palubní voltmetr

Více
16 roků 5 měsíců zpět #106 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: palubní voltmetr
Dodava podle momentalni spotreby.
Tou trochu dobrou baterkou jsem myslel ze neni vybita.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #107 od oBzB
Odpověděl oBzB pro téma Re: palubní voltmetr

To oBzB: ty jsi z Bezděkova ? Není to náhodou ten Bezděkov co je kousíček od Vysoký Srbský ?


Jo, je to on. To je Vysoká Srbská v Pardubicích takovej hit? Na to samé se mě ptal už criton :)

dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #108 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: palubní voltmetr

To oBzB: ty jsi z Bezděkova ? Není to náhodou ten Bezděkov co je kousíček od Vysoký Srbský ?


Jo, je to on. To je Vysoká Srbská v Pardubicích takovej hit? Na to samé se mě ptal už criton :)


To bude tim, že jsem tam byl taky na táboře s nim :) Bylo to tam super, jen ty krpály kolem :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #109 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: palubní voltmetr
kluci přijde mi jako kravina tahat do kabiny silnej kaběl jen kvůli ampérmetru . bych to radši udělal přes bočník.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #110 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: palubní voltmetr

kluci přijde mi jako kravina tahat do kabiny silnej kaběl jen kvůli ampérmetru . bych to radši udělal přes bočník.


Jak to myslíš přes bočník 8O prosím konkretizuj to, pokud to bude fungovat stejně a nebudu muset kupovat X metrů kabelu, kterej by mě vyšel dráž než samotnej budík :( tak to uvítám všechno :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #111 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: palubní voltmetr
To Charles:No bocnik bude fungovat zcela urcite stejne neb ten merak co jsi si koupil ho ma v sobe taky.Bocnik je vlastne odpor spocitany tak any na nem ubytek napeti odpovidal rozsahu voltmetru.Abych ti to osvetlil jeste trosku vice ten merak co jsi si koupil je vlastne voltmetr s nulou uprostred a nejakym rozsahem napeti(nevím jakym musel bys mi zmerit odpor mezi svorkami pristroje,ale to ty normalnim merakem nezmeris).
Uvedu priklad :
Rozsah voltmetru -5V-0-+5V
Rozsah v pripade ampermetru -50A-0-+50A
Dosadime do nejcasteji elektrikari pouzivaneho vztahu zvici jmeno Ohmuv zakon U=R*I
Takze odpor pro tento napetovy a proudovy rozsah bude 0.1Ohmu
Tento odpor normalnim multimetrem uz zmeris dosti tezce uz jen diky tomu ze privodni kabely maji vetsi odpor.Tyto odpory se meri 4 vodicove na meracich vybavenych presnym mericim mustkem,ale to bychom uz zabruslili nekam kde by te to urcite nezajimalo.
Takze ted mas vlastne dve moznosti(v obou pripadech znamenajici konec moznosti reklamace meraku)
V prvem pripade vytahnout bocnik z meraku a zapojit ho na misto jak ti napsal kolega.Tenkymi draty dovest napeti z bocniku na merak.
V druhem pripade koupit si takovy bocnik v nejakem schopu ale muj osobni nazor je ze budes mit problem ho sehnat neb musi byt za podminek uvedenych v predeslem ukazkovam vypoctu dimenzovyny na ztratovy vykon 250W coz zrovny neni malo.Zapojit ho na stejnemisto a v pristroji prerusit pripojeni puvodniho bocniku.
Takze v tvem pripade je nejednodussi koupit si kabely a provest zapojeni podle predeslych rad.
Staci to takhle?
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #112 od pegas77
Odpověděl pegas77 pro téma Re: palubní voltmetr

