Škubání motoru 2.0 16V
bude je to přece nejdůle?itěj?í součástka pro běh motoru! Ale ten u? si
snad taky měnil ne :
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ZDENKU moj názor je ?e to sposobuje snímač
otáčok motora.U? som sa dvom pozeral do "du?e",lebo na synovom Tipe 1,6 OHC
som dva "skántril",tak?e viem čo je to za "súčiastku. Cievočka navinutá z
drátika o primere snád 0,002 mm a hlavne ten prechod na odchádzajúce hrubé
vodiče na konektor /ovinutý a zacínovaný/. Celé zaliate v umeline,tak?e tam
nastáva pnutie,obyčajne zahriatím motora,nastane mikrotrhlinka a problém je
na svete. Celý chod motora závisí na tejto velmi háklivej "súčiastke!
Doslova a do písmena !
Skús !
Určitě
se na na to podívám, zkusím ho prohodit z kamarádova auta.Jenom prosím
tě,jsem amatér,kde přesně se ten snímač otáček na mým autě nachází a jak je
slo?itý se k němu dostat,popř.vyměnit?Jinak opravdu děkuji za ka?dou
radu,která by mohla vést k odstranění závady.
Původně Fiat Tempra 1.6 SW r.v.95, potom Fiat Marea Weekend 2.4TD HLX r.v.97.
Nyní Lancia Kappa 2.4 JTD r.v.99
Ford Sierra 1.8TD (stará klasika, jako druhá kára v rodině-kadla, kadla)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ahoj, no nevím jestli toco by ne kdy? je to pořád stejný a nebo jen o
chlup jiné vsikování Bosch.
na to má vliv, ale já tam mám vstřikování Weber-marelli. A lambda od boshe
tam půjde?
Fiat TIPO 2.0 16V
r.v.91 najeto 135 000km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16V ř.j.IAW Marelli a dle katalogu FIAT tam patří 3-drátová lambda sonda
BOSCH jako originální díl. Pokud je sonda vadná, mo?né projevy jsou
zhor?ený výkon, změna spotřeby, nepravidelný chod motoru, ?patná
akcelerace,za určitých podmínek zhor?ené startování. Závada lambda sondy
nemusí v?dy být rozpoznána řídící jednotkou a zároveň se mů?e projevovat
jen občas. Rovne? pokud nainstalujete jinou sondu, riskujete podobné
potí?e, nebo? celý systém je nastaven dle parametrů originálního dílu
např.délka ohřevu sondy a tyto se u různých výrobců mohou li?it.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
OHC je umiestnené medzi motorom a prevodovkou dr?í to na dvoch ?robikoch.
Na iných motoroch to býva niekde pri rozvodovom remeni pripevnené jedným
?robom pri ozubenom kolesi na ktorom je pribodovaný snímací
"čuplík"Vymenené je to "co by dup".Ov?em ked je to rovnaký typ. Ja som
potreboval typ SEN 8-M ale taký som nezohnal len SEN 8-I a ten je tvarovo
trochu iný tak som to musel vypodlo?it distančnými trubičkami./snimač
Magneti Marelli/
Hodne ??astia!!
Fiat TIPO 1,6 ie cat DGT 1991 OHC 125 000 km tmavočervená metalíza
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
to stalo 9kkc za novou pumpu...
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
já u? mam na svem Tipku zgenerálkovanej motor. Momentálně se je?tě zařizuje
převod ve Fiatu a taky jsem nemocnej. A? to bude v?chno ok, tak brnku a
srovnáme ty čidla s mýma, mů?em zkusit prohodit řídicí jednotky, nebo tak
něco. Ta diagnostika asi nic nezjistila, co
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
dosavadní vývoj za dobu co jsem tu nebyl. Znova jsem proměřil ohmmetrem
potenciometr klapky a zjistil jsem ?e divně ukazuje: kdy? pohnu klapkou ve směru
otevření (po mírných skocích ne plynule) vyskočí odpor na nějakou hodnotu a
vzápětí se ustálí na ni??í hodnotě, proto jsem ho rozebral a v?echny snímací
drátky jsem posunul mimo vyběhané (vyle?těné) dráhy. Poté u? se hodnota na
ohmmetru po ka?dé dr?ela a neskákala vý? ne? měla. Výsledkem je asi o 25% lep?í
"ná? problém". Je?tě jsem si pohrál se seřiditelným táhlem od klapky k páčce
plynu aby byl plyn ve spod méně citlivý (táhlo jsem utáhl na co nejkrat?í délku,
klapka se potom pomaleji ze začátku zvedá). Prodlou?í se tím i délka chodu
plynu, co? mi zpočátku tro?ku vadilo, ale u? jsem si zvykl. Díky tomu se motor
lépe ovládá v nízkých otáčkách.
