krokomotorek
16 roků 5 měsíců zpět #31
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: krokomotorek
řj jsem samozřejmě restartoval po výměnách, na to jsem myslel. Nechám tam teď ten půjčený, zítra stejně jedu pryč a přijedu před srazem a na srazu to snad nějak rozseknu i ten alarm ,co řeším vedle v tématu
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 5 měsíců zpět #32
od rs
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Odpověděl rs pro téma Re: krokomotorek
Takže chápuli správně s tím tvým krokomotorkem to nejede a stím druhým ano.Kolik má odpor vinutí ten tvůj a ten druhý?
Radek
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 5 měsíců zpět #33
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: krokomotorek
Ano tak jak jsi napsal, s tím původním mým to nestartuje, s tím druhým ano. Ale chce to otestovat vícekrát, je to takové málo věrohodné. Chce to více situací, než jeden, dva starty. No odpor vinutí na tom mém za studena je kolem toho rozptylu 130 - do 200 myslím, že kolem 150, pokud si dobře pamatuju u toho druhého podobně jestli 165 také do 200. Za tepla to jde dolů a to tak že cca až na desítky do 20 ohmů, ale už nevím hodnoty jak kterej měl, což je škoda.
Ještě jsem měřil čidlo vody a vzduchu jak jsi chtěl, kolik tam dává hodnotu a to už je dle mě teď v pořádku voda 309 a vzduch cca 420 ohmů. U toho starého jsem to neměřil, bo jsem ho rovnou vyměnil, házelo nesmyslné hodnoty už před startem.
Spíše mě dost udivuje, že na tom se kterým to jde, tedy půjčeném ten odpor spínače skáče jak divej. Za tepla i za studena. Chvílemi se mi tam objevilo i přes 1 kohm. Ale pak tak nějak v rozmezí 350 - 550 a to v nesmyslné stoupající i kleasjící řadě, což by nazančovalo nefunkčnost toho spínače pro odpojení dodávky benzínu pro řj při brždění motorem, ale nechám to chvíli tam a uvidím, jak se to bude chovat a co spotřeba a uvidíme. Hlavně vyřešit ty starty čím je a zbytek se doladí.
Ty hodnoty vinutí změřím přesně za tepla i studena na obou, respektive asi jen na tom co mám momentálně na autě a jak se dostanu na net, asi až za týden, dodám.
Ještě jsem měřil čidlo vody a vzduchu jak jsi chtěl, kolik tam dává hodnotu a to už je dle mě teď v pořádku voda 309 a vzduch cca 420 ohmů. U toho starého jsem to neměřil, bo jsem ho rovnou vyměnil, házelo nesmyslné hodnoty už před startem.
Spíše mě dost udivuje, že na tom se kterým to jde, tedy půjčeném ten odpor spínače skáče jak divej. Za tepla i za studena. Chvílemi se mi tam objevilo i přes 1 kohm. Ale pak tak nějak v rozmezí 350 - 550 a to v nesmyslné stoupající i kleasjící řadě, což by nazančovalo nefunkčnost toho spínače pro odpojení dodávky benzínu pro řj při brždění motorem, ale nechám to chvíli tam a uvidím, jak se to bude chovat a co spotřeba a uvidíme. Hlavně vyřešit ty starty čím je a zbytek se doladí.
Ty hodnoty vinutí změřím přesně za tepla i studena na obou, respektive asi jen na tom co mám momentálně na autě a jak se dostanu na net, asi až za týden, dodám.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 5 měsíců zpět #34
od rs
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Odpověděl rs pro téma Re: krokomotorek
To jsi měřil při nastartovaném motoru?
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 5 měsíců zpět #35
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: krokomotorek
Ne měřil jsem to při vypnutém motoru mezi kontaktem 1 a 2 a rozeplém tom kontaktu na krokáč.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 5 měsíců zpět #36
od rs
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Odpověděl rs pro téma Re: krokomotorek
Zkus na tom spínači změřit napětí při klíči v zapalování a neběžícím motoru.Zkus změřit vždy oba piny proti kostře auta jak v zavřeném tak otevřeném stavu.
