Vstriky
Fiat TIPO 1,7D r.1989/93 skoro vsetko vymenene........
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat TIPO 1,7D r.1989/93 skoro vsetko vymenene........
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
intercooler je chladic vzduchu, a na 1,7D to meni, a nahromadenie oleja v inter.. riesim tak , ze cas od casu vytocim motor na vysoke otacky, aby turbo tlacilo na max. a vtedy sa ten olej z chladica vycisti, vtedy je vidiet za autom mracno a je pokoj.Hmm to je taky dobrý, tak to je vlastně jedno jestli je oleje víc nebo míň, když se to má podělat, tak se to stejně podělá....jen ještě nevim co to ten intercooler je
zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
přesně moje řeč, asi to tak budu také řešit
Ono už to, že tam mám nalepené 3.brzdové světlo, sportovní pedály (nemající homologaci pro veřejné komunikace) a taky třeba to, že tam mám letní gumy 185/60 R14 a v techničáku jsou uváděny o centimetr užší, by jim na technické mohlo vadit
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Hmm to je taky dobrý, tak to je vlastně jedno jestli je oleje víc nebo míň, když se to má podělat, tak se to stejně podělá....jen ještě nevim co to ten intercooler je
Neboj se, zase tak moc jednorázové spálení menšího množství oleje nevadí. Ostatně dá se to pak vyřešit vhodnými aditivy do nafty. Ale -jak napsal kdosi výše- občas při zahřátém motoru to vytočit tak na 4000ot. a vyčistit od zbytků oleje je dobrá rada.
Rozhodně tam nedávat méně oleje, resp. při výměně dát po horní rysku - tak půl litru se ti pak stejně "schová" do filtru - a do další výměny ho tam budeš mít kolem té minimální hranice.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
přesně moje řeč, asi to tak budu také řešit
Ono už to, že tam mám nalepené 3.brzdové světlo, sportovní pedály (nemající homologaci pro veřejné komunikace) a taky třeba to, že tam mám letní gumy 185/60 R14 a v techničáku jsou uváděny o centimetr užší, by jim na technické mohlo vadit
No to 3. brzdové světlo jim vadit určitě nebude, protože to je dobrá věc, líp se dá poznat když brzdíš. Jel jsem takhle za autem a kdyby nemělo 3. brzdový světlo, tak nevim že vůbec brzdil, protože normální světla mu nesvítily.
Jinak já mám v techničáku normálně napsáno že to je pro gumy 185/60 R14 a taky, že to je schváleno na provoz s koly z lehkých slitin. Takže to mám dobrý.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Hmm to je taky dobrý, tak to je vlastně jedno jestli je oleje víc nebo míň, když se to má podělat, tak se to stejně podělá....jen ještě nevim co to ten intercooler je
Neboj se, zase tak moc jednorázové spálení menšího množství oleje nevadí. Ostatně dá se to pak vyřešit vhodnými aditivy do nafty. Ale -jak napsal kdosi výše- občas při zahřátém motoru to vytočit tak na 4000ot. a vyčistit od zbytků oleje je dobrá rada.
Rozhodně tam nedávat méně oleje, resp. při výměně dát po horní rysku - tak půl litru se ti pak stejně "schová" do filtru - a do další výměny ho tam budeš mít kolem té minimální hranice.
Jo díky za radu, bude se tim občas řídit a nechám to fakt vytočit na max.
btw. Jaký oleje jsou podle vás dobrý ? Teď tam mám Valvoline 10W-40 polosyntetiku.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat TIPO 1,7D r.1989/93 skoro vsetko vymenene........
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
v podstatě máte všichni částečně pravdu
Minerální oleje (tedy čistě na ropné bázi):
zpravidla mají rozsah viskozity 15w40 (méně často pak 10w30 nebo 20w50) ve stručnosti tahle čísla trošku předurčují použitelnost oleje za daných teplot (ta před písmenem w (winter) označuje vlastnosti oleje v nízkých teplotách, druhá pak při vyšších teplotách)
Oleje částečně syntetické dosahují již vyšších rozdílů mezi těmito čísly (10w40) a je jejich rozsah použitelnosti lepší.
Tzn. čím nižší je to první číslo, tím lépe to maže a netuhne za nízkých teplot (a tedy lépe chrání motor při studeném startu). Pro naše klima je ideální 10w40, ale i minerální 15w40 dostačuje, pokud zrovna není 25 pod nulou.
Plná syntetika (5w40,0w40,5w50,atd.) už má použitelnost do extrémních teplot i zátíženosti motoru (například u závodů se používá pouze syntetika), avšak i to má jistý háček.
Jak tu bylo řečeno, že starší motory nemají rády syntetiku, to není zcela přesné. Je samozřejmě lepší znát trošku historii toho, co se do motoru lilo dříve.
Syntetické složky mají totiž vlastnost, že rozpouštějí karbonové nánosy, které v motoru vznikají při spalování, a odplavují je pak pryč. Mohlo by se tedy stát, že pokud se do motoru, kde byl minerální olej (navíc ne moc kvalitní a s dlouhým intervalem výměny) nalijeme syntetiku, tak se v nejhorším případě tak "vyčistí", že ho odplavený karbon zadře.
Doporučuje se proto skočit pouze o jeden stupeň výš, tzn. z minerálu na polosyntetiku, a tedy ikdyž nevíte, co tam bylo před tím, tak polosyntetikou se to nezkazí. Navíc se tomu dá ještě pomoci tzv. výplachovým olejem, nebo tam dát první dávku polosyntetiky a po 1000km ji vypustit a i s filtrem vyměnit znovu. Pak už to bude OK.
No, a značku bych žádnou až tak nevynášel do nebes. Některé jsou lepší, jiné horší, někdy zbytečně předražené kvůli jménu. Pokud budete chtít použít to, co doporučuje Fiat, tak byste museli shánět italský olej SELENIA, který má sice dobré vlastnosti, ovšem je tak 3-4x dražší než jiné.
Padla tu značka Valvoline, proč ne, je dobrá. Stejně tak lze doporučit Texaco (ten používám já), nebo Fuchs, Total, Esso, nebo na benzinkách běžně k dostání Shell či OMW, ale i Mogul -(lepší než Paramo a Hekra)- a i spoustu dalších. Špičkových vlastností dosahuje Mobil, ovšem také za dosti zbytečně vysokou cenu.
Takže, je téměř jedno, jakou značku si oblíbíte, ať už cenou nebo dostupností, každopádně neuškodí kouknout se na specifikace, které uvádí výrobce na etiketě, případně štítku na barelu u rozlévaných (značku Fiat tam asi nenajdete, ale alespoň tu viskozitu a pak API třídu (např. SL/CF -první pro benzínové motory, druhá pro diesely)
No, a nakonec je rozumné, když už si něco zvolíte a blíží se vám další výměna, zbytečně tam nedávat jinou značku či typ, když už si motor "zvykl" na tu jednu
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.