tipo 1,4 nejede
Tak to je slušná práce tedy, já byl v servise Fiat jednou a také naposledy, od té doby se snažím opravovat auto sám nebo s kamarády, informace čerpám také tady a od známejch.
Nevím, ale po moji zkušenosti, že jsem vyměnil asi vše co šlo, krom řj a zapalovacího modulu a čerpadla, bych se určitě nehrnul do nového dílu krokomotorku. Protože dáš 3500 a pak zjistíš, že to tím nebylo. Krom toho nemá cenu do toho auta dávat tak drahé věci, ono to auto už moc velkou hodnotu nemá. Sám v tom mám přes 25 tyček jen co jsem měnil a řešil a to jsem dělal sám, znova bych to už nikdy neudělal.
Nicméně rada zní: přehození krokomotorku není žádná věda, jsou tam 3 thorx šrouby velikosti myslím 20, bez toho to nepovolíš (případně kamarád), je třeba zhodit airbox - ta velká černá krabice, aby byl lepší přístup - operační prostor je malý, ale dá se. Pak jen odpojit konektor a v opačném pořadí nasadit. S tím, že krokomotorek bych koupil na vrakovišti za 500, víc jim nedávej, prostě zkus více vrakovišť. Pokud se rozhodneš pro tuto variantu, tak je ještě na místě lepší si ho zkontrolovat ten krokomotorek a to pomocí ohmmetru pokud budeš chtít popíšu ti jak se co měří a co se má naměřit.
Toť moje rada, rozhodnutí je na tobě, ale když to sečteš, tak 2300 a nevíš nic, 3500 za krokáč a nemáš jistotu, že je to tím. Když koupíš novej a nebude to tím, tak ho stejně nepordáš za tolik. Když koupíš z vrakoviště tady na webu ho můžeš prodat prakticky za stejnou cenu.
Pro příště do autorizovaných servisů nechodit, jsou to výměnáři, nikoli opraváři. Hodiny si napíšou dle potřeby a vůbec je netrápí, že na nic nepřišli.
Pro pobavení, když jsem tam byl já tehdy jsem o autě nic nevěděl, ale oni na to čučeli taky jak puci, ale prej jsou děravé svody někde, tak mi nabídli svody a střední díl výfuku v součtu asi za 18 tisíc, to už mě dostalo a málem jsem je poslal do p..le. Lepší menší dílná, kde se snaží o zákazníky, než tihle rádoby výměnáři co bouchají hodiny za těžké prachy.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1,4 i.e; 1989
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Pro příště do autorizovaných servisů nechodit, jsou to výměnáři, nikoli opraváři.
Jojo. Odstrašujícím příkladem je Ricardo v Plzni.
Mně se to teď přesně nevybavuje, ale není na Mono Jetronic taky spínač volnoběhu... totiž spínač nulové polohy plynu, který informuje ŘJ o tom, že je puštěný plynový pedál a že má nastavit směs na volnoběh :
Vlákno jsem nečetl celé, takže pardon, jestli jste to už vyloučili.
Kontrolní otázka - není někde po cestě zatuhlé lanko plynu?
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
V téhle chvíli už nevím co mám kontrolovat. Co vyčistit, rozebrat,popř. prostříknout wédéčkem..? Svíčky vyměnit?
Za studena auto ani samo nestartuje, bez plynu jen točí a nebafne. Jak na plyn šlápnu, musím na něm držet nohu a nepouštět. Ke stopce to mám od domu 200 metrů a tam Tipko startuju znovu. Co vzduchový fltr? Je měněný před rokem. A možná (? ) důležité info: hadice sání - jak ta hliníková popraskala, tak jsem ji oddělala úplně.
Jsem bezradná.
Tipo 1,4 i.e; 1989
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- vilímek petr
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
O stranku drive jsem ti psal at zkusis odpojit cidlo teploty vody.Zkousela jsi to?Pokud ne tak to zkus udelat podle toho co jsem ti tam napsal.
Urcite ti ten krokomotorek vymenili?Jsem asi divnej ,ale cim dal casteji musim souhlasit z kolegou ,ktery ma vsechny komponenty v aute oznaceny neviditelnym fixem.A po servisu si to kontroluje.Naposledy mi licil jak mu u Forda TDCI vymenili 2 vstrikovaci trysky a ani je nechteli zaplatit
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Čidla říkali v servisu že proměřili a jsou OK, ale řeknu tomu známému Radku ať udělá co píšeš, díky.
Krokomotorek mě dali můj starý ( ? ) na památku.
Když je ten start špatný, tj. nejde to natočit bez plynu, tak se mě auto docela klepe, až po přidání plynu klepání ustane. To mě teď ještě napadá zmínit, kdyby vám to někomu pomohlo s identifikací problému.
