palubní voltmetr

Více
17 roků 1 den zpět #46 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: palubní voltmetr
Měli jsme návštěvu, která se teď odporoučela. Takže - těla tubusů jsou - z papíru. Určitě víš že občas přijdou poštou tiskoviny, plakát a je to tuhá papírová trubka. Měl jsem jednu s přesným průměrem vnitřního těla budíku. clony budíků, ty kšilty jsem vyrobil z kartonu, když se přetáhne přes hranu stolu a stočí, lepím to Herkulesem tak drží skvěle tvar, můžeš ho řezat i brousit šmirglem a přitom je to dostatečně tuhý. Je to potažený kůží ze starejch kalhot a přední část budíků je potažená takovým stříbřitým semišem, je to materiál z trička mý ženy to jsem zabavil a rozstříhal. Stejně to už dlouho nenosila. Lepím to chemoprenem. Zátky potažený stejným matrošem jsem udělal tak že opět papírová roura slepená z kartonu nastrčená dozadu, rozměr je takovej že tam vleze natěsno a drží tam díky tomu mikrochlupu sama, ale mám z drátu háček, kterým to můžu vytáhnout. Na fotkách je patrnej "podstavec", kterej je opět z kartonu, a jeho spodní částí vedou kabely který jsem všechny svedl do jednoho tubusu, ven. Vrtal jsem díru do vrchní části palubky, natáhl kabely dovnitř a potom je protáhnul průchodkou za předním levým reproduktorem do motorového prostoru. A teď pozor. Časem se ukázalo že voltmetr se hřeje a vnitřní sklo se mlží. Tak jsem to znova vytahal, a po obvodu těla, vlastního tubusu voltmetru jsem trojkou vrtákem navrtal díry kvůli odvětrání a teď je to super, už se nic takového neobjevilo. Ampérmetr je dobrej, netrpí tím a musel jsem sehnat silnej červenej kabel protože proud jím prochází. A udělal jsem ještě to že pod reproduktorem jsou všechny kabely co vedou do budíků dal na konektory - ODPOVÍDAJÍCI V PŘÍPADĚ AMPÉRMETRU PRŮMĚRU KABELU - tak totiž lze oba budíky i s podstavcem odpojit a třeba v případě nutnosti výměny žárovky vyjmout. Správné opětovné napojení zajišťují barevné bužírky. Je to piplání ale já jsem s konečným řešením hodně spokojenej. Je to supr. Natočíš motor a vidíš průběh dobíjení, vidíš kolik dává altík deset vteřin po startu, kolik minutu po něm. Je to bomba. Když budeš potřebovat poradit, poradím. :wink:

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 den zpět #47 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: palubní voltmetr
To zakřivení toho podstavce je kopírovanej tvar skel sprchovýho koutu dal jsem karton, potřel lepidlem, další a zase další. Nechal proschnout do druhýho dne přilepený izolepou na tom sprcháči, ale tvar je dokonalej je to tuhý pak jsem vyříznul tvar podstavce, půdorys vlastně, jinak je to stejný jako zakřivení horní části palubky. Tvary kapliček ve stylu Kaplického Národní knihovny se mi nelíbí. To je to co se dá zpravidla sehnat na netu.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 den zpět #48 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: palubní voltmetr
A ještě - ty vrstvy toho kartonu jsou siný, dávám dvě, tři, v případě podstavce asi čtyři přes sebe, Herkules to jistí. Musíš si sám něco navrhnout. Budíky bych dal jinak tam co je popelník, tam chci ale letos nastěhovat právě ten tlak a teplotu oleje.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 den zpět #49 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: palubní voltmetr
No díky za návod, je pěkně popsanej, ale já jsem spíš přes to železo a kov, takže si pohraju s trubkama a tak...jinak dobrej nápad si myslím, tak jak jsi psal že chceš dát měřáky na olej mám danej voltmetr a udělal jsem to tak, že to mohu normálně vyklopit a zapalovač (zásuvka) je stále funkční, to jsem prostě chtěl zachovat, protože nevim kam jinam ho přesunout, nikdy nevim co budu potřebovat zapojit :roll:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 18 hodin zpět #50 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: palubní voltmetr
Tak držím palce. k tomu kartonu, mám ho zevnitř natřenej barvou, vlhkost tam neproleze. No, stropnice je taky papír, koneckonců.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 17 hodin zpět #51 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: palubní voltmetr
Ještě doporučím, vyzkoušet u tohoto typu budíků intenzitu osvětlení, zkrátka tam dát žárovku a ve tmě to zkusit protože ampérmetr oproti voltmetru svítil moc, to jsem vyřešil kouskem černý izolačky, ubral jsem žárovičce svítivost, nalepil jsem to na žárovičku a přes to ten prezervativ aby se to teplem neodlepilo.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #52 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: palubní voltmetr
tak jsem si právě objednal 2 budíky a to ampérmetr a tlakoměr oleje, na teplotu oleje jsem se nakonec vykašlal, třeba časem

