Tipo špatně startuje s teplým motorem.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #1 od Pawel
Mám starý Tipo 1.6(jednovačka 57KW)a zlobí startování..
Konkretně:Je to studený,normálně nastaruju a jedu několik km.normální provozní teplota 90 stupnů,jede krásně,drží volnoběh na křižovatkách jak má,a pak zastavím u obchodnáku a jdu si nakoupit.Za cca 30min se vracím a startuju a nechce chytnout!teplota je kleslá na cca 80stupnů.Zkusím trošku přidat plyn a nic.Po chvilce startuju znova,ale bez plynu a pořád nic.teplotu nechám klesnout níž (asi70)a pak startuju a trošku přidám plyn a chytne se to.motor běží,ale nepravidelně(převalu je se)a hned zdechne.zkouším zase a chytne se.A začnu přerušovaně šlapat na plyn a motor se převaluje ale nezdechá.tak přerušovaně přidávam několik sekund až se motor zase chytne a běží jak má!!
Nevíte čím to může být????
Dělalo mi to i min.léto a pak to přestalo,v zimě nic a toto léto to zase dělá!!
Jsem měnil kabely a víčko rozdělovače.
Čím to?? svíčky??
Díky.

Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #2 od Charles
na 99% bych to dal za vinu čidlu teploty vody. Snad se ozve zdejší člen Vali a poví více, ten měl stejné problémy 8)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #3 od logostarr
mne to niekedy robi cca pri 70C, akurat ze ked mi naskoci tak normalne bezi.

Fiat Tipo 1.4ie r.1989

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #4 od pegas77
no stejny problem nadela i cidlo snimani polohy klikovky a mam dojem ze mi to ted dela zase i dnes se mi to stalo, ale napodruhy vetsinou plynem pomuze, proste motor toci a nic proste naprazdno

nikdo mi neodpovedel zda jsou ruzne verze cidel pro benziny a pro diesel nebo zda je pro vsechny TIPA jen jedna verze cidla (nekdo mi nabizi za slusny penit ale ma obavu ze je diesel ze ma jen 700 Ohm)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #5 od Pawel

Charles napsal: na 99% bych to dal za vinu čidlu teploty vody. Snad se ozve zdejší člen Vali a poví více, ten měl stejné problémy 8)


A v jakým místě ho najdu???má nějaký typový označení??? je někde nějaký nákres na netu???

Ve fiatu mi říkali že těch čidel je několik typů a že to musím dovést atd.Což se mi nechce.Takovou výměnu zvladnu sám.
a taky že to nemusí být čidla.


Díky.

Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #6 od michal_tipar
vypoj čidlo teploty vody a zkus nastartovat při teplotě kdy to nestartovalo, uvidíš jestli to půjde. Když nedává čidlo informace, tak se jednotka přepne do nouzového režimu ale mělo by to šlapat. Pokud je někde nalomený kabel, tak to nepomůže. čidlo teploty vody nemusí dávat dobrý signál třeba v rozmezí 70-80°C jinak je OK, pokud neprojedeš celé teplotní rozmezí tak to nepoznáš.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #7 od oBzB
Myslím, že se to někde řešilo, ale bez čidla teploty vody auto nenastartuje, aspoň mě ne(a kdyby nedávalo při určitý teplotě hodnotu, tak by to vysvětlovalo, proč to nestartuje). To spíš zkusit místo čidla dát odpovídající rezistor, to by pak mělo nastartovat.

dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #8 od michal_tipar
rezistor na otestování??? to je zbytečně složité, nouzový režim zajistí funkčnost dostatečně a rezistor pro provoz taky není dobré řešení, konstantní hodnota bude zlobit zase v jiných teplotních režimech provozu

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #9 od oBzB
Tos mě nepochopil. Rezistor sem navrhoval jen na vyzkoušení, jestli je to tím čidlem, ne na stálý provoz, to by dělalo paseku. Mě de o to, že některý motory bez čidla teploty vody nechytnou, takže u nich nouzový režim nevyzkoušíš (a i kdyby šel, tak to je ekvivalentní tomu rezistoru). Strčit rezistor do konektoru zas tak složitý není.

dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #10 od Charles

A v jakým místě ho najdu???má nějaký typový označení??? je někde nějaký nákres na netu???

Ve fiatu mi říkali že těch čidel je několik typů a že to musím dovést atd.Což se mi nechce.Takovou výměnu zvladnu sám.
a taky že to nemusí být čidla.
Díky.


