Tipo špatně startuje s teplým motorem.
Každopádně po zásahu RS a jeho kolegy je auto daleko živější, zatím startuje za každé teploty, i chod je podle zvuku kultivovanější.
Vyzkoušel jsem si, jak velký vliv má, když je špatný tlak v okruhu, bo mi slzela - tekla - vracečka na čerpadle (to asi ten pavouk byl naštavný, že už tam teče po letech benzín) a auto nechtělo absolutně jet přes 2200 ot. nemožnost se dostat i s nohou na podlaze. Na rozjezdy cukání jak blázen.
Co se týče filtru, neboj Radku vyčistím, nejen kvůli tobě Ono přeci jen v tom podběhu dostane přes zimu co proto.
A děkuji Radku, že jsme ti s mým Tipem mohli připravit dvě hezká odpoledne hledání nemožného.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
A Valimu hodně šťastných km do budoucna.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Díky za rady
Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Čerpadlem to v mým případě třeba nebude. To by zlobilo za jakékoliv teploty přece : čerpadlo přece dávkuje nezávisle na teplotě.
Si myslím že něco dává špatné informace k ŘJ a pak následně to pak podle toho funguje vstřikování.
Vali,dělalo ti to uplně přesně jako mě??????na předchozí stránce jsem to znovu uváděl.
Když ti to mělo snahu chytit,střílelo ti to???
Zkusím to čidlo.
Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Já mužu točit klidně 5minut ale stejně nechytne.Musím počkat až to víc zchladne. Na první pokus třeba ještě chytlo, ale hned zdechlo a pak jen točilo.
Po nějaké době odpočinku má snahu chytnout a musím přerušovaně šlapat na plyn, aby to nezdechlo.(DUSÍ SE TO!!)A do toho to občas střelí do výfuku, to mi taky dělalo, protože to je přechlastané.
Jak se rozjedu tak asi 10 m to cuká a to dosti razantně, protože je tam naopak nedostatek paliva, je to horší, než rozjezdy, když to někdo neumí se spojkou. Jak se chytne už je to OK, můžu to i vypnout a zase startuje dobře, dokud nedojde do kritické teploty.
A když to je hodně přehřátý(město) mě se to stávalo i na dlouhých cestách ve velkých vedrech ,tak to má tendenci zdechnout. Mě to v určité fázi zdechlo při vyšlápnutí spojky. Zajímavé bylo, že nastartovat to šlo hned. Ale postupně to došlo do fáze, že to zdechlo a nastartovat to nešlo vůbec a to pak bylo na půl hodiny, než to zchládlo.
Takže ten popis závady je prakticky na 99% stejný.
K tomu čerpadlu, 4 roky jsme měnil co se dalo a uvažoval jsem jako ty, že čerpadlo buď jde nebo ne a přeci čerpadlo je v nádrži a tak zcela nezávisí na teplotě, ale to byla chyba. Jak jsem správně pochopil po vysvětlení, možná teorie je taková:
Při určité teplotě, jak to tak vypadá, tak z nějakého důvodu je to pro tipo 70°C a dělá to především v létě, je tlak čerpadla nízký (u mě těch 0,4 baru při startu) když čerpadlo běží byl stejně nízký 0,9 (normál je 1,1 bar auto jede,ale není tak živé a při měření se bere ještě relativně jako v normě proto se to přehlídne) . Tedy situace startu při těch 70°C s nízkým tlakem na čerpadle je taková, že ten benzín tam sice teče, ale pod malým tlakem takže se dostatečně nerozpráší a ani neodpaří, zůstavá tam (mě nefungoval zpětný okruh palivové soustavy- taky vina čerpadla) a způsobuje uchlastání při tom startu. Když už se ti podaří to pak s plynem nastartovatpo nějaké době, tak je tam toho benzínu vlivem nízkého tlaku zase paradoxně málo a proto to auto cuká. Pak se chytí, změní se teplota a už opět dává jiný a vyšší tlak než při samotném startu. U mě těch 0,9 B a jede. Při uhřátí motoru je situace podobná, ani těch 0,9 b prostě nestačí, aby to udrželo volnoběh.
Takto jsme to pochopil já, kdyby to bylo úplně špatně věřím, že mě RS opraví. Já osobně po této několikaleté zkušenosti nejvíce sázím na to čerpadlo.
_
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Zkusím to.a kdyžtak kolik stojí nové čerpadlo cca????a kde ho mají??
Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím o radu jak a čím
Můžu normálně použit tlakoměr na vodu který je do 2 barů???
Ten se napojí na přívodní hadičku které vede do vstřikování???a pak zapalování do první polohy??
Kdyžtak mi prosím napiště postup a zkusím to.technický typ trochu jsem.
Díky za rady
Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Začala prokluzovat spojka a tak jsem přemýšlel a rozhodl jsem se že to nechám na opravu někomu jinému.koupím novější auto a bude to zase Fiat
Jinak čerpadlo tlakuje jen 0,5baru takže ho ještě vyměním.
Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006
EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998
EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
a jake novejsi auto to bude? bravo - brava nebo marea?
Chci Stilo ale od něho mě odrazují,prý zlobivá elektronika Ale jel jsem v něm,je super
Ale je docela možný že koupím jedno z těch co píšeš(poslední model).
Uvidíme
Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006
EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998
EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
P.S.:tak to je asi problém to čerpadlo, co způsobuje ty starty.Asi neduha hlavně u 1.6 to tu psalo více lidí, i když 1.4 má vše stejné, těžko říct. Snad je to tím no.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.