Tuning motoru
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
heh to je hezký ale já potřebuju každej den jezdit do práce takže zatím jen výkendový ůpravy. takže o snižování hlavy a nemůže být řeč.ahoj,egr je sice hezky,zkus to,filtr nevim,sniz hlavu,odlehci setrvak a vacku si nech prebrousit,od nekoho kdo to umi,vylesti a spasuj kanaly,a jeste nejaky drobnustky a pojede to lip,pujde to lip do otacek
s tou vačkou (vačkama) nestačí přece jen přebrousit ne ? musí se tam asi nějakej materiál přidat a potom teprve zbrousit jak je potřeba ne ?
s tím spasováním sání je to hezkej nápad ale ono je pod ním asi 5mm silný těsnění tak nevím jestli to s ním má nějakej význam.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
heh to je hezký ale já potřebuju každej den jezdit do práce takže zatím jen výkendový ůpravy. takže o snižování hlavy a nemůže být řeč.ahoj,egr je sice hezky,zkus to,filtr nevim,sniz hlavu,odlehci setrvak a vacku si nech prebrousit,od nekoho kdo to umi,vylesti a spasuj kanaly,a jeste nejaky drobnustky a pojede to lip,pujde to lip do otacek
s tou vačkou (vačkama) nestačí přece jen přebrousit ne ? musí se tam asi nějakej materiál přidat a potom teprve zbrousit jak je potřeba ne ?
s tím spasováním sání je to hezkej nápad ale ono je pod ním asi 5mm silný těsnění tak nevím jestli to s ním má nějakej význam.
co bys tam chtel pridavat?jde o casovani,jak se nabrousi ta vacka, po obrouseni by se mela poprchove upravit,spasovat sani mezi hlavou a sanim? ze by tam bylo tak silny tesneni to se me nezda
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
heh to je hezký ale já potřebuju každej den jezdit do práce takže zatím jen výkendový ůpravy. takže o snižování hlavy a nemůže být řeč.ahoj,egr je sice hezky,zkus to,filtr nevim,sniz hlavu,odlehci setrvak a vacku si nech prebrousit,od nekoho kdo to umi,vylesti a spasuj kanaly,a jeste nejaky drobnustky a pojede to lip,pujde to lip do otacek
s tou vačkou (vačkama) nestačí přece jen přebrousit ne ? musí se tam asi nějakej materiál přidat a potom teprve zbrousit jak je potřeba ne ?
s tím spasováním sání je to hezkej nápad ale ono je pod ním asi 5mm silný těsnění tak nevím jestli to s ním má nějakej význam.
co bys tam chtel pridavat?jde o casovani,jak se nabrousi ta vacka, po obrouseni by se mela poprchove upravit,spasovat sani mezi hlavou a sanim? ze by tam bylo tak silny tesneni to se me nezda
jo je tam nevím proč ale je tam.opravdu asi 5mm kousek plastu a na každý straně nalepený papírový těsnění.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
vačky-jdou přebrousit seriový, počítej s tím že návar nemá cenu.. vetšinou je vačka naodpis..lepší zmenšit základní kružnici a použít vyšší podložky na vymezení vůle vetilů
pokud chceš jezdit denně tak s ena vačky vyprdni.. auto se stane nepoužitelný.. nebo chcheš mít problémy ve městě s rozjezdamam a pod.. bez hrabání to nejde..jinak motor chcípne..
