palubní voltmetr

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 -


ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 -


ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 -


ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Taky je potřeba si zjistit dopředu odkud ten drát k ampérmetru povedeš, protože jaký průřez stačí na 30 cm, to už nemusí stačit na 1 metr ( přehnané, ale raději postraším než by Ti potom chytlo auto ). Takže průřez použij jistojistě stejnej jako odpojíš z místa napojení ampérmetru a lépe silnější. Jde o to, že obvykle Ti tam nějak přehnané proudy nepotečou, ale Ty samozřejmě musíš myslet na špičku která může vzniknout ( vybitá baterie, nahodíš přes kabely, rozsvítíš světla a odjíždíš ). V tom okamžiku přes tenhle drát půjde to co Ti umí dát alternátor ( =60A? Nebo máš silnější? Můžeš na něj mrknout, mělo by to tam být napsané ). Podle toho a délky drátu ( motorový prostor -> kabina -> motorový prostor zpět ) vypočítat vhodný průřez drátu. Teorie.
Praxe = vezmi průměr kterej vede od alternátoru k rozvodné krabičce na podběhu, jestli chceš pro dobrej pocit kup o třídu větší a ten tam loupni

Samozřejmě z diskuze vynechávám bočníky, které jdou použít, ale to už je jiná kapitola. Poněkud složitější.
Doporučuji si dát hodně velkýho majzlíka na kvalitu spojů, aby byly dotažené a řádně zaizolované!
Toť k tomuto

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

já jsem třeba přemýšlel, zda to nenapojit na kabel (silnej modrej) co jde jako přívod k rádiu, abych to nemusel tahat až od motoru, protože takhle šilene silnej kabel nevim kam a kudy bych vedl

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 -


ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
takhle: co se tyce prurezu tak kdybys jo chtel tak bych to nekde vyhrabal a spocital, ale jak rikam - stacilo by pouzit o nejaky ten mm vetsi nez tam je original a to bys mel vcetne klidu v dusi:-)nejsem elektrikář (ale strojař) a tak počítat průměry kabelů po mě nechtěj
a altík mám 65A
já jsem třeba přemýšlel, zda to nenapojit na kabel (silnej modrej) co jde jako přívod k rádiu, abych to nemusel tahat až od motoru, protože takhle šilene silnej kabel nevim kam a kudy bych vedl
Co se tyce zapojeni ampermetru: zapojeni do serie = stipnes kabel, na jednu stipnutou stranu zapojis jednu stranu ampermetru, na druhou stipnutou stranu zapojis druhy kontakt ampermetru. Odted meris jak velky proud jde a na jakou stranu ( nabijeni / vybijeni ). Fyzicky, abys videl co jde do baterie nebo z baterie, si ho zapoj na ten uzsi co vede do rozvodneho bloku na podbeh. Uvidis jak je za jizdy nabijena baterie. Kdyz bude nastartovano tak to bude ukazovat jenom to = neuvidis tam kolik Ti tece treba do svetel a tak, protoze tuto spotrebu pokreje alternator, ktery ale samotny mereny nebude. Kdezto kdyz vypnes motor, zapnes klicek a rozsvitis tak v tom okamziku pujde vsechna stava z baterie a ukaze Ti to ony zajimave cisilka:o)
Tak jak jsi popisoval Ty, tak by Ti to ukazovalo jenom kolik Ti zere radio a to neustale. Tam bys mohl klidne zapojit voltmetr, ale ne ampermetr. K tomu jeste zpet, samozrejme ampermetr se nenapojuje na ten nejtlusci v motoru - baterie - starter. To zadnej beznej ampermetr neustoji a shori ( cca 300 - 400 A bez problemu ). Vzhledem k tomu, ze na tech palubnich se jednotky pohybuji v radu desitek, je to urcite jasne. Kdybys to chtel nakreslit pro lepsi pochopeni tak rekni ;o) Snad to nevysvetluju moc slozite...
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 -


ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Rádio jsi pochopil, to by bylo takhle :

Pak kam bych to připojil asi já :

A to proto, abych viděl, kolik šťávy leze do aku anebo v případě vybíjení kolik jde z aku ( to je "životně důležitá" funkce, proto tam )
Nicméně ta ručička moc cvičit nebude, pokud máš good aku a permanentně se udržuje nabitá, tak do ní bude pořád něco málo tlačit, ale toť vše. Spotřebiče budou napájeny alternátorem, to vidíš že po červenej dojedeš od alternátoru do pojistkovky bez žádného přerušení - měření. Odběr z baterie by se Ti v tomto případě objevil pouze v okamžiku kdy by přestal dobíjet alternátor anebo bys měl ještě nenastartováno.
Anebo ještě by to šlo sem, ale to bys akorát viděl kolik sosáš elektriky spotřebičema v autě ( v podstatě vždy by to ukazovalo odběr ( - ))
Tady u tohoto zapojení by se to nejvíc hejbalo, v závislosti na spotřebičích. Čím víc bys zapínal, tím víc by to lezlo, ručička by cvičila společně s blinkrama apod. :

Vycházím tedy, že tu plastovou krabičku ( "rozvodný blok"

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.


Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 -


ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.