Tuning motoru
problém je v tom že tam MPi musíš dát - uno, punto všechno je MPi..ty máš SPi, která je ráda že uživý seriovej motor.. , navíc je pro přeplňování úplně nevhodá.. takže motor 1.6 , sání z 1.3-1.4 turbo i se svtřikama, atd..
Tak to vypada ze sezenu za 3t Uno 1.3Turbo Jeste mi rekni, nebude ta 1.6ka ochuzena, kdyz pobezi na vstrikach z a ridici jednotce z 1.3? Jinak dik za mnoho dulezitych info a nazoru!
směs můžes vylepšit zvětšením tlaku paliva na regulátoru- pokud dáš nějakej štelovací
To by slo i u stavajiciho vstrikovani? Kdyz bych tam dal regulator? Nebo si bohatost ridi RJ podle lambdy?
Jak na tom bude spotreba po prestavbe na turbo?
na stavajici vstřikování zapomen, je zcekla nevhodný...
Jasny, nemyslel jsem, ze bych ho tam nechal po prestavbe.. Myslel jsem ted.
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tak jsem chtěl nacpat turbo do své 1.6, což se taky ukázalo jako problém. K turbu potřebuješ ještě spoustu věcí jako jsou svody a sání, elektriku, ŘJ, jiné písty apd. Tudy cesta taky nevede, je to fakt drahé pro mě
Další možnost je odlehčit v motoru co se dá a pořádně vyvážit. Tohle všechno znamená místo staávajících pístú T-písty, odlehčit setrvačník nové ojnice které odlehčíš a samozřejmě vyleštíš, pak taky kovanáklikovka, nová kola pohonu vaček a další rotační díly které se dají odlehčit. Tohle je dost dobrý způsobjak zachovat motor a zvýšit podstatně výkon a krouťák. Je to fakt znatelná ůprava, bohužel ještě dražší než turbo.
Nakonec jsem to vyřešil, že jsem koupil motr z Lancie Delta 1.6 HF ze vším všudy. Motor je téměř identický s mým až na kompresní poměr. Ten motor samozřejmě taky budu upravovat a odlehčím co se.
Ta to je moje casta. Až to budu dělat, tak to nafotím a hodím to sem. Bohužel to bude nejdříve na jaře.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Taky jsem přemýšlel, že trochu vylepším motor. Snížil jsem hlavu, vyleštil kanálky, spalovací prostor a pořádně ventily aby nic nekladlo odpor nasávání atd. Jenomže to moc nedá, prototže taky musíš motor jinak regulovat. To tnamené předstih, složení směsi, apod. To je trochu problém když to nijak ovlivnit nemůžeš oproti originálu.
Tak jsem chtěl nacpat turbo do své 1.6, což se taky ukázalo jako problém. K turbu potřebuješ ještě spoustu věcí jako jsou svody a sání, elektriku, ŘJ, jiné písty apd. Tudy cesta taky nevede, je to fakt drahé pro mě
Další možnost je odlehčit v motoru co se dá a pořádně vyvážit. Tohle všechno znamená místo staávajících pístú T-písty, odlehčit setrvačník nové ojnice které odlehčíš a samozřejmě vyleštíš, pak taky kovanáklikovka, nová kola pohonu vaček a další rotační díly které se dají odlehčit. Tohle je dost dobrý způsobjak zachovat motor a zvýšit podstatně výkon a krouťák. Je to fakt znatelná ůprava, bohužel ještě dražší než turbo.
Nakonec jsem to vyřešil, že jsem koupil motr z Lancie Delta 1.6 HF ze vším všudy. Motor je téměř identický s mým až na kompresní poměr. Ten motor samozřejmě taky budu upravovat a odlehčím co se.
Ta to je moje casta. Až to budu dělat, tak to nafotím a hodím to sem. Bohužel to bude nejdříve na jaře.
Jany, kdybych mel dvouvacku motor, tak dam lancii. Mojemu motoru je dost podobny to uno v turbo. Jinak nad lancii jsem taky hodne uvazoval..
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
akorát tam praskají hlavyto já zas přemýšlím o turbu z cromi 2.0 i.e.
