Dusí se za studena
Ale tady u 2.0 to asi nepůjde.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Dovolim si nesouhlasit s nekterymi tvymi nazory.
"Kdyby to bylo benzínem,tak při velkém množství benonu by motor šel i zastudena"
Ne prave v pripade hodne bohate smesi a studeneho motoru dojde k zalivani svicek a k spatnemu spalovani.Za tepla to ten motor rozdycha neb benzin se lepe vyparure ale pri studenem motoru tato moznost nenastane a pri nizkych otackach nedojde k dobremu promichani smesi.Ten motor se pak chova tak ze pri nizkych otackach jakoby sam o sebe zakopava ale jak se dostane pres urcitou mez(u mne to bylo 2000 otacek)tak uz to jede bez problemu.Po chvilce ,nevim jak u Jendy,ale u mne cca 2min se priradi lambda sonda a zacne nastavovat smes na spravnou hodnotu a motor uz jede relativne tak jak ma.
"Například vzduch filtr,pokud koupil nějakej jinej,ale pasující,tak ten motor ho nemusí přijmout. Co ti udělá motor,když mu ucpeš přívod vzduchu,chcípne na nedostatek vzduchu a přidá si benzín"
Tady toto asi nemuze nastat nejelo by mu to vubec pri vyssicch otackach pokud by nedostatek vzduchu delal problemy pri volnobehu a chovalo by se to stejne i pri teplem motoru.
"Mě se dusil taky,upravil sem předstih a nastavil sem polohu klapky,od té doby motor má tak nádhernej chod a jede jako dělo,spotřeba šla dolů. "
Tady bohuzel uz to vubec nepripada v uvahu v pripade 2.0l.Predstih a delka vstriku se vypocitava z podtlaku a otacek,jako doprovodne a upravujici hodnoty jsou pouzity teplota motoru,lambda,teplota vzduchu.
Tady vstupuje do hry jeste dalsi fiatacka specialitka a to synchronizacni cidlo na vacce.Ale to dela problemy az pozdejsim vyrobkum hlavne naftovym.Tady jsem nyslysel ze by nekdy nastaly problemy.Ono vesmes odejde stejne jako snimac na klice.
Takze tady bych postupoval zpusobem timto.Nejprve bych provedl promereni tlaku benzinu pred startovanim.Pak bych startnul a skontroloval jestli tlak benzinu poklesne (prizazena podtlakova regulace regulatoru).Pokud by zde problem nebyl provedl bych kontrolu VAE ventilu(predpokladam ze podle roku vyroby ma jeste stary vstik s VAE).Pak bych provedl oromereni dulezitych cidel.Podtlak meril takze teplotu motoru,teplotu vzduchu,potenciometr toto bych provedl az od jednotky.Pokud by melo byt vse v poradku koukl bych jeste jestli mi nepropousti nektery vstrikovaci ventil.Tod tak asi v kostce vse.
Pokud by bylo vse v poradku dochazi k zvlastnimu problemu kdy zjistime ze jednotka spatne vyhodnocuje cidla(to se da bohuzel vycist jen z "live dat"jednotky na testu.Pokud by to byl tento pripad(ale to nepredpokladam neb Jenda psal ze zkousel i jinou ale nepsal jestli ji dal cas adaptovat se)tak se da externe dostavit hodnota cidel.I to jsem mel to stesti delat(posouval jsem teplotu motoru ktera pri 90°C ukazovala jen 55°C a cidlo bylo v poradku).
Jsem se nak rozepsal.Tak pardon za delsi prizpevek.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
když jsem odpojil potenciometr a natočil to tak to šlo asi tak na 300 otáček cca 5 s pořád jakoby to chcípalo ale nechcíplo a pak vyletěli otáčky na 2300 a drželo to
jinak ještě dodám že čidlo klikovky je nový svíčky jsem měnil nedávno jsou tam NGK a vzducháč jsem prohlížel dokonce jsem to zkoušel točit i bez něj
čidlo vačkovky jsem měnil za starší protože tamto odešlo a projevovalo se to občasným chcípánm za jízdy až bylo dokonáno
a wae jsem zkoušel taky běhá pěkně jsem ho kdysi čistil
myslím že zkusím vyměnit ten regulátor tlaku mám od tomase jiný správně nastavený s tímhle bylo štelováno ale i tak to před tím chcípalo
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tak chapuli to spravne pri odpojenem MAP to neslo nastartovat a pri odpojenem potaku slo ale sli otacky na volnobeh do pryc ano?
Radek
přesně tak otáčky byly ze začátku snad na 300.
Co to znamená?
