Tipo špatně startuje s teplým motorem.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #61 od Vali
Neměl jsem přístup na net, proto moje nečinnost, za kterou se omlouvám. Ale myslím, že RS odpověděl nejlépe a vysvětlil celou patálii. Jinak Radku jak tak koukám, tak ty čidla teploty vzduchu odcházejí jak na běžícím pásu, měl jsem tam asi už cca 3. Tak´buď byly všechny vadné a běžné měření fén +multimetr nestačil.

Každopádně po zásahu RS a jeho kolegy je auto daleko živější, zatím startuje za každé teploty, i chod je podle zvuku kultivovanější.

Vyzkoušel jsem si, jak velký vliv má, když je špatný tlak v okruhu, bo mi slzela - tekla - vracečka na čerpadle (to asi ten pavouk byl naštavný, že už tam teče po letech benzín) a auto nechtělo absolutně jet přes 2200 ot. nemožnost se dostat i s nohou na podlaze. Na rozjezdy cukání jak blázen.

Co se týče filtru, neboj Radku vyčistím, nejen kvůli tobě :) Ono přeci jen v tom podběhu dostane přes zimu co proto.

A děkuji Radku, že jsme ti s mým Tipem mohli připravit dvě hezká odpoledne hledání nemožného.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • jumbo
14 roků 6 měsíců zpět #62 od jumbo
Odpověděl jumbo pro téma Re: Tipo špatně startuje s teplým motorem.
To rs: Radku, smekám před tebou klobouk. :god:

A Valimu hodně šťastných km do budoucna.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #63 od Pawel
A kde najdu to čidlo nasávaného vzduchu??(teploty vím)to jsem ještě nezkoušel.pak zkusím to čerpadlo ale ještě sehnat kdo mi s tím pomuže.

Díky za rady :wink:

Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #64 od Vali
Ćidlo teploty nasávaného vzduchu je na vrchu vstřiku, pod airboxem černý kloubouček, jdou z něj konektory směrem ke kabině. Kdyby šla galerie, hodil bych ti fotku. Kdybs nemohl najít, tak se ozvi, hodím ti to na email.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #65 od Pawel
Trošku mi to vrtá hlavou...
Čerpadlem to v mým případě třeba nebude. :idea: To by zlobilo za jakékoliv teploty přece :?: čerpadlo přece dávkuje nezávisle na teplotě.
Si myslím že něco dává špatné informace k ŘJ a pak následně to pak podle toho funguje vstřikování.

Vali,dělalo ti to uplně přesně jako mě??????na předchozí stránce jsem to znovu uváděl.
Když ti to mělo snahu chytit,střílelo ti to???

Zkusím to čidlo.

Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #66 od Vali
No dělalo mi to prakticky přesně jak sji psal na předchozí straně, cituju :

Já mužu točit klidně 5minut ale stejně nechytne.Musím počkat až to víc zchladne. Na první pokus třeba ještě chytlo, ale hned zdechlo a pak jen točilo.
Po nějaké době odpočinku má snahu chytnout a musím přerušovaně šlapat na plyn, aby to nezdechlo.(DUSÍ SE TO!!)A do toho to občas střelí do výfuku, to mi taky dělalo, protože to je přechlastané.

Jak se rozjedu tak asi 10 m to cuká a to dosti razantně, protože je tam naopak nedostatek paliva, je to horší, než rozjezdy, když to někdo neumí se spojkou. Jak se chytne už je to OK, můžu to i vypnout a zase startuje dobře, dokud nedojde do kritické teploty.

A když to je hodně přehřátý(město) mě se to stávalo i na dlouhých cestách ve velkých vedrech ,tak to má tendenci zdechnout. Mě to v určité fázi zdechlo při vyšlápnutí spojky. Zajímavé bylo, že nastartovat to šlo hned. Ale postupně to došlo do fáze, že to zdechlo a nastartovat to nešlo vůbec a to pak bylo na půl hodiny, než to zchládlo.
Takže ten popis závady je prakticky na 99% stejný.