Radek
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 5 měsíců zpět #37
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: krokomotorek
Ahoj, zkusím to poměřit dneska a ještě to zkusit resnout a s tím druhým motorkem, případně nějak laborovat. Ono to bylo tak nějak na rychlo tak teď to musím dneska projít. Jinak se omlouvám, že jsem se neozval, byl jsem mimo ČR, jak něco zjistím, hned se o to podělím. Díky moc za rady
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 4 měsíců zpět #38
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: krokomotorek
To rs: Tak jsem po delší době opět tu, zjistil jsem pár dalších věcí. Nicméně bohužel né zrovna pozitivní.
K věcem, co jsi mi už psal a bylo třeba měřit, nyní používám můj krokomotorek a hodnoty jsou měřeny s klíčkem v zapalování. Měřeno přímo na svorkách koncovky konektoru:
Seplý mikrospínač:
piny 3 a 4 0,6 V, 1 a 2 0V, 3 zem 0,41 V, 4 a zem 0 V
Rozeplý mikrospínač: 3 a 4 11,19 V, 1 a 2 0,01 V,
3 a zem, 4 a zem stejné viz. výše.
Odpory jsou na vinutí motorku za studena cca 160 ohm, vejdu se do 200 ohm. Za tepla klesá odpor na desítky. Odpor mikrospínače bez vlivu na teplotu seplý 0 ohm, rozeplý nekonečno. Co se týče té spotřeby, s mým krokomotorkem jsem se dostal cca na 7,5 l//100 na dlouhé tratě.
Co se týče měření předstihu stroboskopem, či snímače přímo na řj tuto možnost doma nemám (přemýšlím stejně, že chci jet k Hetzlovi na měření, až vyčerpám možnosti v domácích podmínkách, což bude asi už brzy )bude dobré, když budu vědět, co chci proměřit.
Nicméně poslední indicie, kterou jsem vysledoval až teď, při delších cestách a vysokých venkovních teplotách: Straty při chladnoucím motoru přetrvávají tak jako před tím, nicméně navíc se stává, že auto na volnoběh, prakticky hned při sešlápnutí spojky zdechne. Když jedu na rychlostce a mám tam 4 nebo 5 jede to bez problému, ale sem tam to nejde za plynem a cukne. Při vyřazení rychlosti hned zdechne. Při rychlostech 1,2,3 nejde za plynem, pak se trhne a jakoby zdechá. Ale při tom všem, je teplota motoru 90 a víc, ale nastartuju bez problémů pak řadit pod plynem a volnoběh držet pod plynem. Toto se mi projevilo po 70 km cesty před tím jelo auto krásně, jakmile auto jednou zdechne pak to dělá prakticky pokaždé na dané cestě.
Jediné co nechápu, že se mi to zatím projevilo 2x, ale někdy to nedělá vůbec toto zdechání volnoběhu, např. dnes při zpáteční cestě, na které se tento problém vyskytl a také bylo teplo, tak dneska vůbec nic, jelo super. Což mi nejde vůbec na rozum.
Za každé náměty spíše co nechat změřit, kdybych jel do toho servisu budu rád.
Napadlo mě, jestli nejsou špatné tlaky na válcích, nejsou měřené to nechám udělat, jen to bylo dopočítávané přes napětí atd. při minulém měření a nebylo to tak zlé, přesně už nevím.
No nic zase jsem se rozepsal hodně. Snad to není moc chaotické...
K věcem, co jsi mi už psal a bylo třeba měřit, nyní používám můj krokomotorek a hodnoty jsou měřeny s klíčkem v zapalování. Měřeno přímo na svorkách koncovky konektoru:
Seplý mikrospínač:
piny 3 a 4 0,6 V, 1 a 2 0V, 3 zem 0,41 V, 4 a zem 0 V
Rozeplý mikrospínač: 3 a 4 11,19 V, 1 a 2 0,01 V,
3 a zem, 4 a zem stejné viz. výše.
