Tuning motoru

Více
17 roků 1 měsíc zpět #76 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Tuning motoru

1) trošku jsem o tom přemýšlel (a četl). ty vačky mají úhly otevření , dobu otevření atd. přece nemůže být takový problém přebrousit vačku tak aby se ještě dala použít v normálním provozu ale zlepšila o něco ten výkon.Ale kdo poradí nebo vypočte ty parametry ?

2)A další můj dotaz. pokud se posune max. toč. momnet například o 1000ot.výš v konečném důsledku byto znedlo max. rychlost ne ? prostě by ten motor výkonově neumíral v 5500ot. ale tahnul by až do 6500ot. A pokud ano jak ten max. toč. moment o těch 1000ot posunu ?


1) ano, ale pak zapomeň na nějakej výkonovej nárust.. do 280° přidaj 00 prd (do 10PS..), spíš zlepšej chování motorů ve vyšších otáčkách (lepší plnění atd..) , takže pokud jdeš po výkonu, tak nesmíš dělat kompromisy a jít do toho po hlavě (takže žádnej přebrus, ale vyrobená z plnýho matroše, nebo koupená, lety prověřená na daným typu motoru od známých ladičů)... např. další specifikace mýho motoru v coupé nepočíta se stávajícíma vačkama a pujdou tam 312/312 se zdvihem 12.5mm... , který dle naladění elektroniky optimálně pracujou od 4500 do 9000...

2) teoreticky ano, ale jak toho chceš prakticky dosáhnout? budeš muset měnit vačky atd

navíc nevím proč zvyšovat vmax, (sic emi coupe teoreticky jede 270 , ale až seženu jiančí stálej převod tak jen 250 ale zrychlení bude z jiný dimenze..)

Sakra je to zaplelitý .Auto používám deně, ale ale nechci aby se z něj stal pouze dopravní prostředek ,rád bych něco ale zas né na ůkor životnosti . výkon navíc by se hodil a hlavně bych měl radost že jsem zase něco dokázal. tak co teď se mnou ?

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #77 od Dan
Odpověděl Dan pro téma Re: Tuning motoru

Zdarec, je pěkné číst co všechno se dá udělat pro větší výkon. O něčem podobném uvažuju také ale ne o tak zásadních změnách. Mám v plánu "jen" výměnu 8v hlavy za 16v z 2.0. Co všechno mě čeká? Stačí jen vyměnit hlavu nebo i něco víc? Dík za radu.

tohle jsem také zvažoval . A vím že je potřeba měnit hlavu , sání , svody , písty , ŘJ a pak asi různý kraviny , jako je horní džák motoru , EGR bude asi taky trošku jinej (myslím).blok by měl bejt stejnej (2.0 8V i 2.0 16V) ale nejsme si tím na 100% jistej. nevím jak olejový čerpadlo . klika by měla bejt taky stejná.

je mi jasné že svody a sání budou jiné ale písty by mohli zůstat ne? 1.8 a 2.0 mají stejné vrtání, liší se jen zdvihem. Zapalovací cívky budou jiné a rj možná také.

FIAT TEMPRA SW 1.8i.e SX. r.v.8/96, ABS, aut. klima, DO

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #78 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Tuning motoru

Zdarec, je pěkné číst co všechno se dá udělat pro větší výkon. O něčem podobném uvažuju také ale ne o tak zásadních změnách. Mám v plánu "jen" výměnu 8v hlavy za 16v z 2.0. Co všechno mě čeká? Stačí jen vyměnit hlavu nebo i něco víc? Dík za radu.

tohle jsem také zvažoval . A vím že je potřeba měnit hlavu , sání , svody , písty , ŘJ a pak asi různý kraviny , jako je horní džák motoru , EGR bude asi taky trošku jinej (myslím).blok by měl bejt stejnej (2.0 8V i 2.0 16V) ale nejsme si tím na 100% jistej. nevím jak olejový čerpadlo . klika by měla bejt taky stejná.

je mi jasné že svody a sání budou jiné ale písty by mohli zůstat ne? 1.8 a 2.0 mají stejné vrtání, liší se jen zdvihem. Zapalovací cívky budou jiné a rj možná také.


