sahara a klimatizace
15 roků 7 měsíců zpět #1
od flakac
sahara a klimatizace vytvořil uživatel flakac
Zdravím všechny Tipaře,
mám hned dva problémy. Jedná se o Tipo r.v. 1988, papírově 1.6i, motorově 1.8i.
1)Zjistil jsem, že mi nezapíná sahara, dnes jsem se dostal skoro až do červeného. Je rozdíl v sahaře pro Tipo s klimem nebo bez?
2)začala mi haprovat klima. když ji zapnu, stoupne okamžitá spotřeba, začne vrčet něco v motoru vlevo vzadu(předpokládám, že motorek), stoupnou otáčky asi o 200, najednou v tom lupne, otáčky klesnou, že to málem chcípne, za 10s v tom zase lupne a začne vrčet...takto se to opakuje dokola.
Prosim o radu
mám hned dva problémy. Jedná se o Tipo r.v. 1988, papírově 1.6i, motorově 1.8i.
1)Zjistil jsem, že mi nezapíná sahara, dnes jsem se dostal skoro až do červeného. Je rozdíl v sahaře pro Tipo s klimem nebo bez?
2)začala mi haprovat klima. když ji zapnu, stoupne okamžitá spotřeba, začne vrčet něco v motoru vlevo vzadu(předpokládám, že motorek), stoupnou otáčky asi o 200, najednou v tom lupne, otáčky klesnou, že to málem chcípne, za 10s v tom zase lupne a začne vrčet...takto se to opakuje dokola.
Prosim o radu
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #2
od remarque
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Odpověděl remarque pro téma Re: sahara a klimatizace
K té sahaře: vadná kabeláž,termostat nebo pojistka, nic jinýho tam není.
V první řadě doporučuju připojit ventilátor přímo na baterku,tak aspoň zjistiš,jestli je ok.
V první řadě doporučuju připojit ventilátor přímo na baterku,tak aspoň zjistiš,jestli je ok.
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #3
od jipaf
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Odpověděl jipaf pro téma Re: sahara a klimatizace
sahara: na některých ventilátorech se stává že v některé poloze se neroztočí a stačí jenom do ní malinko postrčit a jede jako fras ale bacha na palce!!! proto když ji budeš zkoušet na krátko na baterku tak jednou pojede a jednou třeba ani ťuk - záleží podle toho v jaké poloze se zastaví vrtule-pak už jenom vyměnit
klima: to máš plnou klimu nebo na palubovce poloklimu na digitálu???
klima: to máš plnou klimu nebo na palubovce poloklimu na digitálu???
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #4
od alain
Lancia Kappa 2.4 TDS v Kůží
Odpověděl alain pro téma Re: sahara a klimatizace
K té sahaře špatné čidlo na chladiči a nebo ten motor a nebo to co tady píšou a to má vliv na klimu když se pustí klíma tak se zapne sahara.A pokud ti tak cikluje klíma tak málo media v klímě a nebo se ti nerozjede sahara.
Lancia Kappa 2.4 TDS v Kůží
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #5
od jipaf
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Odpověděl jipaf pro téma Re: sahara a klimatizace
alain
myslíš že tam má u 1,6ie plnou klimu? kde se musí doplňovat médium ?
nechci se hádat ale u nás je možné i nemožné
myslíš že tam má u 1,6ie plnou klimu? kde se musí doplňovat médium ?
nechci se hádat ale u nás je možné i nemožné
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #6
od flakac
Odpověděl flakac pro téma Re: sahara a klimatizace
Díky všem za reakce.
Jestli mám plnou klimu, to nevim, jak se to pozná...mám knoflik vedle toho, co se zapina vnitrni nebo vnejsi okruh ventilace.
Jestli mám plnou klimu, to nevim, jak se to pozná...mám knoflik vedle toho, co se zapina vnitrni nebo vnejsi okruh ventilace.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #7
od Předseda
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Odpověděl Předseda pro téma Re: sahara a klimatizace
K těm otáčkám: když zapneš klimák, zvýší se ti volnoběžné otáčky. Je to proto, že klimatizace se k motoru připojuje elektromagnetickou spojkou a když se připojí, sežere výkon motoru o několik koní. A aby to nechcíplo, zvýší se ti otáčky. Sahara je závislá na chodu klimatizace, daleko častějc se sama zapíná, když je klimák v chodu. Taky má dvě rychlosti. Já auto kvůli sahaře taky asi 3x uvařil, větrák se prostě nezapínal. Je připojený přes obří 60A pojistku, kterou jsem nakonec našel shořelou, a když jsem jí vyměnil, sahara se roztočila, ovšem za 10 vteřin pojistku opět spálila. Pomohla až výměna celé sahary. Příčiny byly dvě - byl prasklý plast kolem vrtule, takže ta o něj drhla a to se samozřejmě nelíbilo vinutí motorku a motorek sám byl přidřený.