Odpory jsou na vinutí motorku za studena cca 160 ohm, vejdu se do 200 ohm. Za tepla klesá odpor na desítky. Odpor mikrospínače bez vlivu na teplotu seplý 0 ohm, rozeplý nekonečno. Co se týče té spotřeby, s mým krokomotorkem jsem se dostal cca na 7,5 l//100 na dlouhé tratě.
Co se týče měření předstihu stroboskopem, či snímače přímo na řj tuto možnost doma nemám (přemýšlím stejně, že chci jet k Hetzlovi na měření, až vyčerpám možnosti v domácích podmínkách, což bude asi už brzy )bude dobré, když budu vědět, co chci proměřit.
Nicméně poslední indicie, kterou jsem vysledoval až teď, při delších cestách a vysokých venkovních teplotách: Straty při chladnoucím motoru přetrvávají tak jako před tím, nicméně navíc se stává, že auto na volnoběh, prakticky hned při sešlápnutí spojky zdechne. Když jedu na rychlostce a mám tam 4 nebo 5 jede to bez problému, ale sem tam to nejde za plynem a cukne. Při vyřazení rychlosti hned zdechne. Při rychlostech 1,2,3 nejde za plynem, pak se trhne a jakoby zdechá. Ale při tom všem, je teplota motoru 90 a víc, ale nastartuju bez problémů pak řadit pod plynem a volnoběh držet pod plynem. Toto se mi projevilo po 70 km cesty před tím jelo auto krásně, jakmile auto jednou zdechne pak to dělá prakticky pokaždé na dané cestě.
Jediné co nechápu, že se mi to zatím projevilo 2x, ale někdy to nedělá vůbec toto zdechání volnoběhu, např. dnes při zpáteční cestě, na které se tento problém vyskytl a také bylo teplo, tak dneska vůbec nic, jelo super. Což mi nejde vůbec na rozum.
Za každé náměty spíše co nechat změřit, kdybych jel do toho servisu budu rád.
Napadlo mě, jestli nejsou špatné tlaky na válcích, nejsou měřené to nechám udělat, jen to bylo dopočítávané přes napětí atd. při minulém měření a nebylo to tak zlé, přesně už nevím.
No nic zase jsem se rozepsal hodně. Snad to není moc chaotické...
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 4 měsíců zpět #39
od rs
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Odpověděl rs pro téma Re: krokomotorek
Seplý mikrospínač:
piny 3 a 4 0,6 V, 1 a 2 0V, 3 zem 0,41 V, 4 a zem 0 V
Rozeplý mikrospínač: 3 a 4 11,19 V, 1 a 2 0,01 V,
3 a zem, 4 a zem stejné viz. výše.
Odpory jsou na vinutí motorku za studena cca 160 ohm, vejdu se do 200 ohm. Za tepla klesá odpor na desítky. Odpor mikrospínače bez vlivu na teplotu seplý 0 ohm, rozeplý nekonečno. Co se týče té spotřeby, s mým krokomotorkem jsem se dostal cca na 7,5 l//100 na dlouhé tratě.
Tady bych se zeptal jednu doplnovaci.
Z toho tveho mereni pro mne vyplyva ze mezi svorkami 3 a 4 je pripojen motorek(je to tak?).Odpor vinuti je v poradku napeti taktez.
Trosku chaos mam u svorek 1 a 2 coz by mel byt mikrospinac volnobehu(jinak v dokumentaci je to znacene obracene ale to nevadi my se domluvime).
Pri rozepnutem spinaci by mel byt na jednom polu spinace 5V nebo neco niz treba 4V.To tady nejak nevidim.Pri sepnutem(zavrene klape) musi byt na obou svorkach 0V tady bez pardonu tvrda nula (spina se na kostru motoru nebo auta).Zmer mi prosim ktery konektor je podle tveho cislovani spojen z minus polem baterie.
