termostat
Na bejvalim TD se mi v 90 sepnul větrák.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
(u vznětového motoru při teplotě asi +80 °C).
Úplného otevření dosáhne termostat při teplotě asi
+95 °C (vznětový motor asi při teplotě +90 °C). Při
úplném otevření regulační klapky musí otvor měřit
7,5 mm, což představuje rozdíl rozměr - b - minus
rozměr - a -.
skopirované z mudrej knihy
jj
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Nevíte jak je to udělané u novějších aut kdy ručička se zastaví na 90 a drží tam dokud se nevypne motor? (nemá žádné poklesy)
nad tim jsem taky přemýšlel, to stejné je u palivoměru, taky se ručička nehejbe sem a tam jako třeba u škodovky v zatáčkách, jen pomalu padá
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tak s tim palivomerem ti to mohu vysvetlit, pac to je prace kterou se zivim, v nadrzi u novejch aut je jeste jedna mala,cca 1,5 litrova a ta je stale plna,az kdyz vyschne nadrz uplne tak pak vyschne i ta mala, cili proto se ta hladina nehoupe, je to prumer nakejch 10-14 cm zalezi na typu vozu,a na tak maly plose hladiny jsou nebadatelny rozdily naklonu hladiny v zakrute,to je cele tajemnstvi....Nevíte jak je to udělané u novějších aut kdy ručička se zastaví na 90 a drží tam dokud se nevypne motor? (nemá žádné poklesy)
nad tim jsem taky přemýšlel, to stejné je u palivoměru, taky se ručička nehejbe sem a tam jako třeba u škodovky v zatáčkách, jen pomalu padá
Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
a co ten ukazatel teploty : o tom nevíš jak to funguje
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ale zajímalo by mě taky ty nové auta a ta teplota.Jakto že ta teplota s tou ručičkou na budíku ani nehne,když už je tam 90 prostě dá devadesát a drží! Jak toho docílili!
Ted mě napadlo,že by čidlo bylo na místě kde se ta teplota tolik nehejbe?
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Nevíte jak je to udělané u novějších aut kdy ručička se zastaví na 90 a drží tam dokud se nevypne motor? (nemá žádné poklesy)
u starych aut se merena velicina(teplota,tlak oleje,tlak turba,otacky,palivo,...) nejakym zpusobem prevadi na urcite napeti.a ukazatel je jen obycejny voltmetr ktery ukazuje.
novsi auta maji ukazatele reseny jako maly servomorek s prevodoveckou.elektronika potom ridi napeti do motorku.vychylky rucicky-smer otaceni motorku-je dosazeno prepinanim polarity(puzlně). polarita se meni "x" krát za vterinu.
Např. u Fordu po vypnuti klicku rucicky stoji porad na stejnem miste-vypne se napajeni.ukazuji treba teplotu porad 90 ikdyz auto den stoji.teprve po otoceni klicku se znovu zapne proud do motorku a teplota spadne do modreho policka.
groupe WV ma reseny dobeh.pri vypnuti klicku spadnou rucicky do zakladni polohy.v palubce je totiz dvojí napájení (15spínačka a 30aku).
k tomu palivomeru - tam je eliminace odlevani (behani rucicky) resena tak, že elektronika "vzorkuje" signal z plovaku v intervalu cca několika minut. Tzn. že aktualizace hodnoty se načte třeba 5x za 5 minut. To naprosto dostačuje k přesnosti, protože se nepředpokládá, že by z plné nádrže během 5 minut ubyla polovina,tj. třeba 20-30l.
u teploty je to vzorkování častější, nicméně nikdy to není několikrát za sekundu.je to třeba jedenkrát za 5s. tím se eliminuje prudké ochazení čidla(prudký výkyv ručičky) např. při otevření termostatu.navíc má ukazatel nějaké krokování,tzn. že nemůže poskočit z 90 najednou na 50. udělá jen malý krok třeba na 85.pak zas třeba na 80.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Rucicka je riadena elektronicky a nemera okamzitu teplotu. A na 90°C ma asi elektronicky doraz. Ani mne sa to nepaci.Nevíte jak je to udělané u novějších aut kdy ručička se zastaví na 90 a drží tam dokud se nevypne motor? (nemá žádné poklesy)
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- tom.podluzak
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 276
Fiat Tipo 1,9td r.v 92
Skoda Octavia combi 1,9tdi 170PS r.v 04
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tak už to mám doma .. žhavící svíčky nevyměnil, jen ten termostat. Zatím sem neměl možnost to nějak moc otestovat, jel sem s tím pouhé 2km, ale všimnul jsem si, že ručička teploty vody stoupala a pak klesla, po chvíli za stoupala ... takže by to mohlo být ok ne? Celkem mě to vyšlo i s prací v servisu na 2.300Kč.Dal jsem do servisu Tipo na výměnu žhavících svíček a termostatu. Pak se podělím o výsledky.
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ale servis za to alespon ručí.Já to dělal doma a vísledek byl stejnej.
Bohužel si s tím ručím sám. Taky ni šla ručička poprvé na devadesát pak o něco klesla.A po několika jízdách už nejde ani na těch 90 jen řekl bych na nějakejch 70.Nevím čím to,jestli termostat odešel,nebo jestli čidlo.Dej vědět,jestli ti to jde při každé jízdě na 90.Jsem na to zvědavej
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
mám ho přesně ten(1.6ie sx)chceš-linafotím nebo prodám za pakatel,co já sním,mám TD tam je jinejJak vypadá termostat z 1.6ky je stejnej tvarově?
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.