Machr zjistil následující: čidlo tlaku
vzduchu OK, potenciometr OK (to u? jsem ho měl opravený, viz vý?e), teplotní
čidla OK. Závěr: Jeliko? nelze úspě?ně seřizovat volnoběh pomocí ?roubu s
kontramatkou na tělese klapky, tak si motor někde přisává fale?ný vzduch.
Pravděpodobně VAE ventil, tak?e s tím zkusím je?tě něco udělat i kdy? propou?tí
mnohem méně "fale?ného" vzduchu ne? dřív. Osobně si myslím ?e propou?tí nějaký
vzduch i kdy? je nový a v pořádku. A volnoběh mi jde taky seřídit ?roubem s
kontramatkou mnohem líp ne? dřív (dřív nereagoval vůbec). Na dotaz co čidlo HU
říkal ?e kdy? je po?kozené tak motor blbne i při jiných re?imech a otáčkách
motoru nebo nejde vůbec nastartovat. A je?tě říkal ?e si myslí, ale neví to
jistě ?e by tam měl být potenciometr černé barvy (mám červený) s mikrospínačem v
nulové poloze, kdy? odejde ten spínač tak to takhle zlobí, ale ?e neví jistě
jestli patří na můj motor. Jeden star?í (černý) s údajně poka?eným mikrospínačem
mi věnoval, chvíli jsem s ním jezdil a chovalo se to stejně jako s mým červeným.
Zkusím ten černý rozlousknout, jestli tam mikrospínač je nebo není. Ty tam má?
tělo potenciometru jaké barvy?
Jo a lambda sondu mám novou orig.
BOSCH cca 3 tis. km a ?ádná změna. Teď jsem ji i měřil a vypadá v pořádku. Před
14-ti dny jsem navíc koupil nové čidlo tlaku, trochu se odstranily díry ve
výkonu, které jsem měl, ale ?kubat to nepřestalo.
K testu VAE ventilu jak
si se ptal dřív, ventil funguje následovně: Při studeném motoru potřebuje motor
víc vzduchu a benzínu aby se udr?el v chodu a aby reagoval na přechody. U
karbecu to obstarává sytič. Na "na?em" motoru přísun paliva obstará ŘJ del?ím
otevřením vstřiků a víc vzduchu obstarává přes ŘJ pravě VAE ventil. Tak?e dokud
je motor studený (do cca 85stupnů) je VAE ventil v chodu. Kdy? je motor zahřátý
je VAE ventil "vypnutý", tak?e kdy? z něj odpojí? konektor, chod volnoběhu se
nezmění (při studeném klesnou otáčky, nebo chcípne podle stupně zahřátí motoru).
Při sundaném konektoru se taky seřizuje volnoběh ?roubem s kontramatkou. V tu
chvíli by taky neměl údajně propou?tět ?ádný vzduch, ale podle mě tro?ku ano.
Usuzuju tak z konstrukce ventilu po jeho rozebrání.
Dal?í mo?né příčiny
co jsem mezitím na?el na Netu u jiných aut s podobnými problémy:
- ucpaný
výfuk (já mám Supersprint, před i koncový starý cca 11 let, z venku vypadá
dobře, ale nevím jak vevnitř)
- poloosy (tro?ku mi chroupou, tak?e budou
mo?ná na výměnu)
- modul zapalovaní (myslím ?e by to dělalo jiné
problémy)
- svíčky (pochybuju mám Densa)
- kabely (mám cca 5000
tis. nové orig. BOSCH)
- ucpané vstřiky (zkusím koupit nějaký přípravek
na proči?tění)
- voda v nádr?i (viz předchozí)
- palivové čerpadlo
(chci zkusit proměřit tlak v paliv. systému)
- regulátor tlaku paliva
(viz předchozí)
Jestli má? něco z předchozího vyměněno nebo jinak
vyzkou?eno dej prosím vědět. Zatím.
Tipo 2.0
16v po GO
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
úplně stejně jako ty, v?echno jsem proměřoval, kontrolovat, měnil.Bezvýsledně.A
nakonec mě pomohla blbá dvoudecová fla?tička s obsahem, čistící palivový a
vstřikovací sostavu.Koupil jsem ji v globusu-baumarktu za cca170,-Kč a od té
doby jezdím bez jedinýho cuknutí, ?kubnutí, nebo vynechání motoru.Člověk si
řekne "pičovinka", ale je po problému.BOJUJ!!!
Původně Fiat Tempra 1.6 SW r.v.95, potom Fiat Marea Weekend 2.4TD HLX r.v.97.
Nyní Lancia Kappa 2.4 JTD r.v.99
Ford Sierra 1.8TD (stará klasika, jako druhá kára v rodině-kadla, kadla)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
cca 40-50l benzínu do nádr?e a má to za úkol rozpustit v?echny nečistoty od
nádr?e a? do válce.Za ty roky provozu u? tam bude asi hezkej bordel, tak?e ka?dá
(by? i preventivní) očista bude určitě plusem.