Budu odpovidat az pozde vecer nezlob se jedu pryc a driv se nedostanu k zapnuti pc.
Radek
piny 3 a 4 0,6 V, 1 a 2 0V, 3 zem 0,41 V, 4 a zem 0 V
Rozeplý mikrospínač: 3 a 4 11,19 V, 1 a 2 0,01 V,
3 a zem, 4 a zem stejné viz. výše.
Odpory jsou na vinutí motorku za studena cca 160 ohm, vejdu se do 200 ohm. Za tepla klesá odpor na desítky. Odpor mikrospínače bez vlivu na teplotu seplý 0 ohm, rozeplý nekonečno. Co se týče té spotřeby, s mým krokomotorkem jsem se dostal cca na 7,5 l//100 na dlouhé tratě.
Tady bych se zeptal jednu doplnovaci.
Z toho tveho mereni pro mne vyplyva ze mezi svorkami 3 a 4 je pripojen motorek(je to tak?).Odpor vinuti je v poradku napeti taktez.
Trosku chaos mam u svorek 1 a 2 coz by mel byt mikrospinac volnobehu(jinak v dokumentaci je to znacene obracene ale to nevadi my se domluvime).
Pri rozepnutem spinaci by mel byt na jednom polu spinace 5V nebo neco niz treba 4V.To tady nejak nevidim.Pri sepnutem(zavrene klape) musi byt na obou svorkach 0V tady bez pardonu tvrda nula (spina se na kostru motoru nebo auta).Zmer mi prosim ktery konektor je podle tveho cislovani spojen z minus polem baterie.
Budu odpovidat az pozde vecer nezlob se jedu pryc a driv se nedostanu k zapnuti pc.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 4 měsíců zpět #40
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: krokomotorek
Tak máš pravdu, včera jsem zaměnil to označení kontaktů, pro lepší přehlednost, jsem to přepsal tak ajk to má být, číslování je podle označení číselných pozic, co jsou dokonce i na konektoru, a to tedy: piny 1 a 2 jsou od vinutí samotného krokomotorku. Piny 3 a 4 jsou od mikrospínače s tím, že pin 4 je zem a pin 3 je přívodní napětí.
Tak tedy ještě jednou hodnoty klíček v zapalování (měřil jsem napětí i odpor):
sepnutý mikrospínač:
1 a 2 : 5 ohm, 0V
3 a 4: 0 ohm, 0 V
3 a zem: nekonečný odpor, 0 V
4 a zem: nekonečná odpor, 0 V
rozeplý mikrospínač
1 a 2: 5 ohm, 0 V
3 a 4: nekonečný odpor, 11,24 V
3 a zem: nekonečný odpor, 11,24 V
4 a zem: nekonečný odpor, 0 V
U některých pinů je měření odporů zbytečné, přesto jsem to vypsal vše, jak jsem to měřil.
Jinak moc děkuji za Tvůj čas a snahu pomoci. Já tu budu až ve středu večer, tak jakmile si to přečtu, budu reagovat. Ale hodnotově se mi zdá (až na samotný odpor vinutí motorku), že to je asi v pořádku. Skočím změřit ještě to samotné vinutí.
Potom už mě jen napadá modul zapalování, digiplex 2, měl by tam prý být kondenzátor, který by mohl být ovlivnitelný teplotou,ale to nevím s jistotou.
Tak tedy ještě jednou hodnoty klíček v zapalování (měřil jsem napětí i odpor):
sepnutý mikrospínač:
1 a 2 : 5 ohm, 0V
3 a 4: 0 ohm, 0 V
3 a zem: nekonečný odpor, 0 V
4 a zem: nekonečná odpor, 0 V
rozeplý mikrospínač
1 a 2: 5 ohm, 0 V
3 a 4: nekonečný odpor, 11,24 V
3 a zem: nekonečný odpor, 11,24 V
4 a zem: nekonečný odpor, 0 V
U některých pinů je měření odporů zbytečné, přesto jsem to vypsal vše, jak jsem to měřil.