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #53 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: palubní voltmetr
Na ten ampérmetr mám nataženej silnej kabel, co normálně vede od baterie do svorkovnice - tam jsem ho odmontoval. A z ampérmetru zase zpátky do svorkovnice. Mám silnej drát, je to zdroj napětí proudu pro celý auto. Není tak silnej jako ten původní ale dost. Průměr ti nepovím, to bych musel do auta.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #54 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: palubní voltmetr
a myslíš že obyčejnej kabel by na to nestačil ? že by se hřál nebo tak něco, když v něm v podstatě jde pouze plus.....nevim jak silnej na to dát, nemohl by jsi to odhadnout, kolik mm má v průměru ? ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #55 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: palubní voltmetr
Charlesi, vzhledem k tomu, že ampérmetr se zapojuje do série, takže jím protéká vlastně všechen proud co je nabíjen / vybíjen, tak ten drát na to musí být maximálně dimenzovaný, lépe předimenzovaný.
Taky je potřeba si zjistit dopředu odkud ten drát k ampérmetru povedeš, protože jaký průřez stačí na 30 cm, to už nemusí stačit na 1 metr ( přehnané, ale raději postraším než by Ti potom chytlo auto ). Takže průřez použij jistojistě stejnej jako odpojíš z místa napojení ampérmetru a lépe silnější. Jde o to, že obvykle Ti tam nějak přehnané proudy nepotečou, ale Ty samozřejmě musíš myslet na špičku která může vzniknout ( vybitá baterie, nahodíš přes kabely, rozsvítíš světla a odjíždíš ). V tom okamžiku přes tenhle drát půjde to co Ti umí dát alternátor ( =60A? Nebo máš silnější? Můžeš na něj mrknout, mělo by to tam být napsané ). Podle toho a délky drátu ( motorový prostor -> kabina -> motorový prostor zpět ) vypočítat vhodný průřez drátu. Teorie.
Praxe = vezmi průměr kterej vede od alternátoru k rozvodné krabičce na podběhu, jestli chceš pro dobrej pocit kup o třídu větší a ten tam loupni :-D

Samozřejmě z diskuze vynechávám bočníky, které jdou použít, ale to už je jiná kapitola. Poněkud složitější.

Doporučuji si dát hodně velkýho majzlíka na kvalitu spojů, aby byly dotažené a řádně zaizolované!

Toť k tomuto ;-)

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #56 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: palubní voltmetr
nejsem elektrikář (ale strojař) a tak počítat průměry kabelů po mě nechtěj :oops: a altík mám 65A

já jsem třeba přemýšlel, zda to nenapojit na kabel (silnej modrej) co jde jako přívod k rádiu, abych to nemusel tahat až od motoru, protože takhle šilene silnej kabel nevim kam a kudy bych vedl :?

