zvýšení tlaku turba?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no takze chtelo by se to vratit nohama na zem,hlavne co se tech vykonu tyce,taky sem se snazil s motorama provadet ruzny veci,a muzu te rict ze jsem byl dal a zdaleka jsem se nedostal k tomu vykonu,jinak podle toho jak se divam tak to Veno vypada jak byvaly vento spravce Diesel poweru Ríše,protoze to prodaval,a pokud dobre vim je tam PDTDi motor,mozna se pletu,.... jinak je hezky mit hodne koni,pak uz to jen chce to umet ukočírovat a umet to pouzivat(obojí vim z vlastni zkusenosti)a jen motorem to nekonci,a taky bych chtel videt co te na to rika spojka,sam vim kolik vydrzi,a jeste bych te chtel videt ja by jsi do tipa dal 2,5TD kouzelniku,nic proti,ale chce se to vratit na zem
nic proti,ale myslím že z alfy 155 by tam ta 2,5td šla našlapat,jinak si myslím že to stěma výkonama tak horké nebude
seat ibiza 1,9tdi,power plus 764
Lancia kappa 2,4jtd,pjetihrnek:-),už je pryč
fiat brava 1,9td,prodáno
tempra 1,9td,jede jak z praku,olej už nebere,ve stadiu oprav a úprav
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
66kw-serii a né PD
motor z 2,5 tds do tipa dát de ,říkal mi to mechoš co dělá opraváře taxálu
cca 25 them a kapp
a asi o tom bude něco vědět ,jelikož to chtěl udělat taky
jinak když je flexa a COčko tak de všechno !!
a s těma koněma na tom něco bude ,chce to jen ladit a ladit
co se týče spojky tak sem ji teď ka měnil ,neklouzala
ale byla spálená na hadr a pružinky na tom anivibračnim členu
byli tak na sračk* že 2 vypadli ven a zbytek tam byl pěkně na volno
- ze spojky mám strach aby nezačala klouzat ale pokud s tim nebudu gumovat tak snad něco vydrží ,a pokud lkouzat bude tak se dá nová
a zahloubí se přítlačák na větší přítlak ,snad to pomůže

/F/I/A/T/ tipo 1,9 tds -opět jede
jako z praku Díky WR8

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
motor je jeden!!
původní 59Kw z torina serivý tipo
pouze čerpadlo je z 66Kw (kvůli ECU -řídící jednotka)
Tak to si asi prvy, co ma tipo turbochrochta s ECU.

1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
motor je jeden!!
původní 59Kw z torina serivý tipo
pouze čerpadlo je z 66Kw (kvůli ECU -řídící jednotka)
Tak to si asi prvy, co ma tipo turbochrochta s ECU.
no nevim každopádně to auto mělo egr, a předpotopní
řídící jednotku byla pod filtr boxem
jestli chceš tak je někde doma tak ti ji můžu vyfotit
s tim egr

/F/I/A/T/ tipo 1,9 tds -opět jede
jako z praku Díky WR8

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
...ale tá ECU je tam iba na riadenie toho EGR ventilu na nič iné...
aha tak sem teda neměl edc
alo proč teda z té ecu vedli 3 konektory do čerpadla???
a ještě na teplotu vody ????
/F/I/A/T/ tipo 1,9 tds -opět jede
jako z praku Díky WR8

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
zruší se baipas(tj,ochrana pro přetlakování válcu)nic víc krom rozebrání a výměny vrtulek s obyč turbem nejde dělat,ale at se ozvou-tady jsou větší ladiči turb a okolo componentů(já osobně nejsem toho moc příznivcem)Zdravím pánové.Sleduji tuhle diskusi už od počátku.Docela zajímavé,jen jedno mi nejde do hlavy.Sem kovaný spíše v benzínových motorech,diesely jen tak že vím jak fachčí a kde co je.Mohli by jste mi napsat jak se dá na turbu přidat tlak?To se vymnění vrtulky?nebo se upraví sklon vrtulek?Vím akorát že některé turba už si geometrii lopatek řídí samy z řj,to bych i chápal že by se to dalo převrtat právě na jednotce. Ale normální klasické turbo????
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Zdravím pánové.Sleduji tuhle diskusi už od počátku.Docela zajímavé,jen jedno mi nejde do hlavy.Sem kovaný spíše v benzínových motorech,diesely jen tak že vím jak fachčí a kde co je.Mohli by jste mi napsat jak se dá na turbu přidat tlak?To se vymnění vrtulky?nebo se upraví sklon vrtulek?Vím akorát že některé turba už si geometrii lopatek řídí samy z řj,to bych i chápal že by se to dalo převrtat právě na jednotce. Ale normální klasické turbo????
stručně
-turbo pohání výfukové plyny
-výfukové plyny se u dieslu vytvoří detonací nafty
-diesel nemá škrtící klapku (u dieslu není chudá nebo bohatá směs jako u benzínu)
-množství vyfukovejch plynů si zvadneš tak že do válce vstříkneš víc nafty
(na čerpadle je "otuňšroubek" kterim si přidáš na dávce nafty)
-tim že máš víc laufplynů tak tím se točí turbo víc
-a aby se zamezilo tomu aby se turbo přetočilo (moc plynů přes tu vrtulku)
tak je tan takovej ventil "west gate" a ten funguje tak že ty plyny nepustí přes tu vrtulku ale jakoby tu vrtulku obteče (west gate se reguluje tlakem turba"hlídá se turbo samo")
- na west gate (obtokovym ventilu) je "otuňšroubek číslo2"
tím se nastavuje pří jakym tlaku turba se má moc ten obtokovej ventil
otevřít aby se ustálil tlak v sacím traktu a nevšplhal se na hodnotu
která by ti přervala šrouby na hlavě a hlava ti prolítla kapotou