Jinak moc děkuji za Tvůj čas a snahu pomoci. Já tu budu až ve středu večer, tak jakmile si to přečtu, budu reagovat. Ale hodnotově se mi zdá (až na samotný odpor vinutí motorku), že to je asi v pořádku. Skočím změřit ještě to samotné vinutí.
Potom už mě jen napadá modul zapalování, digiplex 2, měl by tam prý být kondenzátor, který by mohl být ovlivnitelný teplotou,ale to nevím s jistotou.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 4 měsíců zpět #41
od petr1978
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Odpověděl petr1978 pro téma Re: krokomotorek
No zaujalo mě měření napětí na krokomotorku. Jen jsem chtěl říci, že to ani není možné bez osciloskopu. Pokud je to skutečně krokomotorek, tak se nepětí střídají na různých vstupech krokomotorku. Jde to popoředě tak jak se otáčí rotor krokomotorku a jak jsou za sebou seřazeny cívky které rotorem otáčejí. Pokud nechce řídící jednotka změnit polohu motoku, tak nepouští žádné napětí. Nemyslím si, že by byl problém v krokomotorku, ale někde po cestě. Možná někde na čem je závislé řízení směsi paliva.
Ten Hetcl je dobrý nápad. Byl jsem v Litovli za Františkem Hetclem a byl jsem mile překvapen.
Nožná, že i zapalovací modul by to mohl být. Dělalo mi to něco podobného. Při teplotě cca 85°C mi začalo vynechávat zapalování.
Tak mě napadlo, jaké tam máš svíčky? Nemyslím stáří, ale kolik kontaktů?
Ten Hetcl je dobrý nápad. Byl jsem v Litovli za Františkem Hetclem a byl jsem mile překvapen.
Nožná, že i zapalovací modul by to mohl být. Dělalo mi to něco podobného. Při teplotě cca 85°C mi začalo vynechávat zapalování.
Tak mě napadlo, jaké tam máš svíčky? Nemyslím stáří, ale kolik kontaktů?
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 4 měsíců zpět #42
od rs
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Odpověděl rs pro téma Re: krokomotorek
To Petr1978:
Promin Petre trosku se opravim.Pro ujednoceni nazvu pouzivam tady zazite oznaceni krokomotorek ale ve sve podstate zde je to normalni stejnosmerny motorek s prevodovkou.Ty se zminujes o servomotorku a ten zde neni pouzit.Novejsi jednotky uz maji serva a todle tipa nepotkalo.Pro pouziti serva potrebujes minimalne 3 draty nejcasteji 4 a vice podle zapojeni fazi a poctu polu.Ale todle fakt neni tento pripad.Tady to funguje tak ze jednotka stridave provadi prepolovani motorku pro nastaveni optimalni polohy.Jelikoz to meri pri otocenem klici a nenastartovanem motoru tak jednotka provadi otevreni do startovaci polohy proto na jednom pinu je prakticky napeti baterie minus ubytek na spinacim prvku.Tady u svorek 1 a 2 je zbytecne provadet mereniproti zemi neb obe strany motorku jsou privedeny na H-mustek v jednotce.
Jen mne zarazi fakt ze Vali nemuze zmerit podle toho co pise zmerit svorku 4 proti zemi.Vali ta 4 musi byt spojena ze zemi jinak to nemuze fungovat.Je to tak v zapojeni jednotky a je to spojeno ze zemi.
Dale zkus promerit svorku 3 ze svorkou 4 na digiplexu jsouli spojeny a svorku 4 zkus zmerit ze svorkou 10 jsouli spojeny.
Budu ted kazdou noc na netu i celou tak neni problem ozvi se vsak na to prijdem.
