A zase alternátor

Více
16 roků 8 měsíců zpět #1 od Pavlos2004
A zase alternátor vytvořil uživatel Pavlos2004
Měl jsem problém s dobíjením. Po 50 km jsem vycucnul baterku. Naštěstí se (možná) jednalo jen o vytažený řemen. Po dotáhnutí mi v klidu na volnoběh dává altík 13,8 V na baterce. Při 3000 ot./min. a zapnutých dalkových světlech ale jen 13,3 V :? . V příručce se píše, že má být asi 14-15 V. Nedává mi altík málo :?:

FIAT Tipo 1,6 i SX - 1993 - 198000 km
Koupím Tempru SW 4x4 v dobrém stavu

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #2 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: A zase alternátor
Při zapnutých spotřebičích je 13,3 tak na hraně...co to dobíjí když máš vypnuto vše? Jinak by se to nemělo nijak významně měnit - volnoběh vs v otáčkách. ( řekněme o desetinku až dvě ).

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #3 od Pavlos2004
Odpověděl Pavlos2004 pro téma Re: A zase alternátor
Když mám jen nastartováno a volnoběh, tak dává 13,8 V. Při otáčkách 3000/min. a zapnutých dálkách 13,3 V. Při změně otáček kolísá napětí v řádu +- 0,02 V a je jedno jestli zapnuté dálky nebo bez spotřebičů.

BTW - Když nabíjím baterku na nabíječce BOSCH Battmax 6 tak se nabíjecí napětí při úplně vybité baterce pohybuje okolo 12,8 V a postupně se s nabitím baterie zvyšuje až na 13,6 V ( intervalové nabíjení ).

FIAT Tipo 1,6 i SX - 1993 - 198000 km
Koupím Tempru SW 4x4 v dobrém stavu

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #4 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: A zase alternátor
No tak jestli se to nebude zhoršovat, tak to nech jak to je, mělo bý to být ok, sice obecně se říká 14,2 se světlama, ale tohle taky jde, jestli se v tom nechceš vrtat pro klid v duši tak v poho.
Nabíječka je s tím napětím ok taktéž, tam moc výš neleze.

Přemýšlím, co může být příčinou, že to dobíjí méně? Mě napada načnutá jedna dioda? Napadá někoho ještě něco dalšího?
Jo a když jsme u toho, tak co kostra na motoru? Zkus jí očistit - blok -> baterka. Tím je alternátor kostřenej a mohlo by to mít vliv taky, teoreticky :wink:

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #5 od Pavlos2004
Odpověděl Pavlos2004 pro téma Re: A zase alternátor
Kostru jsem čistil jak vpravo vepředu tak i vlevo pod cívkou (ve směru jízdy) + připojení na altíku. Kostra na motoru je kde :?:

FIAT Tipo 1,6 i SX - 1993 - 198000 km
Koupím Tempru SW 4x4 v dobrém stavu

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #6 od Jenda
Odpověděl Jenda pro téma Re: A zase alternátor
Kostra má nezkutečnej vliv na elektriku,mnozí znás se o tom už přesvědčili.Zkus tu kostru.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #7 od MAXO1973
Odpověděl MAXO1973 pro téma Re: A zase alternátor
Skus tu kostru a skontroluj svorky na baterke a kable od baterky. Mne to tiez vytahalo baterku a nedobijalo. Tak som vymenil svorky a odvtedy klud.
Po nabiti baterky nabijackou som mal 13,2 V a po naštartovani podľa otačok do 14,4 V.
A okrem toho som skontroloval aj kable na alternatore. Tiez boli podozrivo zaoxidovane - holt, su to starsie vozitka, tak sa to da čakat.

Fiat 600D bol môj prvý \\\\"Fiacik\\\\" ktoreho som rozobral do šrubky a poskladal - jazdil!
Tipo 1,6 DOHC 1989 - už je v novej stajni
Ford Focus combi 1,8TDdI

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #8 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: A zase alternátor
Velká kostra na motor je u mojí 1.7D přepojena velkým okem na frému převodovky - jedním šroubem který slouží zároveň na uchycení převodovky k bloku. Blíže k chladiči, spíše dole, mělo by to být vidět hned po otevření motoru ( jestli tam máš ten plastovej kryt tak asi ne moc dobře. Zespoda bys viděl perfektně. Jdi po černém tlustém.
Btw ty kontakty na baterku dělají skutečně mnoho, ale jestli Ti vše funguje jak má, tak by se dalo předpokládat, že kontakt na baterce je až k 1. uzemňovacímu bodu ok ( na nosníku od pohledu řidiče vlevo ).