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ok. no auto zatím používám každý den no. jen mě docela dostalo že mám motor skoro po GO a kámoš s astrou 2.0 8v co má pouze o 2 koně a o 16Nm víc si mě s přehledem dává , jak na max. tak na 1/4 míli a to má motor z nějaký bouraný omegy pochybný minulosti.s jakýmkoliv zásahem co ovlivňuej složení směsi by si musel sáhnout do jednotky ( a to třeba i při drobnejch zásazích jako snížení hlavy, vyleštění sání atd..)..)
vačky-jdou přebrousit seriový, počítej s tím že návar nemá cenu.. vetšinou je vačka naodpis..lepší zmenšit základní kružnici a použít vyšší podložky na vymezení vůle vetilů
pokud chceš jezdit denně tak s ena vačky vyprdni.. auto se stane nepoužitelný.. nebo chcheš mít problémy ve městě s rozjezdamam a pod.. bez hrabání to nejde..jinak motor chcípne..
takže bych chtěl zvýšit výkon ale ne na ůkor životnosti a použitelnosti v normálním provozu.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ok. no auto zatím používám každý den no. jen mě docela dostalo že mám motor skoro po GO a kámoš s astrou 2.0 8v co má pouze o 2 koně a o 16Nm víc si mě s přehledem dává , jak na max. tak na 1/4 míli a to má motor z nějaký bouraný omegy pochybný minulosti.s jakýmkoliv zásahem co ovlivňuej složení směsi by si musel sáhnout do jednotky ( a to třeba i při drobnejch zásazích jako snížení hlavy, vyleštění sání atd..)..)
vačky-jdou přebrousit seriový, počítej s tím že návar nemá cenu.. vetšinou je vačka naodpis..lepší zmenšit základní kružnici a použít vyšší podložky na vymezení vůle vetilů
pokud chceš jezdit denně tak s ena vačky vyprdni.. auto se stane nepoužitelný.. nebo chcheš mít problémy ve městě s rozjezdamam a pod.. bez hrabání to nejde..jinak motor chcípne..
takže bych chtěl zvýšit výkon ale ne na ůkor životnosti a použitelnosti v normálním provozu.
Zalezi taky na mnoha jinych okolnostech predevsim na vaze, prevodech, kolech a schopnostech ridice Neni vykon jako vykon, zalezi na vlastnostech jednotlivejch motoru. Prubeh vykonu atd..
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
2)A další můj dotaz. pokud se posune max. toč. momnet například o 1000ot.výš v konečném důsledku byto znedlo max. rychlost ne ? prostě by ten motor výkonově neumíral v 5500ot. ale tahnul by až do 6500ot. A pokud ano jak ten max. toč. moment o těch 1000ot posunu ?
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1) trošku jsem o tom přemýšlel (a četl). ty vačky mají úhly otevření , dobu otevření atd. přece nemůže být takový problém přebrousit vačku tak aby se ještě dala použít v normálním provozu ale zlepšila o něco ten výkon.Ale kdo poradí nebo vypočte ty parametry ?
2)A další můj dotaz. pokud se posune max. toč. momnet například o 1000ot.výš v konečném důsledku byto znedlo max. rychlost ne ? prostě by ten motor výkonově neumíral v 5500ot. ale tahnul by až do 6500ot. A pokud ano jak ten max. toč. moment o těch 1000ot posunu ?
Jasny, zalezi jak moc ostrou vacku pouzijes. Do beznyho provozu muzes pouzit vacky cca do 280°. Ale nevim kdo ti ji nabrousi.. A kdyz uz najdes, tak te jedna vyjde tak na 5t. Tak nebo tak budes muset upravit parametry v rj. Ale v tipu neni plne programovatelna jednotka, takze to asi jen tak nepujde. Jedine koupit programovatelnou a ta stoji min. 15t. plus ladeni na brzde. Bez upravy jednotky ti ty vacky moc nepridaj..
S tema parametrama to tak je, posunou se hodnoty vykonu i kroutaku do vyssich otacek, ale v nizsich to nebude nic moc. Pojede to treba az od 4-5t vejs.
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jasny, zalezi jak moc ostrou vacku pouzijes. Do beznyho provozu muzes pouzit vacky cca do 280°. Ale nevim kdo ti ji nabrousi.. A kdyz uz najdes, tak te jedna vyjde tak na 5t. Tak nebo tak budes muset upravit parametry v rj. Ale v tipu neni plne programovatelna jednotka, takze to asi jen tak nepujde. Jedine koupit programovatelnou a ta stoji min. 15t. plus ladeni na brzde. Bez upravy jednotky ti ty vacky moc nepridaj..