Radek
Promin Petre trosku se opravim.Pro ujednoceni nazvu pouzivam tady zazite oznaceni krokomotorek ale ve sve podstate zde je to normalni stejnosmerny motorek s prevodovkou.Ty se zminujes o servomotorku a ten zde neni pouzit.Novejsi jednotky uz maji serva a todle tipa nepotkalo.Pro pouziti serva potrebujes minimalne 3 draty nejcasteji 4 a vice podle zapojeni fazi a poctu polu.Ale todle fakt neni tento pripad.Tady to funguje tak ze jednotka stridave provadi prepolovani motorku pro nastaveni optimalni polohy.Jelikoz to meri pri otocenem klici a nenastartovanem motoru tak jednotka provadi otevreni do startovaci polohy proto na jednom pinu je prakticky napeti baterie minus ubytek na spinacim prvku.Tady u svorek 1 a 2 je zbytecne provadet mereniproti zemi neb obe strany motorku jsou privedeny na H-mustek v jednotce.
Jen mne zarazi fakt ze Vali nemuze zmerit podle toho co pise zmerit svorku 4 proti zemi.Vali ta 4 musi byt spojena ze zemi jinak to nemuze fungovat.Je to tak v zapojeni jednotky a je to spojeno ze zemi.
Dale zkus promerit svorku 3 ze svorkou 4 na digiplexu jsouli spojeny a svorku 4 zkus zmerit ze svorkou 10 jsouli spojeny.
Budu ted kazdou noc na netu i celou tak neni problem ozvi se vsak na to prijdem.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 4 měsíců zpět #43
od petr1978
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Odpověděl petr1978 pro téma Re: krokomotorek
Aha No musím se pochlubit, protože 1.6 DOHC krokomotorek má. Akorát neovládá klapku, ale ventil obtokového kanálku. Obtokový kanálek je alternetiva posunutí klapky. Obtokovým kotorkem seřizuje ŘJ volnoběžné otáčky motoru.
Pokud je to u jednovačky jen motorek, zaměřil bych se na vnitřek motorku. Pokud je v něm nějaký větrací otvor, je možné, že je přímo v motorku bordel a nemá dostatečný tah aby rychle reagoval a hýbal klapkou. Nedostatečný kontakt dělá divy.
Pokud ale nejde do motorku napětí, pak bych se opravdu zaměřil někde jinde. Napětí na motorek bych měřil přímo na pinech (nebo kabelech) z ŘJ.
Normálně bych to napíchnul na multimetr (asi odizolovat dráty a pomocí krokodýlků), hodil si ho na palubku a koukal jak se chová napětí při jízdě. Pak se dá spolehlivě poznat jestli je vada v krokomotorku nebo někde jinde. Vadu v ŘJ bych nehledal, bude to někde jinde.
No každopádně držím palce.
Pokud je to u jednovačky jen motorek, zaměřil bych se na vnitřek motorku. Pokud je v něm nějaký větrací otvor, je možné, že je přímo v motorku bordel a nemá dostatečný tah aby rychle reagoval a hýbal klapkou. Nedostatečný kontakt dělá divy.
Pokud ale nejde do motorku napětí, pak bych se opravdu zaměřil někde jinde. Napětí na motorek bych měřil přímo na pinech (nebo kabelech) z ŘJ.
Normálně bych to napíchnul na multimetr (asi odizolovat dráty a pomocí krokodýlků), hodil si ho na palubku a koukal jak se chová napětí při jízdě. Pak se dá spolehlivě poznat jestli je vada v krokomotorku nebo někde jinde. Vadu v ŘJ bych nehledal, bude to někde jinde.
No každopádně držím palce.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 4 měsíců zpět #44
od rs
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Odpověděl rs pro téma Re: krokomotorek
Ano 1.6 DOHC ma servomotorek.Tady mas pravdu a nepru se s tebou(bych si ani nedovolil aby mi zase nekdo nerek ze jsem demagog).