K tomu čerpadlu, 4 roky jsme měnil co se dalo a uvažoval jsem jako ty, že čerpadlo buď jde nebo ne a přeci čerpadlo je v nádrži a tak zcela nezávisí na teplotě, ale to byla chyba. Jak jsem správně pochopil po vysvětlení, možná teorie je taková:
Při určité teplotě, jak to tak vypadá, tak z nějakého důvodu je to pro tipo 70°C a dělá to především v létě, je tlak čerpadla nízký (u mě těch 0,4 baru při startu) když čerpadlo běží byl stejně nízký 0,9 (normál je 1,1 bar auto jede,ale není tak živé a při měření se bere ještě relativně jako v normě proto se to přehlídne) . Tedy situace startu při těch 70°C s nízkým tlakem na čerpadle je taková, že ten benzín tam sice teče, ale pod malým tlakem takže se dostatečně nerozpráší a ani neodpaří, zůstavá tam (mě nefungoval zpětný okruh palivové soustavy- taky vina čerpadla) a způsobuje uchlastání při tom startu. Když už se ti podaří to pak s plynem nastartovatpo nějaké době, tak je tam toho benzínu vlivem nízkého tlaku zase paradoxně málo a proto to auto cuká. Pak se chytí, změní se teplota a už opět dává jiný a vyšší tlak než při samotném startu. U mě těch 0,9 B a jede. Při uhřátí motoru je situace podobná, ani těch 0,9 b prostě nestačí, aby to udrželo volnoběh.

Takto jsme to pochopil já, kdyby to bylo úplně špatně věřím, že mě RS opraví. Já osobně po této několikaleté zkušenosti nejvíce sázím na to čerpadlo.
_

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #67 od Pawel
Vali díky.
Zkusím to.a kdyžtak kolik stojí nové čerpadlo cca????a kde ho mají??

Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #68 od Vali
Já platil za Bosh cca 3200, dá se koupit prakticky kedoli v autodílech, když dojdeš a řekneš typ auta tak ti ho objednají na prodejnu. Možná se dají sehnat i jiná a za jiné peníze, ale to vše by ti měli nabídnout v prodejně s dílema nějaké varinaty. Prvně ale nech změřit ten tlak, než budeš dávat peníze za nové čerpadlo, neznamená to, že u mě to pomohlo, že u tebe to bude stejné!!!Ať pak nenadáváš, že jsme ti to poradil a nepomohlo to, prvně měřit, potom měnit, třeba i v servise.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #69 od Pawel
Tak nakonec budu muset tlak změřit sám.

Prosím o radu jak a čím :wink:

Můžu normálně použit tlakoměr na vodu který je do 2 barů???
Ten se napojí na přívodní hadičku které vede do vstřikování???a pak zapalování do první polohy??

Kdyžtak mi prosím napiště postup a zkusím to.technický typ trochu jsem.

Díky za rady :wink:

Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #70 od Vali
Neporadím přesně, jaké jsou tam tlaky, zda to ty 2 bary vydrží. S regulátorem dává tlak 1,1 baru,ale nevím kolik tlačí samotné čerpadlo. Myslím, že někdo tu určité poradí, jak to zapojit a nejlépe změřit. Já to nevím, tak ať neradím špatně. Ale určo se někdo ozve.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #71 od Pawel
Pánové mockrát díky za info.na opravě se pracuje.ale moje Tipátko musí do světa :(
Začala prokluzovat spojka a tak jsem přemýšlel a rozhodl jsem se že to nechám na opravu někomu jinému.koupím novější auto a bude to zase Fiat :!:

Jinak čerpadlo tlakuje jen 0,5baru takže ho ještě vyměním.

Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #72 od JiFi
a jake novejsi auto to bude? bravo - brava nebo marea?

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #73 od Pawel

a jake novejsi auto to bude? bravo - brava nebo marea?


Chci Stilo ale od něho mě odrazují,prý zlobivá elektronika :roll: Ale jel jsem v něm,je super :wink:
Ale je docela možný že koupím jedno z těch co píšeš(poslední model).
Uvidíme 8)

Tipo 1,6 i.e.57KW- 11/1991 SX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #74 od JiFi
heled, nekoukej kdo co rika, vsichni radi pomlouvaji, ja stilo zkusil, to co ma sendador a nemohu rict, ze je to spatny auto, ani nema tvrde sedacky jak se o nem tvrdi, jsou to proste kecy lidi, kteri proste pomlouvaji co mohou, rozhodni se sam a zvaz moznosti, ja Ti stilo doporučuji, jediné co mě na něm překvapilo, že zpětné zrcatka jsou celkem malé, tam nějak moc šetřili, toť asi jediný co mohu vytknout

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #75 od Vali
Kdybys měl dát na řeči lidí, tak si nemůžeš koupit žádnýho Fiata :)

P.S.:tak to je asi problém to čerpadlo, co způsobuje ty starty.Asi neduha hlavně u 1.6 to tu psalo více lidí, i když 1.4 má vše stejné, těžko říct. Snad je to tím no.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.566 sekund
Powered by Kunena fórum