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #57 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: palubní voltmetr

nejsem elektrikář (ale strojař) a tak počítat průměry kabelů po mě nechtěj :oops: a altík mám 65A

já jsem třeba přemýšlel, zda to nenapojit na kabel (silnej modrej) co jde jako přívod k rádiu, abych to nemusel tahat až od motoru, protože takhle šilene silnej kabel nevim kam a kudy bych vedl :?

takhle: co se tyce prurezu tak kdybys jo chtel tak bych to nekde vyhrabal a spocital, ale jak rikam - stacilo by pouzit o nejaky ten mm vetsi nez tam je original a to bys mel vcetne klidu v dusi:-)
Co se tyce zapojeni ampermetru: zapojeni do serie = stipnes kabel, na jednu stipnutou stranu zapojis jednu stranu ampermetru, na druhou stipnutou stranu zapojis druhy kontakt ampermetru. Odted meris jak velky proud jde a na jakou stranu ( nabijeni / vybijeni ). Fyzicky, abys videl co jde do baterie nebo z baterie, si ho zapoj na ten uzsi co vede do rozvodneho bloku na podbeh. Uvidis jak je za jizdy nabijena baterie. Kdyz bude nastartovano tak to bude ukazovat jenom to = neuvidis tam kolik Ti tece treba do svetel a tak, protoze tuto spotrebu pokreje alternator, ktery ale samotny mereny nebude. Kdezto kdyz vypnes motor, zapnes klicek a rozsvitis tak v tom okamziku pujde vsechna stava z baterie a ukaze Ti to ony zajimave cisilka:o)
Tak jak jsi popisoval Ty, tak by Ti to ukazovalo jenom kolik Ti zere radio a to neustale. Tam bys mohl klidne zapojit voltmetr, ale ne ampermetr. K tomu jeste zpet, samozrejme ampermetr se nenapojuje na ten nejtlusci v motoru - baterie - starter. To zadnej beznej ampermetr neustoji a shori ( cca 300 - 400 A bez problemu ). Vzhledem k tomu, ze na tech palubnich se jednotky pohybuji v radu desitek, je to urcite jasne. Kdybys to chtel nakreslit pro lepsi pochopeni tak rekni ;o) Snad to nevysvetluju moc slozite...

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #58 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: palubní voltmetr
díky, ale dokonale jsem se v tom ztratil, pouze jsem pochopil to s tim rádiem, takže prosím prosím o nákres... a kam nejlépe (na který kabel) to teda napojit, protože nevim co myslíš rozvodným blokem...děkuji ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #59 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: palubní voltmetr
Oki, takže :
Rádio jsi pochopil, to by bylo takhle :

Soubor přílohy:

Pak kam bych to připojil asi já :

Soubor přílohy:


A to proto, abych viděl, kolik šťávy leze do aku anebo v případě vybíjení kolik jde z aku ( to je "životně důležitá" funkce, proto tam )
Nicméně ta ručička moc cvičit nebude, pokud máš good aku a permanentně se udržuje nabitá, tak do ní bude pořád něco málo tlačit, ale toť vše. Spotřebiče budou napájeny alternátorem, to vidíš že po červenej dojedeš od alternátoru do pojistkovky bez žádného přerušení - měření. Odběr z baterie by se Ti v tomto případě objevil pouze v okamžiku kdy by přestal dobíjet alternátor anebo bys měl ještě nenastartováno.
Anebo ještě by to šlo sem, ale to bys akorát viděl kolik sosáš elektriky spotřebičema v autě ( v podstatě vždy by to ukazovalo odběr ( - ))
Tady u tohoto zapojení by se to nejvíc hejbalo, v závislosti na spotřebičích. Čím víc bys zapínal, tím víc by to lezlo, ručička by cvičila společně s blinkrama apod. :

Soubor přílohy:


Vycházím tedy, že tu plastovou krabičku ( "rozvodný blok" :-) ) máte benzíňáci taky.

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #60 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: palubní voltmetr
konekčně jsem pochopil co myslíš tim rozvodovym blokem, ale pokud si to myslim dobře a napojíš to před pojistkovku, tak musíš vidět stejný hodnoty jako bys to dal na kabel od baterky, protože tam jdou všude stejný proudy ne, když to je napojený na jeden kabel od altíku :oops: a jinak teda nevim kudy potáhnu centimetr silnej kabel co mi jde do pojistkovky :roll:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.081 sekund
Powered by Kunena fórum