přestavba 2.0 8V -> 2.0 16V
Ojnice bych asi vyřešil kovanýmy a že odejde na klice nebo na vačkách to je špatným mazáním takže dobrý olej a kontrolovat tlak a teplotu.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
/F/I/A/T/ Tipo 1.6 DOHC (krásnej začátek)
/F/I/A/T/ Tipo 1.9 TD GranTurismo . . . my first big love . . .
Alfa Romeo 145 1.9 JTD Limited Edition 500 (461 kus této pouze 500 kusové série) chip 100kw a 306 NM
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jo , proto taky počítám za pěknou pálku za 10w60 8O .pak doufám že bude v pohodě tlak , pokud né tak buď zkontrolovat čerpadlo a když to bude v pohodě tak jedině nějak upravit nebo použít jiný.Jo přesně tak, já jsem slyšel, že nečastější smrti jsou z přidření, způsobeného špatným mazáním. 2.0 16V má prý nevhodně vyřešené mazací kanálky, ale jde tomu předejít řidším olejem (např. plnou syntetikou)
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
/F/I/A/T/ Tipo 1.6 DOHC (krásnej začátek)
/F/I/A/T/ Tipo 1.9 TD GranTurismo . . . my first big love . . .
Alfa Romeo 145 1.9 JTD Limited Edition 500 (461 kus této pouze 500 kusové série) chip 100kw a 306 NM
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jinak nejčastější příčina smrti -málo maže z různýho důvodu ( majitel pablb, kterej motor uštve už za studena, nebo špatným olejem)
klasickej průběh .. motor se pomalu opotřebovává- jak rychle závisí na mozku majitele a použitým oleji (někdy i 100tkm je konečná..).. jak se vůle v ložiskách zvětšujou klesá tlak oleje, tím se zmenšuje dodávka oleje na vačky-ty se začnou odírat jako první , společně s nima však i ložiska vyvažovaček.Tím pádem tlak klesá dál na neúnosnej tlak za tepla na volnoběh pod 1bar.Pokud motor dál jezdí (já zastavil hned při prvním klesnutí tlaku pod 1 bar a světe div se- lehce načlá vačka na 2 válci ,ale v čechách by se to dobře prodalo a auto by pojezdilo tak 15tkm)pokračuje, opotřebovávání a zanášení..to že vylítne , nebo se přerazí ojnice je příčina nedostatečnýho mazání motoru na klice, nebo přetočení -on fiat dobře ví proč je v serii u 16v omezovač na 6600ot/min.
Už v těchto otáčkách působí na ojnici takové síly, že může dojít k jejímu prasknutí - vemte si že píst a pístní čep mají skoro 600g , což při 110 ot/s je dost velká síla -tento motor má totiž dost velký zdvih (90mm což znamená střední pístovou rychlost tuším dost přes 20m/s, a to nedosahuje ani motor F1).
Když v těchto otáčkách nepraskne ojnice, tak se roztrhne píst (pro něj je strop cca 7500) v místě pístního čepu. Proto je maximální životnost těhto dílů kolem 20hod při 7000 -o čemž se na vlastní kůži před lety přesvědčil Guy Croft, uznávaný ladič motorů , když mu po necelých 20 hodinách jízdy v otáčkách kolem 7000 podala ojnice ruku u jendoho z velmi drahých motorů... od tý doby používá kvalitní vysce pevné ojnice , které vydrží dlouhodobě přes 9500ot/min a říká-když to chceš použít, použij to, ale je to ztráta času a peněz , kdžy s epak něco stane
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
takže majitelé 2.0 16V snad si z toho jako já vezmete ponaučení a budete se příkladně o své motory starat, né že se necháte vytočit nějaký frajírkem ve VW hned po vyjetí z garáže , počkejte si 10 minut klidný jízdy a potom mu ukažte co to znamená sedicivalvole.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jedu si takhle za pritelkyni a po asi 15 km jizdy (velmi slusne - max 3000 ot) nasleduje zatackovita pasaz. Proletim dlouhou pravou z kopce tak, jaxem zvykly ji jet s Fabkou a jen se divim, jak to Tipo sedi. Nasleduje velmi prudka a kratka leva (2 na 3000), po ni kratka rovinka (2 do 5000) a prava (2 na 3500 - 4000). Pak doslapuji plyn na podahu a zatah - nikde Uz jsem par motoru znicil a tak hned vyrazuji a koukam, ze sviti olej. Bylo ho tam dost a dost, tak co sakra je?! Zadrena klika. Vybrus a celkova GO si vyzadaly nemale financni prostredky, ktere mi uz nikdo nevrati, ale ja tomu motoru uz proste neverim A jezdit se SEDICI jako stary deda - asi ne-e Sorry, ale existuji i stejne vykonne motory, o ktere se clovek nemusi starat jak o miminko a vydrzi vic. Naapriklad 2,0 20v, nebo 2,4 20v - coz je momentalne muj cil
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
[/b]Takze vezmeme napriklad muj motor: 2,0 16v / 107 kW v Tipu.
Jedu si takhle za pritelkyni a po asi 15 km jizdy (velmi slusne - max 3000 ot) nasleduje zatackovita pasaz. Proletim dlouhou pravou z kopce tak, jaxem zvykly ji jet s Fabkou a jen se divim, jak to Tipo sedi. Nasleduje velmi prudka a kratka leva (2 na 3000), po ni kratka rovinka (2 do 5000) a prava (2 na 3500 - 4000). Pak doslapuji plyn na podahu a zatah - nikde Uz jsem par motoru znicil a tak hned vyrazuji a koukam, ze sviti olej. Bylo ho tam dost a dost, tak co sakra je?! Zadrena klika. Vybrus a celkova GO si vyzadaly nemale financni prostredky, ktere mi uz nikdo nevrati, ale ja tomu motoru uz proste neverim A jezdit se SEDICI jako stary deda - asi ne-e Sorry, ale existuji i stejne vykonne motory, o ktere se clovek nemusi starat jak o miminko a vydrzi vic. Naapriklad 2,0 20v, nebo 2,4 20v - coz je momentalne muj cil
ty asi nevíš že celkem dost 20v/VT už také mělo zadřenou kliku.. na bravoklubu minimálně 4 ks, na coupeclubu 2-3, o tom že to je stejnej základ jako 1.8 16v a alfí twin sparky taky nemluvím..twinsparky jsou tím zadíráním pověstný.. navíc pětiválec pro mě není motor- sice ho ma ale v autě na denní ježdění (HGT bravo..) , upravovat bych ho nechtěl.. ten 5 válec tam dělá neplechu, nejde na to sehnat levnější programovatelná jendotka atd... jedinej zvuk má jakž takž pěknej...
tady máme pěknou ostrou pravou, která se dá projet hodně rychle (cca 100-120km/h ) což znamená hodně vytočená dvojka (dejme tomu dvojka k 7500 , nebo trojka k 5500) ..a s mazáním u coupe s 2.0 16v motorem , ani u tipa s 2.0 8v problém v této zatáčce nemám... (no sice mam oleje třeba u coupe 1.5 cm nad horní rysku..)
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 706
Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka
www.lanciaklub.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.