když se podíváš na část turba na který je přivedenej v.filtr (nasavací část)
tak na tom hlinikovym talíři je přišroubená trubička která vede
jakoby pod turbo k výfuku (jestli máš tipo 1,9tds tak máš turbo KKK k16
nezkoušej hledat kam to vede protože je to tak zakritý že to nenajdeš pokud nevyhodíš motor ven "nebo turbo" )
ta trubička je přišroubená průchozim šroubem tošim že ti bude stačit plochá 10,vyšrub šroubek ven,přetáhni přeš něj gumovou hadičku tak aby těsnil a našrub ho tam, trubičku vyhni do strany a nech ji na volno!!
-bravo teď máš odstraněnou regulaci turba (zatim ti to stačí otuňšroubek číslo2 zeti neřeš)
-niní se odeber k vtřikovacímu čerpadlu

podívej se kde sou přepady od vtřikovačů
a kam vedou k čerpadlu po cestě po hadici se dívej na čerpadlo
musíš najít šroub na dávku nafty "otuŇŠROUBEK"
je to šroub na šroubovák a zajištěnej kontra matkou
na klíč 13 (doporučuji si vzít kvalitní šroubovák a klíč OČKO S 13 )
zkus jestli de povolit (měl by jít )
na TEPLYM nastartovanym motoru
povol kontra matku a ten šrubek začni dotahovat
až se ti zvíší otáčky na 1800ot/min tak dotáhni kontra matku !!
a rychle povol doraz plynové páčky a uber aby se ti vrátily
otáčky na volnoběh
no a jeto !!!!!!!!!!
pro začátek ti to bohatě bude stačit až si zvykneš na ten výkon tak ti poradím co dál
nástrahy
-dobře si zapamatuj polohu šroubku na čerpadle ať to můžeš vrátit zpět
-může se stát že ti motor s vyšíma otáčkama bude hůř táhnout
to se otvírá west gate sám od sebe (problém)
-je dobré mít v autě budík na přetlak v sání (nabízím sadu na tipo za 650,- chbí pouze hadice ze švajcu "červená" stojí asi 30kč metr)
-nedřív si zkus jesli dou všechny šrouby na čerpadle povolit (plynovej doraz a kontra matka otuňšroubku2)
dotazy
-nééé nepoškozuje to motor (pokud dodržuješ pravidla- studenej motor nehonit,a po nakládačce nechat chvilku motor klapat na volnoběh)
-néé nežera to víc spořeba je stejná při normální jízdě(pokud to budeš honit jak nadutou kozu tak si to vezme samozřejmě víc)
-ano tohle není všechno co se pro výkon dieslu dá udělat (výkon se po téhle upravě dá zvednout ještě 1x tolik -neli víckrát ale to už sou náročnější ůpravy)

/F/I/A/T/ tipo 1,9 tds -opět jede
jako z praku Díky WR8

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
motor je jeden!!
původní 59Kw z torina serivý tipo
pouze čerpadlo je z 66Kw (kvůli ECU -řídící jednotka)
jinak 66Kw = 90 koníků
kydž to dobře pude tak dosáhnu 150-160
to je o 60-70 koníků víc
teď 1,6 baru při 4,700 otáček + dávkovací klínek +průchzí lauf+sport.sání+intercooler+věší dávka nafty+ větší předdvstřik = snad 60-70 ps *UP*
já měl 2 bary, nafta na max a nameřily mi 86kw 240Nm a myslím si že 150k nedosáhneš

Lancia Delta HPE HF 2,0 16VT 142kW
Lancia Dedra 2,0T 119kW - EX 3
Lancia Dedra 1,9TD 85kW - EX 2
Fiat Regata 1,7D -EX 1
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
není to o tom dát naftu a vzduch

je to o slazení v klika otáčkách čeho !!!!!
jinak předvstřik sis doladil??
upravil sis dávkovací klínek??
vyměnil si všechny filtry a oleje???
já sem pouze začátečník !! a né profesionál
jinak na www.dieselpower.cz/forum je člověk jménem SMOKE
je to PAN ladič TD
z golfa 2 -1,6td dostal NABRZDĚ 130ps
tak tu nemel že to nejde "všecko de!! ale musí se chtít,né ležet na báchoře prohlížet co ostatní vymyslí a pak to po nich zkopírovat

někdo musí bejt ten průkopník" (já to nejsem ale zkušim jít vlastní cestou)
/F/I/A/T/ tipo 1,9 tds -opět jede
jako z praku Díky WR8

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.