sahara a klimatizace
tak ten muj je pripevnen pouze dvema srouby nahore u okraje chladice...jako kdyby to tam nekdo vecpal provizorne...jipafe, zase plácáš hrušky s jablky....každé tipo, at už s klimou nebo bez ní má saharu (ventilátor) jen jeden. jedinej rozdíl je v tom, že mají rozdílné držáky. bez klimy má 3 nohy a s klimou má 4 i ovládání toho ventilátoru je stejné, pomocí bimetalového čidla.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1) sahara pro auta bez klimatizace....má pouze 5 lopatek na vrtuli a drží na 3 místech
2) sahara pro auta s klimou....mí asi 6 lopatek a jinačí tvar a drží na 4 místech
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Takže pro ukázku:
1) sahara pro auta bez klimatizace....má pouze 5 lopatek na vrtuli a drží na 3 místech
2) sahara pro auta s klimou....mí asi 6 lopatek a jinačí tvar a drží na 4 místech
skvele, pokrok...mam ten druhy, ukdyz prisrubovany jen nahore...ikdyz tu neni videt druha strana, tak je tam v rohu konektor, ze? a druhy je primo na motorku,ze?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
sahara je napojená přes relé. relé je spínáno teplotním spínačem s bimetalem na pravé straně chladiče dole. toto čidlo spojuje kostru k relátku. Kostra k ventilátoru je napojená z kostřícího bodu za pravym přednim světlem /pod baterkou na nosníku/ a plus spíná právě relé v pojistkové skříni
Takže Flakaci, jeste jednou ti pisu, co jsem napsal....sahara (ventilátor) má dva kabely, jako každej elektromotor potřebuje plus a minus, ten plus ji posílá relé, když dojde k jeho sepnutí a kostra (minus) je napojen na kastli na kostřícím bodu pod baterií na nosníku.
ty další dva kabely, co jdou v držáku sahary dolů na chladič, vedou na spínací bimetalové čidlo, při určité teplotě kapaliny sepne opět kostru, která ovládá relé....dojde k uzavření okruhu, relé se sepne a ventilátor se roztočí
kdyby to stále nebylo jasné, pokusil bych se nakreslit nějaké jednoduché schema
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
sahara je napojená přes relé. relé je spínáno teplotním spínačem s bimetalem na pravé straně chladiče dole. toto čidlo spojuje kostru k relátku. Kostra k ventilátoru je napojená z kostřícího bodu za pravym přednim světlem /pod baterkou na nosníku/ a plus spíná právě relé v pojistkové skříni
Takže Flakaci, jeste jednou ti pisu, co jsem napsal....sahara (ventilátor) má dva kabely, jako každej elektromotor potřebuje plus a minus, ten plus ji posílá relé, když dojde k jeho sepnutí a kostra (minus) je napojen na kastli na kostřícím bodu pod baterií na nosníku.
ty další dva kabely, co jdou v držáku sahary dolů na chladič, vedou na spínací bimetalové čidlo, při určité teplotě kapaliny sepne opět kostru, která ovládá relé....dojde k uzavření okruhu, relé se sepne a ventilátor se roztočí
kdyby to stále nebylo jasné, pokusil bych se nakreslit nějaké jednoduché schema
jj, uz je mi to jasnejsi...takze kdyz chci vyzkouset primo pres baterku, jestli se toci, kde pripojim plus a kde minus... nebo jak, bych mel postupovat pri snaze zjistit kde je chyba?
sorry, na me musis jako na hlupaka...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
(klikni a zvětšíš si to)
Snad mě za to přátelé elektrikáři nebudou kamenovat, já jsme to dělal rychle a v malování.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
pekne schematko, jsi borecTak jsem se pokusil to nějak nakreslit, jak to vlastně by mělo být.