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Spis me trapi ten pripad pred tim.Kdyz jsi odpojil MAP a nemohl nastartovat to bych videl jako podstatny problem.To by nemelo nastat.Zkus potak dobre promerit jak odporove tak napetove.Pokud mas analogovy ohmmetr tak pouzij radsi jeho pro odporove promereni(na rucicce je krasne videt jakykoliv problem na odporove draze).Zkus promerit az od konektoru jednotky jeli to v poradku.To se mi nejak nezda.
Tak se pak ozvi jak pokracujes.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No vtomto druhem pripade je to celkem jasne jelikoz jsi merenim prokazal na 90% nacate cidlo tlaku.Takze na zkousku bych zkusil vymenit jak se to bude chovat(pokud chces koukam ze jsi z Hradce a z Charlesem si v kontaktu.Jedu v pondeli do Chvaletic a neco mu vezu tak ti jedno priberu(v nejakem uchazejicim stavu,zkusim ho jeste v pondeli rano promerit) a dam mu ho.Az pojedu ve ctvrtek nebo v paltek domu tak mi ho das nebo se domluvime jinak).Nema podle ceho dopocitavat ani z cim porovnat.Otacky fyzicky klesaji tak prida.
Spis me trapi ten pripad pred tim.Kdyz jsi odpojil MAP a nemohl nastartovat to bych videl jako podstatny problem.To by nemelo nastat.Zkus potak dobre promerit jak odporove tak napetove.Pokud mas analogovy ohmmetr tak pouzij radsi jeho pro odporove promereni(na rucicce je krasne videt jakykoliv problem na odporove draze).Zkus promerit az od konektoru jednotky jeli to v poradku.To se mi nejak nezda.
Tak se pak ozvi jak pokracujes.
Radek
tak to by bylo super jedu ve čvrtek do pardubic tak bych si ho tam mohl vyzvednout domluvím se s charlesem kdyžtak bych ti ho potom poslal zpět popřípadě třeba penízky
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jeste me napada takova hrisna myslenka.Nastavoval jsi nekdy "surovy volnobeh".To znamena z odpojenym VAE ventilem?Nemas nahodou ucpany obtokovy kanal pred nebo za jehlovym ventilem.
Radek
tak tohle jsem nikdy nedělal ale ci je jehlový ventil?
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Nastaveni se provadi na zahratem motoru(rika se tomu po druhem otevreni termostatu aby byl teply i chladic).Odpoji se VAE ventil a pomoci tohoto sroubu se nastavi otacky 850 +-5O.Je to vlastne jehlovy ventil ktery uzavira prisavani vzduchu z pred klapy.
U hodne starych systemu se jeste nastavoval timto sroubem doraz klapy ale toto neni nas pripad.Vstup toho kanalku by mel byt nahore telesa klapy.
Jeste rada na konec poznac si povodni polohu sroubu a nezapomen pred vlastnim nastavovanim procistit ten kanalek tenkym ale odolnym dratkem.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Kdyz kouknes na teleso klapy tak nahore zesikma(jestli si dobre pamatuji umisteni ja uz to mam jinak)A ted jsem nasel v galerii tvoje auto fotka 2 na urovni posilovace rizeni.
Nastaveni se provadi na zahratem motoru(rika se tomu po druhem otevreni termostatu aby byl teply i chladic).Odpoji se VAE ventil a pomoci tohoto sroubu se nastavi otacky 850 +-5O.Je to vlastne jehlovy ventil ktery uzavira prisavani vzduchu z pred klapy.
U hodne starych systemu se jeste nastavoval timto sroubem doraz klapy ale toto neni nas pripad.Vstup toho kanalku by mel byt nahore telesa klapy.
Jeste rada na konec poznac si povodni polohu sroubu a nezapomen pred vlastnim nastavovanim procistit ten kanalek tenkym ale odolnym dratkem.
Radek
ten šroub jsem nastavoval minulí týden otáčky jdou ted za tepla ma krásných 800 a ani se nehnou jinak nastavoval jsem to uplně za tepla a to už je wae defakto odpojenej a na ten kanálek mrknu ale tuším jestli není něčím zacpanej mrknu na to
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Pred chvili jsem promeril tech 5 cidel co tu mam a neni ani jedno ktere bych to s klidnym svedomim doporucil a dal.Takze u Charlese nebudes mit zadnou pozornost ode mne.
Jak jsi dopadl z promerenim toho potaku.Je v poradku?
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Radek
p.s.Samozrejme to muzes udelat sam jen jsem si rejpnul do jedne osoby(on vi proc,zplacim dluhy).Skoda ze jsi se vcera nestavil alespon jsem te mohl poznat.Tak snad nekdy jindy.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.