Škubání motoru 2.0 16V

Více
19 roků 9 měsíců zpět #16 od Marek
Odpověděl Marek pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
Miras +
Honza: Zdarec, zvý?ené otáčky po nastartování mám taky i po vyči?tění
?krtící klapky asi tak 1200, ale jak se motor trochu ohřeje tak spadnou na
necelých 900, myslím ?e je to normální. Jinak volnobě?né otáčky u? mě
nekolísají jako dřív. Kdy? jsem si s tím předním laicky pohravál, tak se mi
stávalo, ?e při přidání vzduchu otáčkoměr lítal jak spla?enej.
Ten
potenciometr jsem zkou?el rozebrat, ale ta umělá hmota je pevně spojená,
tak sem to musel rozlousknout jako ořech a výsledkem byla moje náv?těva na
vrakovi?ti, kde sem ho sehnal za 1000 Kč.
Ale podle mě to jde změřit
ohmmetrem. Jsou tam 3 vývody a stačí změřit prostřední proti krajnímu a
pomalu přidávat plyn a odpor by se měl měnit téměř plynule. Já tam mám
hodnoty cca od 60-600 ohmů.
Tak zatím.

Fiat TIPO 2.0 16V
r.v.91 najeto 135 000km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 9 měsíců zpět #17 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
ale me to
obcas skoci na ty 2000...tech 1200je normal...

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 7 měsíců zpět #18 od Marek
Odpověděl Marek pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
Ahoj
v?ichni. Tak?e můj problém ze skubáním se opět vrátil..... Ale v?iml jsem
si toho, ze mám nějak citlivej plyn. Kdy? se?lápnu na volnoběh lehce plyn,
okam?itě vyletí otáčky nad 2000, prostě tam nemů?u dostat 1000-2000. Podle
mě by to mohlo mít souvislost s tím co sem popisoval v úvodním
příspěvku.Mohla by být chyba ve ?patném nastavení ?krtících klapek a
potenciometru ?krtící klapky? Potenciometr je podle mě zdravej.
Víte
někdo jak se ty klapky nastavujou? Zkou?el jsem je nastavovat, ale pořád to
není ono. Díky za rady.

Fiat TIPO 2.0 16V
r.v.91 najeto 135 000km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 4 měsíců zpět #19 od Dragon
Odpověděl Dragon pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
Marku,
při?el jsi u? na něco čím by to ?kubání mohlo být? Mám léta stejnej problém
a zatím nic ...

Tipo 2.0
16v po GO

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 4 měsíců zpět #20 od Marek
Odpověděl Marek pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V

Marku, při?el jsi u? na něco čím by to ?kubání
mohlo být? Mám léta stejnej problém a zatím nic
...

Ahoj, abych řekl pravdu, nepři?el jsem vůbec na
nic. Auto si ?kube vesele dál. U? na to nemám ani moc chu? to ře?it, hlavně
z finančních důvodů.
Nedávno jsem to měl na emisích a to auto nepro?lo,
snad vadná lambda sonda. Tu jedinou sjem snad neměnil... Ale spotřeba je
dobrá, dostal jsem se na 8,2l (při velmi lehké noze a vyřazování). A teď se
k tomu přidala dal?í věc: při rozjezdu hned po startu to vět?inou nejede,
dostanu se na 2000ot. na 1stupeň a pak mů?u ?lapat na plyn jak chci a nic.
A? po chvilce laborování se spojkou a plynem je to OK, pak to jede jako
blázen.
Mo?ná ?e to mů?e dělat netěsnost ve výfuku, kdy? mu pořádně
nalo?ím do otáček, tak je v autě cítit takovej smrad, jako z výfuku...

tě?ko říct čím to mů?e být, ale jestli na něco přijde? tak dej
vědět.
Kdy? tak jsem napi? co si v?echno u? vyměnil já to sem taky
napí?u a? neměnímu zbytečne díly.
Zatím

Fiat TIPO 2.0 16V
r.v.91 najeto 135 000km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 4 měsíců zpět #21 od Dragon
Odpověděl Dragon pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
Jeden
mechanik mi říkal ?e tenhle problém způsobuje buď potenciometr klapky nebo
čidlo tlaku vzduchu. Pot. jsem rozlousknul, vyčistil a jemně namazal -
?ádná změna. Čidlo tlaku mi údajně měřili v servisu a podle referenčních
udájů z motoru 1.8 je prý OK, ale nevím. Stojí cca 3500,- tak?e se mi ho
zatím nechce jen tak na blint vyměnit. Lambdu mám novou i kat. Na těhle
motorech zřídka pře?ijou 120 tis. Tyhle motory ?erou víc oleje a zanese se
lambda i mří?ka katu, já měl kat navíc spečenej uprostřed dohromady, asi mu
předch. majitel dával kouř. Výměnu teplotních čidel jak psal Miras jsi
zkou?el? Já je mám podle Ohmmetru v pořádku aspoň při 20°, chystám se je
promeřit při více teplotách, zkusím si taky pohrát s polohou potenciometru
?krtící klapky. Jo a reset ŘJ podle tady uvedeného návodu sem taky zkou?el
- ?ádná změna. Na www.tipo16v.co.uk o tom myslím taky psali a mám
za to ?e to platilo jen pro první generaci - mo?ná je to skutečně "výrobní
vada" ale zatím věřím ?e ne.