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
kdyby nekdo vedel o kompletnim motoru 2.0 16V turbo tak sem s nim, beru ho vsemi deseti za rozumny prachy.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
to ja se ridim americkym pravidlem - objem nicim nenahradis
kdyby nekdo vedel o kompletnim motoru 2.0 16V turbo tak sem s nim, beru ho vsemi deseti za rozumny prachy.
Zkus se zeptat tady www.italiancars.org/fiat/diskuze/index.p...on=show&id=63090 mozna jeste bude...
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Víš co je to objem??? Americký small block je má 5,7l...to ja se ridim americkym pravidlem - objem nicim nenahradis
kdyby nekdo vedel o kompletnim motoru 2.0 16V turbo tak sem s nim, beru ho vsemi deseti za rozumny prachy.
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Zdravim vsechny, tak po delsi dobe jsem zase dostal chut nahnat nejaky poniky pod kapotu. Z jara jsem potunil hlavu, snizil ji o 0.5mm, lehce zvetsil, vylestil kanaly, zalapoval, seridil ventily, vyhodil stredni tlumic a dal misto nej rezonator. Vykonove je to malinko lepsi, ale nic zasadniho. Proto premejslim co dal s mototorem.. Uz jsem premejslel i nad tim, dat tam karbec, odpojit strikacku a rj, ale to jsem prozatim zavrhnul. Mam strach, aby to zas priserne nezralo. Taky me napadlo, co tam dat turbo z Fiata uno 1.3T bo 1.4T. Samozrejme, ze by se musel snizit kompresni pomer jako ma uno, cili 8:1. Zajima me jestli by to slo, co vsechno by se muselo upravit atd.. Nemuselo by to bejt tak slozity a vykonove by to bylo nekde uplne jinde.. Dik vsem za nazory
tak jak to vypadá s tvojí přestavbou ? docela mě to zajímá . nebo to byli jen prázdný řeči ?
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Zdravim vsechny, tak po delsi dobe jsem zase dostal chut nahnat nejaky poniky pod kapotu. Z jara jsem potunil hlavu, snizil ji o 0.5mm, lehce zvetsil, vylestil kanaly, zalapoval, seridil ventily, vyhodil stredni tlumic a dal misto nej rezonator. Vykonove je to malinko lepsi, ale nic zasadniho. Proto premejslim co dal s mototorem.. Uz jsem premejslel i nad tim, dat tam karbec, odpojit strikacku a rj, ale to jsem prozatim zavrhnul. Mam strach, aby to zas priserne nezralo. Taky me napadlo, co tam dat turbo z Fiata uno 1.3T bo 1.4T. Samozrejme, ze by se musel snizit kompresni pomer jako ma uno, cili 8:1. Zajima me jestli by to slo, co vsechno by se muselo upravit atd.. Nemuselo by to bejt tak slozity a vykonove by to bylo nekde uplne jinde.. Dik vsem za nazory
tak jak to vypadá s tvojí přestavbou ? docela mě to zajímá . nebo to byli jen prázdný řeči ?
Zatim to stoji. Neni cas. Uno uz mam sehnany cely za 3500. Byl jsem se na nej kouknout, ale nemohli jsme to ani nastartovat, protoze tam nebyla vodni pumpa a altik. Zejtra nebo pozejtri to snad doresim a mozna uz privezu domu. Ale neni to zase kam dat. Musim nejdriv dodelat auta co tu mam na opravu.
Jeste me napadlo, od kud napojit mazani turba?? A kam napojit chladic oleje? Na unu je u filtru takovej nalitek, tipo ho nema.. Jedine udelat nejakej mezikus, nebo tecko u cidla oleje jak to maj treba stary eRka..