K otázce jestli je stejná sahara pro verzi s a bez klimatizace - najít by to asi šlo v chytrý knížce, ale je pravda že sahar na tipo / tempru je několik verzí a já bych tipnul, že auto s klimákem má jinou než bez klimáku.
K otázce jestli je stejná sahara pro verzi s a bez klimatizace - najít by to asi šlo v chytrý knížce, ale je pravda že sahar na tipo / tempru je několik verzí a já bych tipnul, že auto s klimákem má jinou než bez klimáku.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #8
od Charles
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Odpověděl Charles pro téma Re: sahara a klimatizace
Sahara, stejně jako samotný chladič, je u tipa/tempry větší (delší). Je to dáno právě tím, že před samotným chladičem kapaliny je ještě umístěn chladič (nebo výparník) klimy. Takže musí být větší chladič, aby se stihlo uchladit oboje
Na druhou stranu paradoxně obě verze mají stejné plnící množství chladící kapaliny v okruhu. Takže si to vysvětluji tak, že chladič sice natáhli do délky, ale samotné oštiny v chladiči se zúžily.
Na druhou stranu paradoxně obě verze mají stejné plnící množství chladící kapaliny v okruhu. Takže si to vysvětluji tak, že chladič sice natáhli do délky, ale samotné oštiny v chladiči se zúžily.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #9
od Předseda
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Odpověděl Předseda pro téma Re: sahara a klimatizace
Výparník je před chladičem? Já myslel že je někde pod turbínou klimatizace, tam jak se dělá v létě loužíčka pod autem (čili někde mězi motorem a kabinou).
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #10
od alain
Lancia Kappa 2.4 TDS v Kůží
Odpověděl alain pro téma Re: sahara a klimatizace
Výparník čili chladič na klímu je skoro vždy před chladičem na vodu a pokud tam není tak to nemá plnou klímu potom ještě mrknout jestli to má kompresor na klímu.A z těma otáčkama to je pravda kvůli zdechnutí motoru při zátěží té klímy.
Lancia Kappa 2.4 TDS v Kůží
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #11
od flakac
Odpověděl flakac pro téma Re: sahara a klimatizace
To Předseda:
To vím, že mi sebere klima trochu výkonu...je možné, že je třeba špatný ten elektromagnetický spínač? Vždy tam někde v motoru cvakne, když se spojí a za chvilku znovu cvakne a rozpojí se...a takto to dělá dokola...na jakém principu to sepne a co ji drží zapnutou? Je možné, že je ko motorek u klimy, třeba je zadřený, a proto ji nedokáže udržet sepnutou?
Kde najdu tu pojistku k sahaře?
To vím, že mi sebere klima trochu výkonu...je možné, že je třeba špatný ten elektromagnetický spínač? Vždy tam někde v motoru cvakne, když se spojí a za chvilku znovu cvakne a rozpojí se...a takto to dělá dokola...na jakém principu to sepne a co ji drží zapnutou? Je možné, že je ko motorek u klimy, třeba je zadřený, a proto ji nedokáže udržet sepnutou?
Kde najdu tu pojistku k sahaře?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #12
od Předseda
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Odpověděl Předseda pro téma Re: sahara a klimatizace
Co se týká té pojistky, řešil jsem to tady (jsou tam i moje fotky):
www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...amp;highlight=sahara
www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...amp;highlight=sahara
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #13
od alain
Lancia Kappa 2.4 TDS v Kůží
Odpověděl alain pro téma Re: sahara a klimatizace
To že se ti zapne a potom vypne samo to způsobuje málo media v klímě.Tlakový spínač hlídá tlak a medium aby se nezničil kompresor.Když je to naplněno kolik tam má byt tlaku tak to zapneš a bude to zapnute do té doby až se ti ochladí vnitřek auta a nebo si to nevypneš sám.A nebo venku neklesne teplota pod nějakou hranici nevím kolik °C.Doma to nenaplníš jedině servis.První vyřeš tu saharu.
Lancia Kappa 2.4 TDS v Kůží
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #14
od flakac
Odpověděl flakac pro téma Re: sahara a klimatizace
JJ, tu saharu zkusim nejdriv zapojit přímo na baterku, kdyz nepojede, je to jasne, kdyz pojede, zkontroluju pojistku a kabeláž. Nevim, jestli se k tomu dostanu dnes, ale nejpozdeji zitra urcite...
Na tu klimu se ptam hlavne proto, abych dokazal odhadnout, co me to bude stat, protoze tu asi sam nespravim. Navic me zajima, jak to tam vlastne funguje.
Na tu klimu se ptam hlavne proto, abych dokazal odhadnout, co me to bude stat, protoze tu asi sam nespravim. Navic me zajima, jak to tam vlastne funguje.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 7 měsíců zpět #15
od Předseda
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Odpověděl Předseda pro téma Re: sahara a klimatizace
Kontrola a naplnění klimatizace se tady v Praze pohybuje kolem tisícovky, i níž. Jak kde. Taky se tam chystám.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 1.808 sekund