TO Charles:Jen tak jsem si to pročetl cele a napadlo mne mozna reseni jako celku,tedy ty chces merit napeti ,podtlak v sani,proud baterie a proud spotrebici.Takze 4 veliciny.Pokud provedu mensi zamysleni tak k tomuto je treba 1 ks mcu a trochy smeti kolem.Zobrazeni bud na nejakem znakovem displeji nebo treba ledkovem at je to vetsi a dobře viditelne.Pokud mas digi palubku tak by to tam i zapadlo.
Napeti baterie :upravit na 0..5V 1 AD vstup
Proud do baterie :pouzit bocnik 0.05 ohm pro +-50A (-2.5V..2.5V) vhodne upravit na rozsah 0..5V(at mame stejny rozsah jako na napeti) 2 AD vstup
Proud do spotrebicu:to same jako u proudu do baterie -3 AD vstup
Podtlak:pripojit vystupni signal cidla MAP ktery jde do jednotky (rozsah 0..105kPa na 0..5V)-4 AD vstup.
Timto zpusobem by se dala celkem elegantne vyresit vsechna 4 tebou pozadovana mereni.
Ale s tim ,ze by to nebylo na analogovem meraku.
Jinak vyhoda tohoto by byla i v tom ze bys nemusel tahat silne draty a mel bys i kontrolu co ti jde z cidla tlaku do jednotky.Rozsahy by se daly celkem jednoduse upravovat atd.
Je to jen takovy nastrel jak by se to dalo vyresit.
Ted jsem jeste kouknul do katalogu dodavatelu elektronickych soucastek a bohuzel zadny z nich neprodava nejake hezke kulate meracky ze by se to dalo vyresit elegantne i pro analogovou palubku.
Zkus se nad tim zamyslet.Myslim ze za tyden by nemel byt problem zpichnout prototyp,kdyz bude cas.
Radek


ahoj za kolik by se takova vec dala realizovat?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 11 měsíců zpět #113 od pegas77
Odpověděl pegas77 pro téma Re: palubní voltmetr

To Charles:No bocnik bude fungovat zcela urcite stejne neb ten merak co jsi si koupil ho ma v sobe taky.Bocnik je vlastne odpor spocitany tak any na nem ubytek napeti odpovidal rozsahu voltmetru.Abych ti to osvetlil jeste trosku vice ten merak co jsi si koupil je vlastne voltmetr s nulou uprostred a nejakym rozsahem napeti(nevím jakym musel bys mi zmerit odpor mezi svorkami pristroje,ale to ty normalnim merakem nezmeris).
Uvedu priklad :
Rozsah voltmetru -5V-0-+5V
Rozsah v pripade ampermetru -50A-0-+50A
Dosadime do nejcasteji elektrikari pouzivaneho vztahu zvici jmeno Ohmuv zakon U=R*I
Takze odpor pro tento napetovy a proudovy rozsah bude 0.1Ohmu
Tento odpor normalnim multimetrem uz zmeris dosti tezce uz jen diky tomu ze privodni kabely maji vetsi odpor.Tyto odpory se meri 4 vodicove na meracich vybavenych presnym mericim mustkem,ale to bychom uz zabruslili nekam kde by te to urcite nezajimalo.
Takze ted mas vlastne dve moznosti(v obou pripadech znamenajici konec moznosti reklamace meraku)
V prvem pripade vytahnout bocnik z meraku a zapojit ho na misto jak ti napsal kolega.Tenkymi draty dovest napeti z bocniku na merak.
V druhem pripade koupit si takovy bocnik v nejakem schopu ale muj osobni nazor je ze budes mit problem ho sehnat neb musi byt za podminek uvedenych v predeslem ukazkovam vypoctu dimenzovyny na ztratovy vykon 250W coz zrovny neni malo.Zapojit ho na stejnemisto a v pristroji prerusit pripojeni puvodniho bocniku.
Takze v tvem pripade je nejednodussi koupit si kabely a provest zapojeni podle predeslych rad.
Staci to takhle?
Radek


chodil jsem na střední elektro a pak VŠ ale jsem mimo obor 13let takže mám blbý dotaz, když z toho ampérmetru (EQUUS v tomto případě) vytáhnu ten bočník a dám k té svorkovnici jak psal kolega a od něj již tenké drátky k tomu "voltmetru" , jak se na měření projeví délka těch vodičů k voltmetru? toto mi příjde jako nejlepší řešení z hlediska bezpečnosti i ceny (zmíněný budík jsem sehnal za 200 i s poštovným)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 10 měsíců zpět #114 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: palubní voltmetr
Zalezi na napetovem rozsahu meraku. Pokud je to merak treba -5 - +5V tak nijak. Pokud ma ten rozsah mV tak muze kmitat podle indukovaneho napeti po trase.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.422 sekund
Powered by Kunena fórum