palubní voltmetr

Více
16 roků 11 měsíců zpět #61 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: palubní voltmetr
To si právě myslíš špatně, že je to to samý, když to dáš mezi pojistkovku a baterku.

Když to dáš mezi baterku a rozvodnej blok, tak Ti to vůbec neměří spotřebu, kterou dodává alternátor spotřebičum do pojistkovky a dále.
1. Zapojení - obr. 2
1 proud teče větví alternátor -> baterie = kolik dobíjí zobrazeno na ampérmetru ( např. 5A )
2 proud teče větví alternátor -> pojistkovka -> spotřebiče = jak jsem popisoval neměřenou větev červeného drátu.
2. Zapojení - obr. 3
1 proud teče větví alternátor -> baterie = kolik je dobíjeno do baterie není nikde měřeno a nezobrazuje se.
2 proud teče větví vždy od zdrojů ( vrchní půlka - baterie nebo alternátor ) dolů -> do pojistkovky. Proto zapojení z tohoto obrázku bude ukazovat vždy jenom minus hodnoty ( vždycky odněkud bere ). Chceš do těch obrázků přikreslit šipečky nebo chápeš?

Kabel bych protáhnul normálně standardníma průchodkama z motorovýho prostoru, popř. si tam udělej díru a kup si nějaký univerzální průchodky...za pár korun.

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #62 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: palubní voltmetr
TO Charles:Jen tak jsem si to pročetl cele a napadlo mne mozna reseni jako celku,tedy ty chces merit napeti ,podtlak v sani,proud baterie a proud spotrebici.Takze 4 veliciny.Pokud provedu mensi zamysleni tak k tomuto je treba 1 ks mcu a trochy smeti kolem.Zobrazeni bud na nejakem znakovem displeji nebo treba ledkovem at je to vetsi a dobře viditelne.Pokud mas digi palubku tak by to tam i zapadlo.
Napeti baterie :upravit na 0..5V 1 AD vstup
Proud do baterie :pouzit bocnik 0.05 ohm pro +-50A (-2.5V..2.5V) vhodne upravit na rozsah 0..5V(at mame stejny rozsah jako na napeti) 2 AD vstup
Proud do spotrebicu:to same jako u proudu do baterie -3 AD vstup
Podtlak:pripojit vystupni signal cidla MAP ktery jde do jednotky (rozsah 0..105kPa na 0..5V)-4 AD vstup.
Timto zpusobem by se dala celkem elegantne vyresit vsechna 4 tebou pozadovana mereni.
Ale s tim ,ze by to nebylo na analogovem meraku.
Jinak vyhoda tohoto by byla i v tom ze bys nemusel tahat silne draty a mel bys i kontrolu co ti jde z cidla tlaku do jednotky.Rozsahy by se daly celkem jednoduse upravovat atd.
Je to jen takovy nastrel jak by se to dalo vyresit.
Ted jsem jeste kouknul do katalogu dodavatelu elektronickych soucastek a bohuzel zadny z nich neprodava nejake hezke kulate meracky ze by se to dalo vyresit elegantne i pro analogovou palubku.
Zkus se nad tim zamyslet.Myslim ze za tyden by nemel byt problem zpichnout prototyp,kdyz bude cas.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #63 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: palubní voltmetr
Charlesi, jestli jsi se rozhodl pro Equus, tak se drž návodu, Zvládll to i takový jetel jako já. Dotažený očka, spoje, kabel mám asi takovej co tam byl, pozor na izolace, a není co zvorat. Není to žádná věda a mám to na autě tři roky.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #64 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: palubní voltmetr

Charlesi, jestli jsi se rozhodl pro Equus, tak se drž návodu, Zvládll to i takový jetel jako já. Dotažený očka, spoje, kabel mám asi takovej co tam byl, pozor na izolace, a není co zvorat. Není to žádná věda a mám to na autě tři roky.


je to ten equus mno, nějak se s tim poperu....a snad i úspěšně, nemohl bys mi prosím udělat foto, kde jsi to napojil a kudy vedl ???? díky