Písty budou jiné a vačky určitě taky.Písty mají specifické vybrání na ventily. Navíc nevím jestli ti to dobře počšlape bez ŘJ z 16V. U 16V jsou jinak nastaveny parametry. Ostatní věci by mohly zůstat.
Možná že jednodužší by bylo přehodit celý motor a k tumu ŘJ.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #79 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Tuning motoru
Už jsem to tady několikrát psal, ale mám slícované a leštěné kanalky. Vyleštěný komplet spalovací prostor i s ventily a písty. Sníženou hlevu na kompres 10.1 : 1. Celé tohle nic moc nedalo, ba si myslím, že je to horší než origoš. Nemám nijak možnost regulovat s programem v ŘJ a od toho se to všechno odvýjí. Jediné z čím můžu hýbat je předstih a vůle ventilů, což jsem taky udělal. Stále to není nic moc. Teď už mám v garáži motor 1.6 HF turbo a ještě sháním další věci abych to mohl rozchodit v Tipu.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 týdnů zpět #80 od PavelM
Odpověděl PavelM pro téma Re: Tuning motoru
Tak nakonec nejspis koupim motor z lancie HF turbo 1.6. :roll:
Pres zimu na to maknu a na jare snad uz bude vrcet :arrow:

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #81 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Tuning motoru

Tak nakonec nejspis koupim motor z lancie HF turbo 1.6. :roll:
Pres zimu na to maknu a na jare snad uz bude vrcet :arrow:


Jo, udělal jsem totéž. Tak uvidím jak to dopadne. Taky nazapomeň, že budeš potřebovat věci jako ŘJ, zapalování, Kabeláž, chadiče oleja a vzduchu, atd.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #82 od PavelM
Odpověděl PavelM pro téma Re: Tuning motoru

Tak nakonec nejspis koupim motor z lancie HF turbo 1.6. :roll:
Pres zimu na to maknu a na jare snad uz bude vrcet :arrow:


Jo, udělal jsem totéž. Tak uvidím jak to dopadne. Taky nazapomeň, že budeš potřebovat věci jako ŘJ, zapalování, Kabeláž, chadiče oleja a vzduchu, atd.


Jasny s tim pocitam. Budu mit celej vrak lancie. :wink: Uz jsi na tom zacal makat?

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 týdnů zpět #83 od PavelM

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 týdnů zpět #84 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Tuning motoru

Tak nakonec nejspis koupim motor z lancie HF turbo 1.6. :roll:
Pres zimu na to maknu a na jare snad uz bude vrcet :arrow:


Jo, udělal jsem totéž. Tak uvidím jak to dopadne. Taky nazapomeň, že budeš potřebovat věci jako ŘJ, zapalování, Kabeláž, chadiče oleja a vzduchu, atd.


Jasny s tim pocitam. Budu mit celej vrak lancie. :wink: Uz jsi na tom zacal makat?


Ne, ještě sháním díly. Je to ukrutná dřina, ale doufám že to bude stát zato :)
Jen si říkám jak to bude vypadat na technické. Přemyšlel jsem že přehodím jenom střeva motoru a blok si nechám stejný. Mám v naplánováno to ještě trochu upravit. Jen takové věci jako vyleštit klikovku, ojnice, kanálky, soalovací prostor, ventily, ubrat setrvačník a pořádně vyvážit. Tak na jaře bych to chtěl hodit do auta.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 týdnů zpět #85 od PavelM
Odpověděl PavelM pro téma Re: Tuning motoru

Tak nakonec nejspis koupim motor z lancie HF turbo 1.6. :roll:
Pres zimu na to maknu a na jare snad uz bude vrcet :arrow:


Jo, udělal jsem totéž. Tak uvidím jak to dopadne. Taky nazapomeň, že budeš potřebovat věci jako ŘJ, zapalování, Kabeláž, chadiče oleja a vzduchu, atd.