Vali ma jednovacku a tam je to stejné jako u 1.4.Jinak chlubit se nemusis u tveho systemu se daleko hur hledaji prurazy a chyby.
Merit to za provozu se da jedine oscilem standartním merakek nezmeric nic kloudneho.Jelikoz jednotka dokaze regulovat rychlosti nejakych 20ms tak merakem z merenim 3xza sekundu to nema vyznam.No a pri jizde neni buzen tak je to zbytecne.Mereni dynamickych stavu pri provozu tady nema kloudneho smyslu.Jediny okamzik kdy to smysl ma je beh na volnobeh ale na to je treba doopravdy oscil.
No vnitrek motorku.Nerikam ze to nejde rozebrat(vse jde rozebrat neco vsak jen jednou)ale tokud se hyba ta vnitrni osicka a je to dobre promazana ta prevodka nema duvod nefungovat dobre.Jen pri opravach nebo vatyhnuti motorku nedoporucuji privadet napajeni neb ten vysuvny pistek se spatne hleda v trave.
Radek
Vali ma jednovacku a tam je to stejné jako u 1.4.Jinak chlubit se nemusis u tveho systemu se daleko hur hledaji prurazy a chyby.
Merit to za provozu se da jedine oscilem standartním merakek nezmeric nic kloudneho.Jelikoz jednotka dokaze regulovat rychlosti nejakych 20ms tak merakem z merenim 3xza sekundu to nema vyznam.No a pri jizde neni buzen tak je to zbytecne.Mereni dynamickych stavu pri provozu tady nema kloudneho smyslu.Jediny okamzik kdy to smysl ma je beh na volnobeh ale na to je treba doopravdy oscil.
No vnitrek motorku.Nerikam ze to nejde rozebrat(vse jde rozebrat neco vsak jen jednou)ale tokud se hyba ta vnitrni osicka a je to dobre promazana ta prevodka nema duvod nefungovat dobre.Jen pri opravach nebo vatyhnuti motorku nedoporucuji privadet napajeni neb ten vysuvny pistek se spatne hleda v trave.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 4 měsíců zpět #45
od petr1978
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Odpověděl petr1978 pro téma Re: krokomotorek
S tím systémem u DOHC máš pravdu. Je to paskvil Jen další věc. Měřit Dynamicky krokomotorek u 1.6 OHC má smysl. Například při studeném motoru musí něco přidávat vzduch a zvýšit otáčky na cca 1600 otáček. Pak při teplotě
cca 60 °C otáčky voloběhu zase o něco spadnou a při cca 90°C se volnoběh ustálí na cca 900 otáčkách. Všechny tyto stavy znamenají přenastavení klapky a regulaci průtočného vzduchu přes sání.
Pak co se týká samotného motorku, rozebrat určitě jde a systém je stejný jako jiné stejnosměrné motorky. Určitě má rotor s komutátorem a taky nějaké sběrače, které na pohyblivé kontakty přiléhají. Když jsou nějaké kontakty špinavé (mastnota, zbytky karbonu,...), motorek se může sám o sobě točit, ale v záběru nemusí mít sílu na to aby dosatečně rychle zareagoval a přenastavil klapku. Něco podobného jsem už řešil na jiném autě.
cca 60 °C otáčky voloběhu zase o něco spadnou a při cca 90°C se volnoběh ustálí na cca 900 otáčkách. Všechny tyto stavy znamenají přenastavení klapky a regulaci průtočného vzduchu přes sání.
Pak co se týká samotného motorku, rozebrat určitě jde a systém je stejný jako jiné stejnosměrné motorky. Určitě má rotor s komutátorem a taky nějaké sběrače, které na pohyblivé kontakty přiléhají. Když jsou nějaké kontakty špinavé (mastnota, zbytky karbonu,...), motorek se může sám o sobě točit, ale v záběru nemusí mít sílu na to aby dosatečně rychle zareagoval a přenastavil klapku. Něco podobného jsem už řešil na jiném autě.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.537 sekund