(klikni a zvětšíš si to)
Snad mě za to přátelé elektrikáři nebudou kamenovat, já jsme to dělal rychle a v malování.
takze pokud to dobre chapu, tak teplotni cidlo da pokyn, aby se seplo rele, ktere pak zapne ventilator(pusti plus)...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ano, tak by to mělo být. Ovšem pokud to už někdo nepředělával. Já mám po předchozím majiteli napojenou saharu na přímo, takže si ji spínám ručně pomocí vypínače pod volantem. Asi přestalo fungovat spínací šidlo na chladiči a tak to ěnkdo takhle opravil, než by dal 200Kč za nový spínač na chladič
cili kde mam zapojit plus a minus?
nasel jsi, kde se da pripadne ta moje sahara sehnat? ja ji nikde na netu nenasel...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Nová sahara stojí kolem 2000Kč si myslim, nebo možná více. Uměl bych ji asi sehnat, ale spíš si dej poptávku zde na forum a určitě se někdo ozve ale zjisti si přesně, jaký máš typ. Jsou celkem 3 druhy, tak saharu vyndej, vyfoť a přidej k inzertáu, aby to bylo jasné
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Normálně na saharu připoj plus a minus z baterky a měla by se rozjet. Je jedno co dáš na kterej kontakt, kdyžtak se rozjede obráceně, ale na zkoušku to nemá význam
Nová sahara stojí kolem 2000Kč si myslim, nebo možná více. Uměl bych ji asi sehnat, ale spíš si dej poptávku zde na forum a určitě se někdo ozve ale zjisti si přesně, jaký máš typ. Jsou celkem 3 druhy, tak saharu vyndej, vyfoť a přidej k inzertáu, aby to bylo jasné
ok, vyzkousim a dam vedet...diky za tvuj cas a rady...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Takze pokud ma kolega klimatizaci Charlesi tak ti tam chybi ovladani od elektroniky klimy.Zbytek zapojeni priblizne sedi prave bud pro auto z klimatizaci nebo dehta.Jinak treba u tveho auta je ventilator zapojen primo pres ten spinac na chladici na zem timpadem se zadne rele nekona.
Pokud se klima rozbehne provede elektronika automaticke sepnuti ventilatoru chladice a ventilator bezi po celou dobu behu kompresoru klimatizace.Pochopil-li jsem to spravne tak tazatel tam ma starsi ovladani klimatizace ktere se pouzivalo u lancii.Je pravda ze v tipu jsem ji nevidel ale nevidel jsem vse.Takze pokud se klima vypina muze to byt dano nekolika faktory.Bud nizkym tlakem v systemu klimatizace,vadnym teplotnim senzorem ,nebo prehratym chladicem klimy.
Talze bych na to sel systematicky.Na jeden pol ventilatoru je trvale pripojeno plus.Takze zmerit jeli to pravda.Pokud ne podivat se po privodu.Pokud ano je treba se zamerit na ovladaci rele.Jeste jedno takove upozorneni auta z klimatizaci mela dvourychlostni ventilator a dosti casto se stalo ze odesel ten srazeci odpor.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
to je jenom co se týče vrtule na chladiči, ale jeho problém to asi řešit nebude, protože si myslím, že by mu to dělalo ať sepne klimu nebo semu to zahřeje a sepne mu to i na chlazení chladící kapaliny od motora, tj že by mu to jednou blbnulo při ručním sepnutí klimy a automaticky při sepnutí vrtule díky více zahřáté chladící kapaliny...
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
takze sahara naprimo jede, tak co ted? čidlo?Normálně na saharu připoj plus a minus z baterky a měla by se rozjet. Je jedno co dáš na kterej kontakt, kdyžtak se rozjede obráceně, ale na zkoušku to nemá význam
Nová sahara stojí kolem 2000Kč si myslim, nebo možná více. Uměl bych ji asi sehnat, ale spíš si dej poptávku zde na forum a určitě se někdo ozve ale zjisti si přesně, jaký máš typ. Jsou celkem 3 druhy, tak saharu vyndej, vyfoť a přidej k inzertáu, aby to bylo jasné
ok, vyzkousim a dam vedet...diky za tvuj cas a rady...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.