Tipo 2.0
16v po GO

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 4 měsíců zpět #22 od Marek
Odpověděl Marek pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
Nevím
přesně co tím čidlem tlaku vzduchu myslí?, ale není to takovej kovovej
válec s plastovou čepičkou v podtlakovým vedení VAE ventil se mu říká,
myslím. Jestli jo tak ten jsem taky zkou?el měnit z vrakárny, majitel je
tak něco jako známej, tak si prej mů?u zkou?et co chci. Po výměně to dělalo
pořád. Pak jsem zkusil jinou ŘJ a nic. Jo teď jsem si vzpoměl, to čidlo
tlaku vzduchu je u releové skřínky a to jsem taky zkou?el jiný a nic. A
dále jsem zkou?el vyměnit tu krabičku vlevo od toho čidla tlaku (myslím ?e
je tam kvůli seřízení CO?), a zase nic.
Čidla teploty vody a vzduchu
jsem měřil při různých teplotách a jsou OK. (zahřál jsem motor a pak ho
chcípnul a bylo krásně vidět jak odpor pomalu stoupá).
Potenciometr mám
taky jinej v vrakárny, ale ten původní byl taky dobrej, odpor se mění
plynule, ?ádné skokové změny odporu.
A s polohou klapky i potenciometru
jsem si hrál, dokonce jsem jí i vyčistil (byly tam ucpané dírky a při
zavření se klapka přilepila k tělesu)
Jediné co jsem nezkou?el vyměnit
ani proměřit je to čidlo na rozdělovači a snímač otáček (HU?) u levého kola
(ale ten bude snad v pořádku, proto?e se mou neopatrností prodřel kabel od
řemenu a auto ne?lo ani nastartovat).
Jo a je?tě je mi stává jedna věc,
kdy? chcípnu motor tak to někdy jakoby je?tě chytne něco jako samozápal a
taky nevím co s tím, předstih je prej dobrej.

Fiat TIPO 2.0 16V
r.v.91 najeto 135 000km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 4 měsíců zpět #23 od Dragon
Odpověděl Dragon pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
:( Tak to
vypadá bídně. Čidlo tlaku vzduchu - modrá krabička u relátek. ?edivá
krabička - pot. pro seřízení obsahu CO, zkou?el jsem ho seřizovat a
subjektivně má vliv jen chod motoru při volnoběhu, ka?dopádně na ?kubání
vliv nemá. Taky nevím co si mám myslet o čidle HÚ, mám ho poprsakaný. Jednu
dobu jsem měl podezření na zapalování (slabý výkon) koupil jsem orig.
svíčky NGK a s těma to bylo je?tě hor?í. Teď tam mám Denso Iridium a s těma
to celkem jede. Nevím jak změřit výkon zapalování a nevím k čemu je přesně
čidlo v rozdělovači (asi kvůli zapalování ??) a jak ho změřit. Samé otázky,
ale nemám mo?nost zkou?et čidla z jiného auta a navíc není jistota, ?e by
byla v pořádku. Teď jedu na dovolenou, tak?e to hodím za hlavu a
popřemej?lím a? se vratím. Jo a dělám si teď lambda meter z diod abych
věděl jak je na tom bohatost směsi kdy? to ?kube. Kdy? na něco kápnu dám
samozřejmě vědět. Zatím.

Tipo 2.0
16v po GO

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 4 měsíců zpět #24 od Marek
Odpověděl Marek pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
Jo a chtěl
jsem se je?te zeptat, stává se ti taky, ?e při jízdě bez plynu na 1 nebo 2.
stupeň po ROVINCE to jede neklidně (prostě přidá ubere přidá...), a dal?í
věc :) po nastartování při studeným motoru kolísají volnobě?né otáčky 800-
1300, po zahřátí je to OK.
Jestli na něco prijde? tak dej určitě
vědět.
Zatím

Fiat TIPO 2.0 16V
r.v.91 najeto 135 000km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 4 měsíců zpět #25 od Dragon
Odpověděl Dragon pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
Samozápaly
jak jsi psal v předchozím příspěvku nemám, ani nevím co by to mohlo být,
tipoval bych to na svíčky. Jízdu po rovince bez plynu vyzkou?ím, zatím
nemám ten pocit. S kolísáním otáček jsem měl problém dřív. Na vině byl VAE
ventil (nevím jak se mu říká), který moc dlouho nevydr?í. Vevnitř je
pístek, jeho? kmitáním ŘJ upravuje volnoběh studeného motoru. Tak?e
doporučuju rozebrat a buď nechat udělat nový pístek, nebo ho omotat slabou
průhlednou dobře lepící izolepou a vymezit tím vzniklou vůli, izolepu
přehnout přes čelo pístku aby vznikla oblá hrana a pístek se nezasekával.
Vypadá to sice blbě jako provizorní ře?ení, ale u? mi to funguje půl roku.
Výměna z vrakovi?tě nemusí pomoct, proto?e je to bolístka těhle motorů a
ventil moc dlouho nevydr?í, nová generace u? to má ře?eno jinak. ?e je
vyběhaný a propou?tí "fale?ný" vzduch zjistí? při běhu zahřátého motoru a
přilo?ením prstu na vstup do ventilu při sundané hadici vedoucí od filtru.
Taky se to dá poznat kdy? jde nastavit volnoběh zahř. motoru na 850rpm
jedině plným uta?ením ?roubku s kontramatkou na vr?ku tělesa ?krtící
klapky.