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #65 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: palubní voltmetr
To RS: díky, ale opravdu netušim co jsi napsal, nejsem elektrikář a tak bych tohle asi fakt nezvládnul :oops:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #66 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: palubní voltmetr
Já jsem to táhnul tak že od baterky vedu první kabel na ampérmetr a procpal jsem to dovnitř gumovou šedou průchodkou která je k vidění když sundáš kryt co je pod stěračema Do ní jsem musel udělat díru. Pak je v cestě filc, kterej musíš taky odpanit.. Je to práce ničemná, nakonec jsem to protáhnul, myslím mi pomohl svářecí drát, já jsem dostával záchvaty šílenství a právě proto mám silné konektory, takové co zhruba odpovídají kabelu k ampérmetru,umístěné pod levým předním reproduktorem. To je proto abych tyhle věci nemusel procpávat znovu, když by bylo něco s budíkem abych ho jen odpojil vytáhnu tak tubusy i s tím půlmetrem kabelů. Protože je mám na palubce, zdá se mi to nejvhodnější. Jestli to ale dáš na místo popelníku, dá se to i jinak. Přímo u přístroje. Dá se to pak vyndat , když třeba odejde žárovka. Nechtěj ale abych to fotil, to bych musel sundat stěrače a tak, to se mi fakt nechce a tolik toho tam k vidění není. Jinak tam je napojení komplet těch přístrojů pod tím reprákem, ještě voltmetr, a to už je jenom čokoládou a dráty jsem odlišil barevnýma bužírkama. pak to spojím velmi rychle, modrej na modrej, žlutej - žlutej... Takže napájení voltmetru a šťáva pro žárovičky. To jsou tři další dráty. Shrnuto - ampérmetr - silnej drát z baterky do ampérmetru, silnej drát z ampérmetru do tý černý krabičky, jak se jí říká, vypadlo mi to. Ještě to popíšu jinak. Vyhoď drát kterej vede z baterky do svorkovnice a nahraď ho dlouhým se zapojeným ampérmetrem.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #67 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: palubní voltmetr
Jejda, jsi z toho moudrej?

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #68 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: palubní voltmetr

Jejda, jsi z toho moudrej?


Dneska nechápu nic, přečtu si to zítra, teď jsem dorazil z práce a jsem vyšťavenej že už mi to nemyslí....dám jedno bahno, sprchu a spim jako nemluvně :lol:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #69 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: palubní voltmetr
Jdu si taky do lednice pro lahváče, udělals mi chuť. :D

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #70 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: palubní voltmetr

Jdu si taky do lednice pro lahváče, udělals mi chuť. :D

Enom haby Ti zbylo místo na točenáče na srazu :-D

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #71 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: palubní voltmetr
TO Charles:Aha to je profesni deformace,kdyz s nekym mluvim nebo pisi automaticky predpokladam ze vi zaklady z meho oboru.Pardon.
Takze to reknu jinak.S celkem malymi naklady by se dala udelat krabicka ,ktera by byla schopna merit napeti baterie,proud do\z baterie,spotrebu spotrebicu,podtlak v sani,a ted me jeste napadlo ze treba i napeti lambdy.Nic vic uz normalniho na aute není co by se dalo a melo cenu merit.Pokud nekdo chce rozsirit pocet mereni.Jinak ja osobne ted si testuju krabicku ktera nacita data primo z jednotky vcetne pameti zavad moznosti smazani zavad a hlavne proc jsem to vymyslel "live data"motoru.Az to bude provozu schopno nafotim a poslu.Vypada to nadejne tak uvidime.A to mi nekteri znali tvrdili ze to prej nejde.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #72 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: palubní voltmetr
no k té krabičce by se dalo ještě napojit to měření tlaku oleje a jeho teplota...jinak mi dnes přišel mail, že maj ty budíky vyprodaný a předpokládanej termín dodání je 26.5.2008 :oops: ... doufám že to nedopadne jako minule, že jsem na to čekal od vánoc a nemaj to do dnes :lol:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #73 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: palubní voltmetr
Až budeš dělat ten budík na olej, očekávám obézní příspěvek jak jsi to zprodukoval. Taky po tom budíku koukám.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #74 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: palubní voltmetr

Až budeš dělat ten budík na olej, očekávám obézní příspěvek jak jsi to zprodukoval. Taky po tom budíku koukám.


Jo něco nafotim a napíšu, momentálně rozvažuji jaké umístění zvolím, zda na palubovku a nebo snad na sloupek :roll: a nebo se pokusim vymyslet ještě jinam, rád bych vedle ručky ale momentálně mi došly nápady jak to tam vymyslet, aby tam držely....třeba si pohraju s kovy a udělám box, ale to předbíhám, vážně nevim a do srazu to asi nestihnu :oops:

jinak dnes od rána nedočkavě sedim na židli a čekám doma ve schránce dva papírky o uložení zásilky na poště, maj mi přijít prahy a nějaký drobnosti :P

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #75 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: palubní voltmetr
TO Charles:Zcela jiste by se dal pripojit i tlak a teplota oleje ale nevim jestli by se daly umistit nekde inteligentne cidla.Ale to jsou jen takove reci co kdyby pokud by se to melo realizovat muselo by se asi domluvit vice lidi at to ma cenu.Jeste mne napada ze u strikacek by se dal do toho implementovat i palubni pocitac,ale chtelo by to vyresit trochu jinak at by se nedopadlo jako na marea klubu.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.090 sekund
Powered by Kunena fórum