BRZDY U TIPA!!
Tak jsem dneska konečně dodělal ty brzdy, nakonec to bylo zakouslé kvůli zcela neprůchodné hadičce, jak tipoval Augustin (tedy i po výměně zakouslého válečku).
Je to rozdíl, když auto na neutrál opravdu jede, takže další kapka v moři na moji spotřebu
Ale nastala další věc, co mě trošku překvapila.. čekal jsem, že brzdění bude měkčí,ale až tak moc ne-e.
Auto brzdí dobře, když na to skočím, tak opravdu brzdí, ale takové normální dobržďování už je horší, prostě pedál je jen s malým odporem a účinnost začíná až po 60-70% drýhy pedálu, což se mi moc nelíbí. když byla brzda kouslá, tak stačilo brknout na pedál a brzdilo to. Je jasné, že to nejde porovnávat s tím, když to bylo kouslé,ale když je všechno, alespoň relativně v pořádku, tak kde by mohla být krpa??
Odvzdušnéno to je a myslím, že celkem dobře. Nevýhoda je, že nevím, jak to má brzdit, když je Tipo OK. už asi začínám pořádně rozumět tomu, co tady hodně lidí píše, brzdí dobře,ale pomalý nástup, ale mi se to zdá až moc pomalé, je to subjektivní a těžko hodnotit psaním.
Zkusím to ještě co to udělá po pár km a pak znovu odvzdušnit a pak uvidím...
Jinak mě nic nenapadá. Co myslíte vy?
Je to OK. Vysvetlim: piestiky v brzdicoch konecne chodia lahko a gumicka na piestiku ho vlastnou pruznostou po odbrzdeni vracia. Preto vznikne vacsia vzdialenost medzi brzdovymi dostickami a brzdovym kotucom. Tuto vzdialenost je pri brzdeni nutne prekonat vacsim mnozstvom kvapaliny. A tak to ma byt.
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jak jsem psal, jde o to si na to asi zvyknout. Spíš mě mrzí, že nejde prostě s čím porovnat jak to má správně být, brzdy už mám po zakoupení dělané po 3.(než se příjde na všechno), snad tedy už konečně pořádně a pokaždé to mělo jinou dráhu pedálu, pak aby se v tom člověk vyznal
Asi jsem se opravdu dostal do fáze jak jsem již psal, brzdí dobře, ale pomalý nástup Když by do toho ale asi sedl někdo jiný, kdo je zvyklej na tuhou brzdu, možná by měl problém někde na křižovatce
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Este ma napadlo, ci sa dostali brzdove dosticky na svoje miesto. Ak by boli vzajomne prehodene, alebo nove, tak na starom kotuci by nejaky cas pruzili, kym by si nesadli pekne celou plochou na kotuc.No jemi jasné, že když to chodí jak má ten pístek, tak je tam daleko větší dráha, což se projeví na pedálu:D Jen mě překvapilo jak moc.
Jak jsem psal, jde o to si na to asi zvyknout. Spíš mě mrzí, že nejde prostě s čím porovnat jak to má správně být, brzdy už mám po zakoupení dělané po 3.(než se příjde na všechno), snad tedy už konečně pořádně a pokaždé to mělo jinou dráhu pedálu, pak aby se v tom člověk vyznal
Asi jsem se opravdu dostal do fáze jak jsem již psal, brzdí dobře, ale pomalý nástup Když by do toho ale asi sedl někdo jiný, kdo je zvyklej na tuhou brzdu, možná by měl problém někde na křižovatce
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ja spise mam dotaz na Valiho. Jak je na tom omezovac tlaku zadnich brzd? Ja mohu potvrdit, ze po vymene se to Tipko chova uplne jinak. Brzdi uplne super, dobry nastup (ovsem v porovnani se sluzebnim Focusem to neni ono). Kvalita je dobra, byl jsem na STK, a rikal, ze z toho vic nedostanu (15kN - na vsech kolech skoro stejne, min. 8kN).
Novy omezovac mne stal 16stovek+vymena trubek co nesly povolit -800stovek i s praci.
Dalsi veci je zda hlavni posilovac je na tom dobre. Mel si jej rozdelany?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Cerpam z praktickych skusenosti. Pri dobrych brzdicoch pri odbrzdeni sa piestik viditelne zatiahne do valca. Pri zadretych piestikoch len brzdovy kotuc svojou hadzavostou odbije piestik od seba, ale len cca 0,1mm.2csala: Osobne tomu moc neverim co pises. To by tam muselo byt malo kapaliny, aby se ten zdvih zmenil.
Ja spise mam dotaz na Valiho. Jak je na tom omezovac tlaku zadnich brzd? Ja mohu potvrdit, ze po vymene se to Tipko chova uplne jinak. Brzdi uplne super, dobry nastup (ovsem v porovnani se sluzebnim Focusem to neni ono). Kvalita je dobra, byl jsem na STK, a rikal, ze z toho vic nedostanu (15kN - na vsech kolech skoro stejne, min. 8kN).