Jinak aby toho nebylo málo :lol: tak u mě se motor do 2000
ot dusí pak je cítit "skok" ve výkonu a pak kolem 3500 ot. dal?í. Proto
chci dát dohromady ten lambdametr. Nevím jestli něco změřím a hlavně jestli
to dám dohromady jsem na bastlení antitalent ...

Tipo 2.0
16v po GO

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 4 měsíců zpět #26 od Tipko
Odpověděl Tipko pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
No jak to
čtu tak mam uplně ten stejnej problém jako Marek,mam 2.0ie 16V a taky 1-2 a
celkem i 3 ?kube po ubrani plynu a při jízdě na 3 to ubírá a přidává,já to
řr?im hodně jízdou na neutrál ale moc mě to ?tve na tak skvělým autu,chci
ho hodit do servisu a doufám ?e na to přijdou co to dělá...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 4 měsíců zpět #27 od Marek
Odpověděl Marek pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
Ahoj. Díky
za radu s tím ventilem, a? budu mít chvilku tak to vyzkou?ím.
To moje
auto je taky líný při nízkých otáčkách, ale tak od 4 000 se to pořádně
rozjede...

Fiat TIPO 2.0 16V
r.v.91 najeto 135 000km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 4 měsíců zpět #28 od Dragon
Odpověděl Dragon pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
Včera jsem
zkou?el tu jízdu po rovince na 1, 2 i 3 a jelo to plynule i do mírného
kopce i z mírného kopce. A? jsem se divil ?e to jelo a nechcíplo, tohle
jsem je?tě nikdy nezkou?el. S tím ?e se to rozjede a? od 4 tis. má? pravdu,
já mám ale pocit ?e je tam výkonový schod i těsně pod 2000. Je to ale bída
v ni??ích otáčkách, nová generace (od r. 93 a Coupečka) má sice tro?ku
men?í výkon, ale pru?nost mají údajně lep?í, mají přemapovanou jednotku.
Chtěl bych vědět jestli by ne?ly přehodit ŘJ, ale k ?ádný zatím nemám
přístup, mo?ná by to odstranilo i to ?kubání - pokud je to "výrobní
vada".


PS: Nemohl by jsi mi prosím změřit kolik má? mezi kolem a
blatníkem při pohledu z boku? Ideální by bylo od středu kola po vr?ek
mezery mezi kolem a blatníkem. Díky.

Tipo 2.0
16v po GO

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 4 měsíců zpět #29 od Marek
Odpověděl Marek pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
Tak to ?e
ti to jede v pohodě bez plynu, to jsi ??astlivec 8) .
Určitě se ti
podívám na tu mezeru, ale auto tu teď nemám jsem v práci a doma net zatím
nemám, pač jsem se stěhoval. A od pondělí jedu na slu?ebku, tak?e snad ve
a? čtvrtek :(
Mám tam ale půl roku starý tlumiče, 15"ALU a pneu 185x55
směrovky Matador a vůbec s nima nejsem spokojenej, stra?ně hučí na to ?e mi
stály 10000,-. O reklamaci nemů?e být řeč, proto?e jsem ztratil paragon
:evil:
tak zatím

Fiat TIPO 2.0 16V
r.v.91 najeto 135 000km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
19 roků 4 měsíců zpět #30 od Dragon
Odpověděl Dragon pro téma Re: Škubání motoru 2.0 16V
S tou
mezerou to nespěchá, já tu budu a? za 14 dní. Koupil jsem to se sport.
pru?inama a teď jsem k tomu koupil ?lutý KONI tlumiče a ty jsou taky dost
tuhý, tak?e je to jako motokára. Sedí to pěkně ale u nás na tom tankodromu
se s tím nedá slu?ně jezdit :( tak tam chci koupit seriový pru?iny a chci
vědět o kolik to bude vý?. Tak?e pokud má? náhodou sport. pru?iny tak mi to
měřit nemusí? :D

Jinak k na?emu problému byl jsem před chvíli u
jednoho "machra" tak říkal buď potenciometr klapky nebo čidlo tlaku a je?tě
se ptal jestli jsem neměnil čidlo otáček v rozdělovači (neměnil) ?e se prej
stává ?e tam lidi dávaj jiný ne? tam patří. V pondělí mu to vezu na
proměření tak uvidím a dám vědět. Zatím.

Tipo 2.0
16v po GO

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 2.456 sekund
Powered by Kunena fórum