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #9 od Pavlos2004
Odpověděl Pavlos2004 pro téma Re: A zase alternátor
Tak tuhle kostru jsem taky čistil. Je možný aby mi prasklá ( vejpůl) mínusová svorka na baterce dělala problémy ? Když jí stáhnu šroubem, tak se mi proti šroubu otevře.

FIAT Tipo 1,6 i SX - 1993 - 198000 km
Koupím Tempru SW 4x4 v dobrém stavu

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #10 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: A zase alternátor
Jo kostra dělá opravdu moc, sám jsem se o tom přesvědčil...stačilo očistit a motor má mnohem lepší chod ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #11 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: A zase alternátor

Tak tuhle kostru jsem taky čistil. Je možný aby mi prasklá ( vejpůl) mínusová svorka na baterce dělala problémy ? Když jí stáhnu šroubem, tak se mi proti šroubu otevře.

Tak to si piš tyjo...vyměň a možná zažiješ malej zázrak :D

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #12 od Pavlos2004
Odpověděl Pavlos2004 pro téma Re: A zase alternátor

Tak tuhle kostru jsem taky čistil. Je možný aby mi prasklá ( vejpůl) mínusová svorka na baterce dělala problémy ? Když jí stáhnu šroubem, tak se mi proti šroubu otevře.

Tak to si piš tyjo...vyměň a možná zažiješ malej zázrak :D

Tak jsem jí (tu svorku) včera vyměnil a paradoxně mi to kleslo na 12,90 V při světlech. Ještě zkusím to ukostření na motoru a vyměnit řemen . Přece jenom je tam už nějaký rok a mohl se vytahat.

FIAT Tipo 1,6 i SX - 1993 - 198000 km
Koupím Tempru SW 4x4 v dobrém stavu

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #13 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: A zase alternátor
Tak to ale nemělo souvislost s tou výměnou svorky. Plácnu třeba že byla skutečně jedna dioda načnutá a teď se prorazila úplně nebo tak něco. Na výměně svorky není co zkazit a nová svorka taky nic nezkazí. Maximálně se Ti díky tomu, že začala fungovat jedna věc ( kontakt na baterii ), projevila pořádně jiná závada ( alter v hajzli ).

Prostě kam se snaží básník dojít -> tohle už je na rozebrání alternátoru a proměření potřebných náležitostí. Na řemen to nehaž, ten za to nemůže. ( počítám že se alternátor aspoň trochu točí - spíš bych se přikláněl k tomu, že normálně ).

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #14 od Pavlos2004
Odpověděl Pavlos2004 pro téma Re: A zase alternátor

Prostě kam se snaží básník dojít -> tohle už je na rozebrání alternátoru a proměření potřebných náležitostí. Na řemen to nehaž, ten za to nemůže. ( počítám že se alternátor aspoň trochu točí - spíš bych se přikláněl k tomu, že normálně ).


Toto je bohužel odpověď, která mě přiliš nepotěšila :cry: . Ale asi to tak bude. Takže výměna diod za 1500 :?:

FIAT Tipo 1,6 i SX - 1993 - 198000 km
Koupím Tempru SW 4x4 v dobrém stavu

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #15 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: A zase alternátor

Prostě kam se snaží básník dojít -> tohle už je na rozebrání alternátoru a proměření potřebných náležitostí. Na řemen to nehaž, ten za to nemůže. ( počítám že se alternátor aspoň trochu točí - spíš bych se přikláněl k tomu, že normálně ).


Toto je bohužel odpověď, která mě přiliš nepotěšila :cry: . Ale asi to tak bude. Takže výměna diod za 1500 :?:

Myslím že to je snad levnější ne? I když v obecné rovině by se to tak mohlo pohybovat. Jestli se bude měnit tohle, tak si nech vyměnit i ložiska a uhlíky ať to za chvíli neděláš znovu, ale materiálem bych to tipnul tak na 500,- ( pravděpodobně dražší pokud se bude shánět diodovej můstek mno. ) Až se to rozlouskne, tak se pozná.

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.508 sekund
Powered by Kunena fórum