Novy omezovac mne stal 16stovek+vymena trubek co nesly povolit -800stovek i s praci.
Dalsi veci je zda hlavni posilovac je na tom dobre. Mel si jej rozdelany?
Piestiky v prednych brzdicoch maju ovela vacsi priemer ako piest v hlavnom brzdovom valci, takze preto je potrebne vacsie mnozstvo kvapaliny a zvacseny pohyb brzdoveho pedalu na to aby ciste piestiky zacali brzdit.
Podobne je to so zadnymi brzdami. Tam je to este zhorsene moznym pridieranim mechaniky rucnej brzdy, ktora nedovoli vratit celuste, pripadne dosticky do zakladnej polohy. V takom pripade odbrzdenie zadnej brzdy sprostredkuje hadzavost bubna, pripadne kotuca.
Ak ma niekto brzdy okamzite tvrde, tak ma pridrete vsetko, co len pridrete moze byt. Ak niekto spravi kompletnu generalku brzd, tak sa nestaci divit, ako sa mu zvacsil pohyb pedalu brzdy - ale v skutocnosti je to vsetko OK. Dalsi zvacseny pohyb vznikne pri vymene dosticiek, pripadne kotucov, kedy stycne plochy este nie su zabehnute. Opakujem, cerpam z praktickych skusenosti, ktore predkladam aj na zaklade teorie a logiky.
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
To Augistin: ten zátzěžák jsem zatím nekontroloval, nebylo to jak pořádně zvednout, ale jak bude možnost kouknu na to, ale myslím si, že snad bude ještě funkční
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
To jen tak na úvod, teď k mému dotazu. Jak tedy zlepšit brzdný účinek, případně jak zjistit, jestli brzdím, jak mám a všema kolama. Jak jsem popisoval někdy před x měsícema, dělal jsem komlet předek (pístky, gumičky, kotouče a desky původní) a zadek jen čistil (bubny).
Zbývají asi jen 2 věci, které můžou být špatné, hl. válec, kterej by propouštěl a nebo zátěžovej regulátor.
Kdyby byl špatnej válec a propouštěl, řešilo by to asi přetěsnění, že?? Jak poznat, že je ok... bylo mi řečeno známým, že by se ztrácela i brzdovka a bylo by to zavzušněné, kdyby byl špatnej...
Moje hlavní podezření je zátěžák... už několikrát jsem se ho snažil najít, ale marně... něco na zadní nápravě jsem našel, ale to mi spíše přišlo jako to nastavování výšky předních světel, je to celé zapouzdřené a pružina není vidět žádná, je to na straně řidiče. Poraďte prosím, kde přesně hledat ten regulátor, hledal jsem už asi 3x a nenašel, na které straně je a případně kde od kostky vzadu. Nejlepší by bylo asi foto, to pochybuju, že někdo má Jen ten samotnej regulátor by stačil. Jak se dá zjisiti jeho funkčnost případně??
Samotné zjištění účinosti brzd je asi nejlepší jet na válce že???
Díky moc za vaše názory předem
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak pokud chceš lepší nástup brzd, tak musíš:
1. vyměnit hlavní brzdový výlec (starý modely měli okolo 20,64 průměr a nový tuším 22,22 mm - tzn. více kapaliny a tím pádem i rychlejší nástup)Do Tipa to už dávali po faceliftu od r. 93.
Pokud by to bylo pro Tebe stále málo, tak musíš sehnat větší posilovač, např. z Bravo (a), Marea... a pak to bude lepš, jak Favorit, Felicia apod...
FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Zatazovy regulator skrti tlak do zadnych brzd pri odlahceni zadnej napravy.Díky ,kouknu na to při první příležitosti, jak zvednout auto. No mám pocit, že tam asi ten zátěžák nebude, bo jsem ho nemohl dříve najít a myslím si, že bych to asi nepřehlídl, ale i to se mohlo stát. Když by tam ten zátěžák nebyl a já ho tam dal, tak to taky bude mít vliv na brzdný účinek??? Jinak díky za radu
Ak ho niekto vyradil, tak ti zadna naprava brzdi naplno vzdy.
Mozno mas dodatocne zabudovany regulator tlaku zadnych brzd hned na hlavnom brzdovom valci. Tak to maju napriklad Favority. Tie regulatory na Favorite skrtia tlak do zadnych brzd pri prekroceni stanoveneho tlaku v brzdovej sustave. Nie su zavisle od zatazenia zadnej napravy, ale od tlaku.
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Diky za rady
Fiat Tipo 1.4 i.e., 51kW, r.v.91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.4 i.e., 51kW, r.v.91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.