Původně Fiat Tempra 1.6 SW r.v.95, potom Fiat Marea Weekend 2.4TD HLX r.v.97.
Nyní Lancia Kappa 2.4 JTD r.v.99
Ford Sierra 1.8TD (stará klasika, jako druhá kára v rodině-kadla, kadla)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ahoj Mary, já u? mam na svem Tipku zgenerálkovanej
motor. Momentálně se je?tě zařizuje převod ve Fiatu a taky jsem nemocnej. A? to
bude v?chno ok, tak brnku a srovnáme ty čidla s mýma, mů?em zkusit prohodit
řídicí jednotky, nebo tak něco. Ta diagnostika asi nic nezjistila, co
Cau Max-eli, no abych se přiznal, tak jsem s tím
autem od té doby nic nedělal, naopak nastaly dal?í závady . Znova se mi
utrhl motor, kdy? to při?lápnu tak v tom zase na levé straně mlátí. Asi se mi
zase utrhl silenblok + nějaký hlinikový dr?ák na převodovce (nevím měl jsem to
před 3 měsíci na opravě), hučí mi zadní lo?isko a ?ere to nějak moc oleje asi
1litr na 1000 (podle knihy v normálu), unik oleje nepozoruji. Dále mám nějak
povolenou řadičku, vyklá se snad o 10cm do strany. Ach jo...
Jinak jsem před
chvílí volal tomu Ublovi, má to nějaké porouchané, pří?tí pondělí mám zavolat.
Měl jsem to u nás v opravě, proto?e to jelo jen na tři válce. Stačilo dotáhnou
svíčky a 1 byla totálně černá (mám je tam od ledna). Mechanik mi sdělil ?e ten
motor jde nějak divně, nejde hned za plynem, ?e prý musí na neutrál ty otáčky
okam?itě nahoru a já tam mám prodlevu. No uvidím co uká?e diagnostika. Doporučil
mi ho i ten mechanik, tak jsem zvědav..
Kolik ti stála ta GO motoru?
Tak
zatím pak dám vědět.
Fiat TIPO 2.0 16V
r.v.91 najeto 135 000km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Já se s tím sral úplně stejně jako ty, v?echno
jsem proměřoval, kontrolovat, měnil.Bezvýsledně.A nakonec mě pomohla blbá
dvoudecová fla?tička s obsahem, čistící palivový a vstřikovací sostavu.Koupil
jsem ji v globusu-baumarktu za cca170,-Kč a od té doby jezdím bez jedinýho
cuknutí, ?kubnutí, nebo vynechání motoru.Člověk si řekne "pičovinka", ale je po
problému.BOJUJ!!!
Cau Zdenku, mohl by jsi prosím
napsat co to bylo za přípravek (značku, typ), určitě bych to zkusil.
Díky.
Fiat TIPO 2.0 16V
r.v.91 najeto 135 000km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Já se s tím sral úplně stejně jako ty, v?echno
jsem proměřoval, kontrolovat, měnil.Bezvýsledně.A nakonec mě pomohla blbá
dvoudecová fla?tička s obsahem, čistící palivový a vstřikovací sostavu.Koupil
jsem ji v globusu-baumarktu za cca170,-Kč a od té doby jezdím bez jedinýho
cuknutí, ?kubnutí, nebo vynechání motoru.Člověk si řekne "pičovinka", ale je po
problému.BOJUJ!!!
Chystám se na to, víceméně po
přečtení tvého příspěvku v jiném threadu. Navíc finance pro tenhle rok u?
nedovolí jiné dra??í laborování. Pomohlo by kdyby jsi si vzpomněl na název
přípravku, příp. aspoň výrobce (Wynns?). Díky.
Tipo 2.0
16v po GO
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Dragone,
tak?e ten potenciometr jsem tam měl původně červený, ted tam mám z
vrakárny černý oba mají zhruba stejné hodnoty a nic v nich necvaká. Odpor lze
regulovat plynule, bez nějakých skokových změn. Laborování z táhlem na ?krtící
klapce u? mám také za sebou bez vět?ích úspěchů.
Dám to někdy pří?tí týden na
diagnostiku údajně k Odborníkovi, tak jsem na to zvědav a o výsledku tě budu
informovat.
Jinak výfuk zadní díl je rok starý, svíčky + kabely mám od ledna,
+ jak jsem zde dříve psal výměny čidel a senzorů včetně řídící jednotky z
vrakárny.
Tlak v palivovém systému mám údajně 3,5 baru.
Jinak jsem na to
od té doby nesáhl, počkám co ta diag.
Zatím a díky za info.
Fiat TIPO 2.0 16V
r.v.91 najeto 135 000km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.