Jasny s tim pocitam. Budu mit celej vrak lancie. :wink: Uz jsi na tom zacal makat?


Ne, ještě sháním díly. Je to ukrutná dřina, ale doufám že to bude stát zato :)
Jen si říkám jak to bude vypadat na technické. Přemyšlel jsem že přehodím jenom střeva motoru a blok si nechám stejný. Mám v naplánováno to ještě trochu upravit. Jen takové věci jako vyleštit klikovku, ojnice, kanálky, soalovací prostor, ventily, ubrat setrvačník a pořádně vyvážit. Tak na jaře bych to chtěl hodit do auta.


To ja to tam pres zimu dam jak to je. Vyzkousim jak to chodi a pokud to bude stat za to, tak to taky jeste poslechtim :wink:

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 týdnů zpět #86 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Tuning motoru
Tak sem potom hoď poznatky, ať vím kde budu mít problém.
Už první vidím s umístěním nádoby na chladící kapalinu a umístění sání. Mám všechno na opačné straně než má Delta. Tak ať se ti daří :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 týdnů zpět #87 od PavelM
Odpověděl PavelM pro téma Re: Tuning motoru

Tak sem potom hoď poznatky, ať vím kde budu mít problém.
Už první vidím s umístěním nádoby na chladící kapalinu a umístění sání. Mám všechno na opačné straně než má Delta. Tak ať se ti daří :)


To jsou malickosti :wink: Ja mam 1.6 jednovacku a tam je to uplne jinak. Proste zacnu cely odznova. Orisek vidim spis v elektrice. Ale kdyz se chce, vsechno jde. :!: Budu se snazit vsechno fotit, tak to sem pak dam.

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 týdnů zpět #88 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Tuning motoru
myslím že sese nachal inspirovat týpkem co postavil uno turbo 1.6 že ? něco málo jsem si s ním psal a povídal mi že uno analogovou ŘJ (žádné chipy , a žádné mapy předstihu a vstřikování). ty budeš muset ŘJ upravovat už přečipováním , on akorát ŘJ oblboval a měnil signály z čidel až se dostal k funkční konfiguraci.

alepoň takhle mi to psal když jsem se ho chtěl zeptat kdo mu ŘJ upravoval.

omluvte můj rukopis už jich mám pár v sobě....

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 týdnů zpět #89 od PavelM
Odpověděl PavelM pro téma Re: Tuning motoru

myslím že sese nachal inspirovat týpkem co postavil uno turbo 1.6 že ? něco málo jsem si s ním psal a povídal mi že uno analogovou ŘJ (žádné chipy , a žádné mapy předstihu a vstřikování). ty budeš muset ŘJ upravovat už přečipováním , on akorát ŘJ oblboval a měnil signály z čidel až se dostal k funkční konfiguraci.

alepoň takhle mi to psal když jsem se ho chtěl zeptat kdo mu ŘJ upravoval.

omluvte můj rukopis už jich mám pár v sobě....


No ja bych rek ze ja nic upravovat nemusim, teda pokud to bude vse v serii. On si s tim musel hrat, protoze mel ridici jednotku a zapalovani z 1.3ky a motor 1.6. Ja budu mit vse z jednoho auta, tak by to melo fungovat bez problemu. Jinak mas pravdu, chtel jsem to delat jako on, ale pak mi prislo snazsi tam dat tu lancii.

Odkaz na jeho dilo je tady.. www.italiancars.org/fiat/diskuze/index.p...on=show&id=65867

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 týdnů zpět #90 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Tuning motoru
Tak mámrpoblém sehnat kabeláž, budu to muset přpojit na staré dráty přes univerzální koncovky. Tak to je další problém se kterým jsem se potkal :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.511 sekund
Powered by Kunena fórum