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
na chladič oleje se prodávají redukce. tu zapojíš mezi motor a filtr. www.speedpro.cz/catalog/product_info.php...&products_id=857Zdravim vsechny, tak po delsi dobe jsem zase dostal chut nahnat nejaky poniky pod kapotu. Z jara jsem potunil hlavu, snizil ji o 0.5mm, lehce zvetsil, vylestil kanaly, zalapoval, seridil ventily, vyhodil stredni tlumic a dal misto nej rezonator. Vykonove je to malinko lepsi, ale nic zasadniho. Proto premejslim co dal s mototorem.. Uz jsem premejslel i nad tim, dat tam karbec, odpojit strikacku a rj, ale to jsem prozatim zavrhnul. Mam strach, aby to zas priserne nezralo. Taky me napadlo, co tam dat turbo z Fiata uno 1.3T bo 1.4T. Samozrejme, ze by se musel snizit kompresni pomer jako ma uno, cili 8:1. Zajima me jestli by to slo, co vsechno by se muselo upravit atd.. Nemuselo by to bejt tak slozity a vykonove by to bylo nekde uplne jinde.. Dik vsem za nazory
tak jak to vypadá s tvojí přestavbou ? docela mě to zajímá . nebo to byli jen prázdný řeči ?
Zatim to stoji. Neni cas. Uno uz mam sehnany cely za 3500. Byl jsem se na nej kouknout, ale nemohli jsme to ani nastartovat, protoze tam nebyla vodni pumpa a altik. Zejtra nebo pozejtri to snad doresim a mozna uz privezu domu. Ale neni to zase kam dat. Musim nejdriv dodelat auta co tu mam na opravu.
Jeste me napadlo, od kud napojit mazani turba?? A kam napojit chladic oleje? Na unu je u filtru takovej nalitek, tipo ho nema.. Jedine udelat nejakej mezikus, nebo tecko u cidla oleje jak to maj treba stary eRka..
no a na mazání turba by to asi šlo napojit tam kde je to čidlo. Já mám v 2.0 asi 3 díry z toho 2 jsou zaslepený zátkou a v jedný je čidlo tlaku.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
na chladič oleje se prodávají redukce. tu zapojíš mezi motor a filtr. www.speedpro.cz/catalog/product_info.php...&products_id=857Zdravim vsechny, tak po delsi dobe jsem zase dostal chut nahnat nejaky poniky pod kapotu. Z jara jsem potunil hlavu, snizil ji o 0.5mm, lehce zvetsil, vylestil kanaly, zalapoval, seridil ventily, vyhodil stredni tlumic a dal misto nej rezonator. Vykonove je to malinko lepsi, ale nic zasadniho. Proto premejslim co dal s mototorem.. Uz jsem premejslel i nad tim, dat tam karbec, odpojit strikacku a rj, ale to jsem prozatim zavrhnul. Mam strach, aby to zas priserne nezralo. Taky me napadlo, co tam dat turbo z Fiata uno 1.3T bo 1.4T. Samozrejme, ze by se musel snizit kompresni pomer jako ma uno, cili 8:1. Zajima me jestli by to slo, co vsechno by se muselo upravit atd.. Nemuselo by to bejt tak slozity a vykonove by to bylo nekde uplne jinde.. Dik vsem za nazory
tak jak to vypadá s tvojí přestavbou ? docela mě to zajímá . nebo to byli jen prázdný řeči ?
Zatim to stoji. Neni cas. Uno uz mam sehnany cely za 3500. Byl jsem se na nej kouknout, ale nemohli jsme to ani nastartovat, protoze tam nebyla vodni pumpa a altik. Zejtra nebo pozejtri to snad doresim a mozna uz privezu domu. Ale neni to zase kam dat. Musim nejdriv dodelat auta co tu mam na opravu.
Jeste me napadlo, od kud napojit mazani turba?? A kam napojit chladic oleje? Na unu je u filtru takovej nalitek, tipo ho nema.. Jedine udelat nejakej mezikus, nebo tecko u cidla oleje jak to maj treba stary eRka..
no a na mazání turba by to asi šlo napojit tam kde je to čidlo. Já mám v 2.0 asi 3 díry z toho 2 jsou zaslepený zátkou a v jedný je čidlo tlaku.
Dik za typ, to je uplne to co jsem shanel! :god: Dneska jsem rozebral starou 1.4ku, tak kouknu, kam by slo napojit to mazani turba..
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ten mezikus co je na tom motoru z una turba je jen prisroubovanej tim stredovym sroubem na kterej se sroubuje filtr,v podstate se da nasroubovat na jakejkoli italskej motor kterej nema vystup na chladic
Jj, na to uz jsem taky prisel.. Spis mam strach z elektriky.
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.