Kua , jak že není plně programovatelná ? to jako je nastavení motor natvrdo "vypáleno" v nějakém chipu bez možnosti změny ?
S tema parametrama to tak je, posunou se hodnoty vykonu i kroutaku do vyssich otacek, ale v nizsich to nebude nic moc. Pojede to treba az od 4-5t vejs.
jasně někde jsem četl že výkon je nějakej poměr krouťáku a otáček atd. To že to pojede až od těch 4-5 tis. je mi jasný a samozřejmě s tím stoupne i spotřeba.
Vše co mi tu píšete mě pomalu odrazuje od pokusů na svém tipku, ale mám možnost koupit již jednou zmiňovabý uno turbo (jen ty finance nejsou). Jak je to u torbumotorů ? platí pro ně zhruba stejná pravidla jako pro atmosférické ?
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
neviem ako je to u fiatu uno turbo, ale napriklad nissan rb26 alebo toyota 2jz zvladnu vymenou turba bez akehokolvek zasahu do vnutornosti motora vyladit az na 700 koni.../zo seriovych 330./tu sa hlavne jedna o to, ze vsetko, kluka ojnice, vacky boli stavane na raz tolko vyssie vykony ako malo auto v serii.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT TEMPRA SW 1.8i.e SX. r.v.8/96, ABS, aut. klima, DO
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1) trošku jsem o tom přemýšlel (a četl). ty vačky mají úhly otevření , dobu otevření atd. přece nemůže být takový problém přebrousit vačku tak aby se ještě dala použít v normálním provozu ale zlepšila o něco ten výkon.Ale kdo poradí nebo vypočte ty parametry ?
2)A další můj dotaz. pokud se posune max. toč. momnet například o 1000ot.výš v konečném důsledku byto znedlo max. rychlost ne ? prostě by ten motor výkonově neumíral v 5500ot. ale tahnul by až do 6500ot. A pokud ano jak ten max. toč. moment o těch 1000ot posunu ?
1) ano, ale pak zapomeň na nějakej výkonovej nárust.. do 280° přidaj 00 prd (do 10PS..), spíš zlepšej chování motorů ve vyšších otáčkách (lepší plnění atd..) , takže pokud jdeš po výkonu, tak nesmíš dělat kompromisy a jít do toho po hlavě (takže žádnej přebrus, ale vyrobená z plnýho matroše, nebo koupená, lety prověřená na daným typu motoru od známých ladičů)... např. další specifikace mýho motoru v coupé nepočíta se stávajícíma vačkama a pujdou tam 312/312 se zdvihem 12.5mm... , který dle naladění elektroniky optimálně pracujou od 4500 do 9000...
2) teoreticky ano, ale jak toho chceš prakticky dosáhnout? budeš muset měnit vačky atd
navíc nevím proč zvyšovat vmax, (sic emi coupe teoreticky jede 270 , ale až seženu jiančí stálej převod tak jen 250 ale zrychlení bude z jiný dimenze..)
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tohle jsem také zvažoval . A vím že je potřeba měnit hlavu , sání , svody , písty , ŘJ a pak asi různý kraviny , jako je horní džák motoru , EGR bude asi taky trošku jinej (myslím).blok by měl bejt stejnej (2.0 8V i 2.0 16V) ale nejsme si tím na 100% jistej. nevím jak olejový čerpadlo . klika by měla bejt taky stejná.Zdarec, je pěkné číst co všechno se dá udělat pro větší výkon. O něčem podobném uvažuju také ale ne o tak zásadních změnách. Mám v plánu "jen" výměnu 8v hlavy za 16v z 2.0. Co všechno mě čeká? Stačí jen vyměnit hlavu nebo i něco víc? Dík za radu.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.