To čidlo je umístěné vzadu na sacích parohách. Má modrý konektor. Označení je na něm vyražené.
Dá se koupit všude na netu např. Tady

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #11 od michal_tipar
když nenastartuješ auto s odpojeným čidlem teploty vody tak je v háji ještě něco dalšího, samotný čidlo v nouzovém režimu řj nahradí, ale víc věcí už asi ne, napadá mě třeba špatná labda, nebo čidlo vzduchu to už je víc poruch a s tím si asi ani nouzový režim neporadí...
jinak jsem to fakt pochopil špatně, myslel jsem na trvalý provoz s rezistorem...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #12 od rs

když nenastartuješ auto s odpojeným čidlem teploty vody tak je v háji ještě něco dalšího, samotný čidlo v nouzovém režimu řj nahradí, ale víc věcí už asi ne, napadá mě třeba špatná labda, nebo čidlo vzduchu to už je víc poruch a s tím si asi ani nouzový režim neporadí...
jinak jsem to fakt pochopil špatně, myslel jsem na trvalý provoz s rezistorem...


Bych si dovolil trosku reagovat.
Ano cidlo se nahradi jenze je otazkou jakou hodnotou. Standartne se nahrazuje hodnotou 25°C. Ted nam zbyva popremyslet co udela rj pri startovani. Muj osobni nazor je, ze jelikoz pri startovani se obohacuje smes a jeste k tomu si bude jednotka myslet, ze ma studeny motor tak prida patricny dil benzinu a dojde k zaliti svicek ( pri stavu teply motor) nebot se na teplem sani benzin dobre odparuje a nedochazi k jeho zachytavani v sani jako pri studenem motoru. Motor v tomto pripade tak nejak tezce chyta.
Jestli si dobre pamatuji tak prakticky ten samy problem resi Vali a bohuzel stale bez stastneho vyreseni tak to bude asi nejaka mouska v chovani. Zatim jsem s Valim predbezne domluveny na diagnostice(kompletni) pri ceste kolem tak snad na to prijdem.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #13 od michal_tipar
25°C bych viděl rozumné tak pro vzduch u čidla vody bych tipoval na nějakých 90°C to je přece běžná teplota provozu motoru???
Kdyby tam mělo default 25°C tak asi udělal soudruzi v Itálii někde chybu...

Upozorňuju, že je to jen moje logická úvaha, co dělat. Netvrdím, že je to tak a ne jinak!!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #14 od rs

25°C bych viděl rozumné tak pro vzduch u čidla vody bych tipoval na nějakých 90°C to je přece běžná teplota provozu motoru???
Kdyby tam mělo default 25°C tak asi udělal soudruzi v Itálii někde chybu...

Upozorňuju, že je to jen moje logická úvaha, co dělat. Netvrdím, že je to tak a ne jinak!!!


Je otazka co je pro tebe default. Pro mne je to i cas 4 min viz nize. Protoze pokud nenastartuji tak je tam nastavena nizka teplota podle teploty vzduchu a opacne pokud je teplota vyssi. Pri te vyssi teplote by mohlo dochazet k tomu ze je klapka donucena k uplnemu zavreni a smes se neobohacuje jelikoz je motor pro jednotku prehraty.
Provedl jsem samostudium a u novejsiho motoru(nastupce 1.4 v Tipu) je to tak ze pokud je teplota vzduchu nizsi nez 24 stupnu nastavi si jednotka teplotu motoru podle tohoto cidla po cca 4 minutach nastavi teplotu 100°C. Pokud je teplota vzduchu vyssi nez 24°C napraskne tam primo 100°C.
U vicebodu je to trosku jinak.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #15 od morpheus
presne takto zacinalo kdysi me trapeni (tipo 1.4), problem byl v potenciometru skrtici klapky, za studena chytal ok, ale pri kratsich pojizdkach pak clovek napr. zustal pri odjezdu chvili viset pred obchodakem :)

rozebrani, premereni drah, vyzkouseni jineho potenciometru... byla to tortura ale svete div se, dobre rok a pul to pak jelo dobre

letos v lete vsak zacalo trapeni znovu, tentokrat mimo problemu se startovanim zacal motor mnohdy ztracet tah za behu, podezreni padlo na palivove cerpadlo, to vsak tlakovalo dobre, vymenen palivovy filtr (ten byl radne ko), vymenena lambda sonda, problem nakonec definitivne odstranen vymenou cele skrtici klapky, z vrakoviste za 1200...

pokud ma nekdo nervy na to hrat si s drahami potenciometru tak prosim, ale z vlastni zkusnosti - ta prace za to nestoji, lepe vymenit cely dil

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.502 sekund
Powered by Kunena fórum