Jinak srdečně děkuji za tolik pomoci a připomínek. Ráda zde denně čtu dotazy, ikdyž nemám znalosti na to abych někomu prospěla radou.
Tipo 1,4 i.e; 1989
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Nesir bludy.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Když je ten start špatný, tj. nejde to natočit bez plynu, tak se mě auto docela klepe, až po přidání plynu klepání ustane.
Takže to snad abychom do hloubání o příčině přibrali i Digiplex - tohle mi připadá jako špatný předstih ev. něco jiného na zapalování.
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Nicméně bych i tak zkontroloval měřením těch čidel, a to tedy následnovně.
Na obrázku můžeš vidět, kde se co nachází, pro lepší orientaci:
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1788
zde je docela dobře vidět ten konektor na čidlo teploty vzduchu. Když ten konektor rozpojíš, tak jsou tam 4 piny - jazýčky 2 krajní jsou od toho čidla, tam budeš měřit, 2 prostřední je napájení vstřiku, toho si nevšímej. Bez zapojeného konektrou nenastartuješ, právě protože nebude napájen vstřik, takže nazepomenout pak zapojit. Ještě jak se k tomu dostat, lepší přístup, když sundáš airbox - tu černou krabici, nahoře je jeden velký šroub, na bocích jsou pojistky na pérko, jde to rychle. Pak už máš dobrý přístup.
Teď jak a co měřit, pomocí ohmmetru měřit odpor na těch krajních jazýčcích, ten odpor je závislí na teplotě. Při normálních telotách co jsou teď cca 25°C by jsi tam měla naměřit nějakých 2000 Ohmů. Jak se auto zahřívá, tak sodpor klesá viz. křivka zde:
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=3157
V tvém případě studených špatných startů by dle mne na tom čidle bylo naměřono číslo zcela jiné mimo rozsah nebo nekonečno, na digi měřáku se zobrazuje 1.
(na měřáku je třeba nastavit správný rozsah měření, použij kOhmy).
Ale stejně si myslím, že větší vliv než toto čidlo by mělo čidlo teploty vody na sacím potrubí, jak ti posílal fotku Radek. Zkus ho před startováním odpojit, když už ho budeš odpojovat, tak ho změř, jsou na tom čidle jen 2 kontakty, změříš ho stejně jako to čidlo vzduchu, i dosti podobné hodnoty naměříš, protože ta křivka platí pro obě čidla. Potom můžeme laborovat dál, třeba potenciometr.
Trochu OT
Zdá se, že máš podobný problém jako já, jenomže mi se to děje při chladnoucím motoru.
Když je motor studený, je třeba sytič, aby to zpočátku dobře chytlo, než se to zahřeje, nepřestaví se klapka jak má a zdechne, když stojíš na plynu, tak prakticky uměle toto změníš, ale jen dočasně, jak sundáš nohu z plynu, tak zase umře.
Hele Radku, nepřipomíná ti to něco.... zítra to rozhodím to sací potrubí a uvidíme... dám vědět, bo už to fakt není možný
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ale todle asi nebude tvuj problem.U tebe todle vse muzem kledne vyloucit.
Katko zkus doopravdy to teplotni cidlo motoru viz ten predesly prizpevek.
Jinak to ze to merili ve fiatu nic neznamena.Jestli to byli mladsi rocniky tak oni vesmes nevi jak merak vypada,ale zato umi pustit diagnosticky soft a nekdy i najdou jak se smaze registr zavad,a pokud ho maji na notebooku tak si jeste umi pustit nejakou hru.Sorry nedalo mi to.Pripad Katky me opet utvrdil v mem nazoru na servisy znacek.
Jinak Katko vim ze jsi rikala ze potrebujes jezdit ale 800 jsou taky penize.Zajet jim to na reklamaci otriskat o hlavu.Skoda ze ten krokomotorek neni vetsi kus zeleza aby si to alespon zapamatovali.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Dnes jsem do práce nemohla s kolegou,takže Fiátek musel vyrazit a děs běs, bez plynu nenastartuju, navíc skáče po cestě jak kozel než se zahřeje. Do práce to mám 20km, po 10tém kilometru jízdy už můžu v klidu zastavit, přibrzdit a potíže nejsou.
Vše co mě píšete si ukládám. Na čidlo se mě dnes podle vašeho návodu podívá kolega elektrotechnik.
Prosím, když zmiňujete kontrolu, čistění klapky, to se dělá jak - hadříkem, sprejem, čím..?
Mrkla jsem na lanko plynu a to je dobře promazané, nevypadá zatuhle.
Tipo 1,4 i.e; 1989
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- vilímek petr
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.